Inlägg från: AlexandraViberg |Visa alla inlägg
  • AlexandraViberg

Utredning som verkar stå stilla

Fick mens idag vid 3, efter att jag köpt nya fina underkläder som jag ville visa upp för maken :(
    Suck och stön!

Vi tar paus nu iallafall, helt överens om efter att jag bröt ihop idag vid lunch.. Finns ingen anledning att försöka just nu. Så är det bara.

Nä, har inte så mycket tid att läsa nu när jag pluggar. Men kan överväga den!

Önskar att vi hade IVF efter 2 år här... och inte efter 3. Är ju hur lång tid kvar som helst tills dess :(

Dotter-07. Bakat sen juni-11, X jan-12. Still going on!
  • AlexandraViberg

Jag vet exakt.. Skrivit mycket om detta psyk, det är inte större chans att lyckad de 12 månaderna efter att det gått 2 år tills det gått 3.. Bara onödigt lidande för många! Två år köper jag, gränsen måste sättas någonstans och det känns logiskt och hanterbart eftersom utredning är efter ett år.

Men tre.. Nej. Skrev om det i bloggen idag..
    Ivantapanummertva.blogg.se om du vill läsa!
    Tog exempel som det där med att gå ner i vikt. Där har man tydliga mål.. Att få IVF efter 3 år är inte ett mål!

• AlexandraViberg

Ja men precis! Är helt fel av dom.. Men bestämmelserna motarbetas av politikerna sen ett år tillbaka men kommer ju inte hinna ändras.

Ja det är ju ungefär så det känns.. Inte lätt. Vi kan ju betala själv innan det. Men 30.000 kostar ett försök här.. :/

• AlexandraViberg
    Dagfördag skrev 2012-09-04 03:08:11 följande:

Nä, menar det...! Vem annars köper nåt för 30.000 utan att veta om man får det man betalat för??
    Men, finns det inte ställen som betalar tillbaka typ halva summan eller nåt, om det inte tar sig eller har jag drömt det??
    Njaa det är om det blir avbrytet, typ om man inte kan föra tillbaka något ägg, om man inte får ut några ägg osv.. Aldrig hört talats om något där man får tillbaka bara för att man inte blev gravid? Men det kanske finns? Dit ska jag isåfall :P
  • AlexandraViberg
    Dagfördag skrev 2012-09-04 22:28:57 följande:

Jag är inte så påläst, hade bara för mig att man fick tillbaka, men det är nog som du säger, ifall man inte får ut nåt ägg eller liknande....Men det borde ju va så att om man inte blev gravid så fick man tillbaka pengar....verkligen!
    Man kan tycka det, men man får tillbaka när man inte kan slutföra behandlingen, det är jag säker på iallafall! :)
  • AlexandraViberg
    Dagfördag skrev 2012-09-05 05:14:04 följande:

Ja, det är ju alltid nåt....Idag är det blodgivar dags.....hoppas det blir bra!
    Låter bra det! Hoppas det går bra :)
  • AlexandraViberg

Oj, var långt bort! Men bättre än ingenting antar jag.

Tror inte min kur mot bakterierna fungerat. Men jag hade som vanligt på antibiotika ägglossningssekret! Det händer alltså BARA när jag äter medicin.. Så något är det ju som är fuffens då!

Ska vänta denna cykel och sen efter mens så får de väl operera mig på tappen då..

Funderar på insemination, måste ju vara ett alternativ när man har bakterier som kanske dödar spermierna? :P

• AlexandraViberg

Men för fan!! Blir arg! De kollar på spermierna så fort de kommer in! Ring och kräv svar, de har ju gjort testet!

• AlexandraViberg

Jag blir så less på sjukvården så jag inte ens kan börja beskriva..

Hoppas rätt blir rätt snart och att ni får svaren! Vet hur jobbig väntan kan vara!

Svar på tråden Utredning som verkar stå stilla