Inlägg från: AlexandraViberg |Visa alla inlägg
  • AlexandraViberg
    solros84 skrev 2012-09-24 17:26:17 följande:
    Är det bara tre månader man behöver vänta på IVF? Trodde det kunde vara betydligt längre..
    Man har ju alltid vårdgaranti, så första mötet ska ske inom 3 månader.
    Dotter-07. Bakat sen juni-11, X jan-12. Still going on!
  • AlexandraViberg

Ja verkligen alldeles för länge! Det är ett helvete.

Jag har tagit tre hästkurer, dvs det starkaste man kan få, sista gången så fick jag en annan medicin för att kolla hur det gick, men det gick ju inte..
    Jag har inte pratat med honom, måste ju kolla om jag blir gravid denna cykel först innan! Men tänkte ändå i ringa i veckan och boka tid! :)

Nä, jag ska fråga om inseminationen, för det känns som att då kringgår man ju bakterierna, så det kan ju fungera. Vi får se, har massa frågor till nästa tid!

Dotter-07. Bakat sen juni-11, X jan-12. Still going on!
  • AlexandraViberg

Vi grät så jävla mycket igår.. Så sjukt mycket. Bim-4 och ett super svagt streck så fick vi detta..

Min hästkur tog död på bakterierna och spermierna kom igen och nu hoppas jag att den sitter rätt bara, vi ska kolla det 19 oktober! Men äggledaren är ju nyspolad i augusti, bara en mens sen dess! Och jag plussade ju tidigt nu till skillnad från vid X.et.

Åh vackra värld, är det vår tur? Känns som att vi inte väntat 16 månader alls!

Håller tummarna så jävla mycket för er andra! <3
    Dotter-07. Försökt sen juni-11, X 26/1-12 + 27/9 -12
  • AlexandraViberg

Alltså solros! FYFAN säger jag bara.. Antar att det är bla spermie prov de slarvat bort, fan helt jävla oacceptabelt enligt mig! Helt jävla sjukt. Sådär ska det INTE gå till och ni borde få komma in på en ny tid NU, de får fan klämma in er enligt min åsikt. Jag skulle kräva det! Det är dom som gjort bort sig!

Dagfördag: Ja det var väl ungefär sådär vi tänkte när vi såg första testet men grät och skakade av chock som fan och blev tvungen att ta digitalt dagen efter kände jag! Nu har jag även plussat på vanligt CB och idag skulle jag egentligen ha mens men inget u syne alls :)

Svävar på små rosa moln och jag hoppar INNERLIGT att ni kommer upp hit till mig när och hur det än blir eran tur! Tänker på er!

+ efter 16 månader och ett X! Dotter - 07
  • AlexandraViberg
    Dagfördag skrev 2012-10-02 22:21:51 följande:

Kasta ner en repstege om du har en i bakfickan!!
    Alltså, jag måste säga att jag blir avis!!! Fast, du vet, inte missunsam avis, bara "vi då"!?
    Men jag hoppas verkligen det går bra för er och jag förstår verkligen hur (vill jag tro iaf) hur GLADA ni måste vara, precis lika glad som om vi skulle upptäcka detsamma! Det är verkligen inget att taför givet det här med att "skaffa" barn. STORT GRATTIS igen! =)
    Kommer aldrig ta något för givet och kommer aldrig äta p-piller igen, blir jag gravid på en gång efter förlossningen, jahapp.. då är det så naturen ville liksom.

Du, jag kastar ner den nu på en gång!

man får känna så! Blaimar ingen för det, minns ju hur det känns!
  • AlexandraViberg
    Dagfördag skrev 2012-10-03 03:46:33 följande:

Kommer inte heller äta piller. Har inte gjort det på typ 8 år, men med tanke på min knappt existerande mens så lär det knappast hända i framtiden heller!

Härligt! Får se nu om vi klarar att komma upp snart

Mjo...men det är väldigt konstiga känslor. Man  vill lixom inte ha dem, och man är ju inte missunsam, ändå är dem så starka ibland! Dumt. Det är typ dumma känslor i en parentes.

Men, förresten, kände du av något så att du började ana att det kunde bli ett + eller testade du efter bim??
    Ja, jag brukar få ont i brösten ungefär 4 dagar efter äl. Nu kom det på en gång vid äl och sedan så försvann det 7 dagar efter äl, det var DÅ jag började misstänka och två dagar senare på äl+9 så testade jag men det var för att utesluta graviditet när jag skulle skriva på ett kontrakt. Men hade små vaga aningar som sagt pga pms brösten försvann.
  • AlexandraViberg
    Dagfördag skrev 2012-10-14 23:35:14 följande:

Jaha, då jag vart gravid så fick jag extra ömma bröst, och det höll i sig mycket längre än vanligt! Tvärtom alltså! Hur känns allt såhär långt då? =) Själv är jag depp. Fick höra att en till bekant ska ha barn, och jag kände mig bara så jävla värdelös som inte fungerar. Men det går väl över...Samtidigt som det ju är skitkul och jättespännande...tala om gott och blandat i känslopåsen.
    Haha ja alltså, det kom på en gång, försvann vid 7 dagar efter äl och sen kom det tillbaka 11 dagar efter äl ungefär! (men då hade jag ju redan plussat) Har haft konstant ont sedan dess..

Det känns bra, iallafall nu sedan vul, men man springer ju ändå på toan hela tiden eller stoppar ner handen i trosan för att kolla att det är flytning och inte blod. Lär ju fortsätta så. Är trött, har yrsel, är svag och mår förbannat illa också. Men det får man ta!

Förstår hur du känner, ibland fick jag tankar om att det var lika bra att bara slakta hela kroppen, den funkar ju ändå inte.. Man känner sig maktlös och utlämnad!
    Hoppas ni ska få den hjälp som ger er eran bebis, som väntar på er, snart!
    efter en lång kamp kom vårat + | Dotter-07
  • AlexandraViberg
    Dagfördag skrev 2012-10-17 08:21:36 följande:

"ibland fick jag tankar om att det var lika bra att bara slakta hela kroppen" -Men typ så! iaf mittenbiten....

Hoppas också...håll tummarna åt oss =)

Men alltså jag kan tänka mig att det blir mycket kolla! Nu sitter man och tänker och önskar sig bli gravid och då skulle man inte ha ett bekymmer kvar i världen, men då börjar oron för att det ska gå fel ist! Men det är ju en "bättre" oro...då har man ju lixom redan lyckats med det svåraste känns det som...Fast det är väl den där livslånga oron som kommer då! =P Som följer med efter födsel och i all framtid då!
    Ja, många var dom gånger man ville sticka en kniv i puppen typ :P

Ja alltså, det där vänder snabbt, jag var as glad i några dagar och sedan  POFF oro. Hade ju bestämt mig för att bara njuta om jag lyckades till slut. Men det är lättare sagt än gjort, men det förbereder en väl på den livslånga oron då, så att säga.
    efter en lång kamp kom vårat + | Dotter-07
  • AlexandraViberg

Ja det är klart att det är så! Känner mig lugnare efter att ha sett hjärtat idag.
    Och som jag sa till sköterskan, nu är man förbi smärtan av att försöka och då är det bara att anpassa sig till nya smärtor.

Mår så illa dygnet runt att jag inte ens vill vakna.

• AlexandraViberg

Haha ja och till råge på allt så har jag blivit super förkyld! Kan inte prata pga halsont...

Åh tack vad snäll du är! Ja vad ska man säga, det var en resa men med lite perspektiv så är jag glad att det blev just nu. Låter väl lätt att säga i efterhand och det är det ju, men det känns verkligen så. Hoppas ni får känna likadant när ni ska få era barn!

Kul att du läste, bloggen var alltid tänkt som lite stöd för andra i samma sits, så man vet att det finns andra där ute som tänker likadant som en själv om allt! :)

• AlexandraViberg

Var på inskrivning idag, ännu lever jag! Behöver inte lika mycket medicin längre men har inte fått tillbaka all vikt. V.11 nu. :)

• AlexandraViberg

Ja 10 iallafall men 11 påbörjad. 8 sen befruktningen. Tiden går fort!
    Nä lika nervöst! Kritisk vecka nu.. Läskigt!

Åh lite till rätt håll iallafall! Hoppas det går bra på vul! Ja det är väl när det är många ägg man får det? Skulle nog inte klara att hålla mig ifrån det ändå :P haha

• AlexandraViberg

Den gör det i efterhand ;)
    Har mått så dåligt och bara legat i sängen sen soffan och kollat på serier hela dagarna. Ja förutom de 12-14 timmar jag sover.
    Inte fått nått vettigt gjort. Är tok efter i studier och sånt men har gjort upp med lärare så det löser sig. Så det har gått långsam-snabbt om ni förstår :P

Ja inte lång tid kvar! Min man längtar.. Ehehe.. Jag kan inte sova efter vi varit med varandra pga oro att börja blöda så det har blivit 3 gånger på 8 veckor, från varje dag, absolut minst varannan dag när vi försökte :P

• AlexandraViberg

Ja absolut! Risken är ju extremt liten att få mf pga samlag men skulle jag börja blöda efter det även om det inte var därför skulle jag ändå inte kunna leva med det. Så bäst att låta bli.. :P

• AlexandraViberg

Dagfördag: ja har mått illa sen v.4-5 ungefär. Så en månad ungefär, varje dag. Kräkts massa och gått ner 3 kg så ingen dröm start. Börjar även känna av fogarna. Får igen nu för att jag mådde så bra med dottern för 6 år sedan..

Ja! Är i tredje nu och är två veckor kvar av den. Hoppas jag är en av de som mår bättre då! Vill kunna frossa julmat! :P

Skulle det vara tre ägg skulle jag ligga ändå.. Haha! Sen spela dum och bah: vi låg bara tre dagar efteråt... Lalala!

• AlexandraViberg

Haha!! Jag brukade lägga ut en bild i ett annat forum på en höna som ruvar efter ägglossning :P

Nja, okej! Kanske inte på första, men efter det skulle jag nog. Skulle känna att oddsen att få tre inte är tillräckligt stor för att inte försöka alls. När jag precis blev gravid drömde jag att jag hade 17 ägg som fäst! De sa vilka 10 som såg "bäst" ut. Hade bäst placering och delat sig bäst osv. Sen fick jag välja tre som skulle vara kvar och ta bort resten. Kanske därför jag känner att jag hade chansat med tre ägg :P

Svar på tråden Utredning som verkar stå stilla