• LaFontaine

Tror du att febernedsättande gör dig frisk?

Med anledning av en annan tråd ställer jag frågan. Tror du att man blir frisk (inte feberfri eller tillfälligt symptomfri) av att ta febernedsättande när man är sjuk? Är alvedon och ipren helande?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tror du att febernedsättande gör dig frisk?
  • Tonårsmamman1

Nej, det tror jag inte. Men om man har feber och har svårt för att komma till ro, t ex på natten, så är bra att ta, så man får sova.

• Scream2

Nä...än så länge har väl inte den verskamma substansen i dyliaka preparat nån effekt på virus och bakterier?

• doggy

Jag vet att man inte blir frisk av Alvedon eller liknade !

• sextiotalist

Nej, men kan göra det uthärdligt. Att slippa värk i kroppen pga influensa, slippa feberdrömmar etc.

• LaFontaine

Nej, jag håller med er båda. Febernedsättande har ju en symptomlindrande effekt, men frisk blir man inte. Anledning till frågan var en annan tråd där alldeles för många menade att man faktiskt blir frisk av det och att man därför ska ta nedsättande vid feber. Jag blev lite brydd över att vuxna människor trodde det.

• fortsätt paddla

Nej,men Ipren ska väll vara inflammationshämmande ( gör mer än att ta bort värk)

• KimPossible

Ack, om så vore ändå! Då borde jag vara väldigt frisk. Vilket jag då alltså inte är. Rynkar på näsan

Skämt åsido, det lindrar liiite för stunden vid värk, och har man feber gör det ibland livet lite uthärdligare även då och lättare att faktiskt åtminstone kunna ta sig till toa när man blir kissnödig, fixa mat till sig själv/ungar och liknande.

• Astarte

Ja, på sätt och vis. Man sover bättre och orkar göra saker på dagarna, vilket påskyndar tillfrisknandet. Det är känt att man tillfrisknar saktare om man bäddar ner sig, vilket man gärna gör om man känner sig alltför krasslig.

• IsDimma

Nej, tyvärr inte.

The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
  • doggy

Det påskyndar inte tillfrisknandet av att man tar Alvedon o håller igång på dagarna för att alvedonet tar bort smärtan o feber , snarare tvärtom !

Svar på tråden Tror du att febernedsättande gör dig frisk?