Inlägg från: AlexandraViberg |Visa alla inlägg
  • AlexandraViberg

Utredning som verkar stå stilla

Fick mens idag vid 3, efter att jag köpt nya fina underkläder som jag ville visa upp för maken :(
    Suck och stön!

Vi tar paus nu iallafall, helt överens om efter att jag bröt ihop idag vid lunch.. Finns ingen anledning att försöka just nu. Så är det bara.

Nä, har inte så mycket tid att läsa nu när jag pluggar. Men kan överväga den!

Önskar att vi hade IVF efter 2 år här... och inte efter 3. Är ju hur lång tid kvar som helst tills dess :(

Dotter-07. Bakat sen juni-11, X jan-12. Still going on!
  • AlexandraViberg

Jag vet exakt.. Skrivit mycket om detta psyk, det är inte större chans att lyckad de 12 månaderna efter att det gått 2 år tills det gått 3.. Bara onödigt lidande för många! Två år köper jag, gränsen måste sättas någonstans och det känns logiskt och hanterbart eftersom utredning är efter ett år.

Men tre.. Nej. Skrev om det i bloggen idag..
    Ivantapanummertva.blogg.se om du vill läsa!
    Tog exempel som det där med att gå ner i vikt. Där har man tydliga mål.. Att få IVF efter 3 år är inte ett mål!

• AlexandraViberg

Ja men precis! Är helt fel av dom.. Men bestämmelserna motarbetas av politikerna sen ett år tillbaka men kommer ju inte hinna ändras.

Ja det är ju ungefär så det känns.. Inte lätt. Vi kan ju betala själv innan det. Men 30.000 kostar ett försök här.. :/

• AlexandraViberg
    Dagfördag skrev 2012-09-04 03:08:11 följande:

Nä, menar det...! Vem annars köper nåt för 30.000 utan att veta om man får det man betalat för??
    Men, finns det inte ställen som betalar tillbaka typ halva summan eller nåt, om det inte tar sig eller har jag drömt det??
    Njaa det är om det blir avbrytet, typ om man inte kan föra tillbaka något ägg, om man inte får ut några ägg osv.. Aldrig hört talats om något där man får tillbaka bara för att man inte blev gravid? Men det kanske finns? Dit ska jag isåfall :P
  • AlexandraViberg