• Anonym (Ts)

Min pojkvän går i klänning för att jävlas!

Jag är feminist, stolt och hedersfull. Fick barn med min pojkvän i våras, barnet är fött med penis men jag vill vara öppen att barnet själv får bestämma sin tillhörighet och klär hen därför i blandad färgskala och även i klänningar ibland. Min pojkvän, som är en äkta mansgris som bara motarbetar mig, protesterade först verbalt men jag vek mig inte så nu har han lånat korta sommarklänningar av sin syster som han har på sig när vi handlar och går ut. Trodde först han bara skulle hålla på en stund men nu har det gått över en vecka! Och på lördag ska vi på bröllop så nu har han lånat en festblåsa, stora örhängen och klackskor! Hur ska jag få honom att sluta utan att behöva ge mig? Jag lämnar honom om han går dit i klänning!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-22 07:25
    Skriver här med eftersom folk verkar haka upp sig. Min pojkvän hade gärna fått gå i klänning om det vore ett seriöst val från hans sida, hade stöttat honom fullt ut, men inte när det bara är för att jävlas med mig och håna min åsikt.

• Svar på tråden Min pojkvän går i klänning för att jävlas!
  • Pissenisse

Men jisses.. Våra mormödrar tog inte upp kampen för att våra söner skall bära klänning utan för att våra döttrar skall ha samma rättigheter i samhället. 

• Persona
    Persona skrev 2012-08-22 00:06:24 följande:
    Ni vet att Ernest Hemingway kläddes i flickkläder av sin ömma mor Grace ...

så även hans bror, fast vad det blev av honom är mindre känt.
  • 110
    Jellybeanbaby skrev 2012-08-22 00:05:54 följande:
    looooverly. *satiren dryper*
    HEEEEEEEEn är ju född med peeeeeeeeeenis.
    ---------

Till TS: Du kan inte bestämma vad din kille ska ha på sig. Lika lite som han kan bestämma vad er son har på sig, tydligen. Jag tycker såhär: , att behandla barn som ett neutrum och låta det gå i rosa balklänning till dagis, när det  egentligen inte är ett "det" utan en pojke, är lika förstörande för ett barn som att skriva in det i en sekt typ Knutbysekten, och uppfostra det i sekten, för att sen säga "när heeeeeeeeeeen är 18 får heeeeeeeeen välja själv.

Låt barnen välja själva, snälla.

Snacka om fuckad könsidentitet när HEN blir mer medveten... Mamma är jag en pojke eller flicka? Välj själv HEN.... Men då är jag nog en flicka.... Så när HEN skall tex på badhus... Går HEN in på damernas.....Jisses vilket uppvaknande.....
  • Anonym

Varför är det bättre att tvinga sitt barn att vara könslöst än det är att tvinga dom vara det ena eller det andra? Visst är det tufft för någon att inse att dom inte är det könet på insidan som dom är på utsidan (vilket faktiskt är relativt ovanligt), men det betyder väl inte att alla barn ska vara könslösa tills dom själva kan säga ifrån. Bättre i så fall att man klär dom neutralt till en början och är accepterande när barnen själva vill utforska det, tycker jag i alla fall. 

Fattar inte hur att klä sin pojke i klänning är feminism heller. Feminism har väl aldrig fokuserat på att män ska få samma rättigheter som kvinnor.

Din man låter inte som den värsta mansgrisen heller om han är berädd att gå omkring i klänning utomhus för att argumentera sin sida.

• lille Birger
    110 skrev 2012-08-22 00:10:57 följande:

Snacka om fuckad könsidentitet när HEN blir mer medveten... Mamma är jag en pojke eller flicka? Välj själv HEN.... Men då är jag nog en flicka.... Så när HEN skall tex på badhus... Går HEN in på damernas.....Jisses vilket uppvaknande.....
    Det hade varit minst sagt förmånligt att kunna välja könsidentitet när man vill.
  • Jellybeanbaby
    Anonym (Ts) skrev 2012-08-21 21:53:28 följande:

Nej jag fick vad jag ville ha - ett friskt och fint barn. Det är ju det viktiga, könet kommer mycket längre ner på viktig-listan. Vi bad bm ta barnet och lägga in i filt direkt utan att säga el visa kön så vi i första hand fick bekanta oss med vårt BARN inte vår son/dotter. Vi visste inte könet förrän barnet skulle vägas, mätas och kläs på. Först då såg vi att vårt barn fötts med penis. Det gör inte vårt barn annorlundare än det könslösa knyte jag fick upp på mitt bröst. Jag sa att jag inte skulle bestämma mig i förväg att barnet var pojke el flicka och har hållit på det även om pojkvännens förståelse och stöd försvann efter några dagar. Vi tog även bort lappen på babysängen på bb där det stod "pojken xx" och satte dit "babyn xx", inte då heller protesterade pojkvännen. Inte förrän nu trots att jag alltid varit tydlig och öppen i mina åsikter och tankar
    HAHAHAHAHAHAAHAHAHAHAHAHA!
  • 110
    lille Birger skrev 2012-08-22 00:13:34 följande:
    Det hade varit minst sagt förmånligt att kunna välja könsidentitet när man vill.
    Vad hade du valt lille Birger?
  • Persona
    Pissenisse skrev 2012-08-22 00:09:49 följande:
    Men jisses.. Våra mormödrar tog inte upp kampen för att våra söner skall bära klänning utan för att våra döttrar skall ha samma rättigheter i samhället. 

Varför inte, om klänning är ett bekvämare plagg så borde alla få ha det. Finns män i flera kulturer som bär kaftan eller kjol liknande plagg. Shorts däremot är sjukt fult alltid.
  • Jellybeanbaby
    Anonym skrev 2012-08-22 00:08:55 följande:
    Jag antar att ni har något annat ord för mamma och pappa också hemma hos er för de orden är ju också könsbundna? Men vad är alternativet hos er då? Kul att veta!
    memme och peppe naturligtvis. TS är peppe, hennes sambo är memme. Bakvänt på dagens feministvis.
Svar på tråden Min pojkvän går i klänning för att jävlas!