AlexandraViberg skrev 2012-09-03 21:18:47 följande:
Fick mens idag vid 3, efter att jag köpt nya fina underkläder som jag ville visa upp för maken :(
Suck och stön!
Vi tar paus nu iallafall, helt överens om efter att jag bröt ihop idag vid lunch.. Finns ingen anledning att försöka just nu. Så är det bara.
Nä, har inte så mycket tid att läsa nu när jag pluggar. Men kan överväga den!
Önskar att vi hade IVF efter 2 år här... och inte efter 3. Är ju hur lång tid kvar som helst tills dess :(
Men åh...inge tröst, men du är inte ensam.....Finns det inget som gör att ni kan få fortare ivf då?
Det är verkligen pissjobbigt....Liksom, vill man bli smal kan man träna, vill man bli rik kan man snöa in på aktier eller nåt, men det mest självklara att få barn, det har man ingen makt över....
Det är bara till att försöka igen, och mednas man försöker så kommer tiden närmare och närmare hjälp. Det är iaf bättre än att låta tiden gå utan att ha påbörjat en utredning....
Men jag blir f** lite arg, 3 år! Det är många dagar! Många dagar av psykiskt nedbrytande grusade förhoppningar varje gång det inte går...tror inte kavajnissarna tänkte till med hela huvudet riktigt när det tyckte att 3 år var ok.....Det är ju 3 år av väntan...men man lever lite "vid sidan av" hela tiden, om du förstår hur jag tänker...Typ, autopilot liv, för tankarna är upptagna med menscykler, och tester.