• Anonym (Ts)

Min pojkvän går i klänning för att jävlas!

Jag är feminist, stolt och hedersfull. Fick barn med min pojkvän i våras, barnet är fött med penis men jag vill vara öppen att barnet själv får bestämma sin tillhörighet och klär hen därför i blandad färgskala och även i klänningar ibland. Min pojkvän, som är en äkta mansgris som bara motarbetar mig, protesterade först verbalt men jag vek mig inte så nu har han lånat korta sommarklänningar av sin syster som han har på sig när vi handlar och går ut. Trodde först han bara skulle hålla på en stund men nu har det gått över en vecka! Och på lördag ska vi på bröllop så nu har han lånat en festblåsa, stora örhängen och klackskor! Hur ska jag få honom att sluta utan att behöva ge mig? Jag lämnar honom om han går dit i klänning!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-22 07:25
    Skriver här med eftersom folk verkar haka upp sig. Min pojkvän hade gärna fått gå i klänning om det vore ett seriöst val från hans sida, hade stöttat honom fullt ut, men inte när det bara är för att jävlas med mig och håna min åsikt.

• Svar på tråden Min pojkvän går i klänning för att jävlas!
  • Jellybeanbaby
    Pissenisse skrev 2012-08-22 00:09:49 följande:
    Men jisses.. Våra mormödrar tog inte upp kampen för att våra söner skall bära klänning utan för att våra döttrar skall ha samma rättigheter i samhället. 
  • 110
    Jellybeanbaby skrev 2012-08-22 00:15:14 följande:
    memme och peppe naturligtvis. TS är peppe, hennes sambo är memme. Bakvänt på dagens feministvis.

Nej, nej det heter mappa och Pamma....
  • Anonym

Men okej, du borde ju vara överlycklig när din man har klänning..?
    Det är ju det du vill? Om din son ska ha klänning, varför inte din man?

Du går ju emot dig själv..   

• Anonym

När hen med penis börjar skolan kommer dom andra barnen att reta honom om han har klänning på sig och då kommer han att vilja ha sånt som dom andra pojkarna har på sig så att han slipper bli retad. Jag tror det är rätt oundvikligt faktiskt. Innan dess så spelar det väl inte så stor roll vad han har på sig. Även om du är öppen i den här frågan TS så är inte samhället i övrigt det och då blir det problem för din son på grund av dina värderingar. Jag hoppas bara att du lyssnar på honom om han vill ha nåt annat på sig och köper det till honom annars lär det bli en tuff skoltid för honom.

• EnAnonumius
    Anonym (Ts) skrev 2012-08-21 20:31:12 följande:
    Jag är feminist, stolt och hedersfull. Fick barn med min pojkvän i våras, barnet är fött med penis men jag vill vara öppen att barnet själv får bestämma sin tillhörighet och klär hen därför i blandad färgskala och även i klänningar ibland. Min pojkvän, som är en äkta mansgris som bara motarbetar mig, protesterade först verbalt men jag vek mig inte så nu har han lånat korta sommarklänningar av sin syster som han har på sig när vi handlar och går ut. Trodde först han bara skulle hålla på en stund men nu har det gått över en vecka! Och på lördag ska vi på bröllop så nu har han lånat en festblåsa, stora örhängen och klackskor! Hur ska jag få honom att sluta utan att behöva ge mig? Jag lämnar honom om han går dit i klänning!
    1 Lämnar du din kille efter den saken så är du inget annat än en stor hycklare

2 Din kille är min hjälte

"Hur ska jag få honom att sluta utan att behöva ge mig?"

3 Man kan aldrig äta kakan och ha kakan kvar. Lär dig kompromissa.

Jag är kvinna, älskar att tänker logiskt och rationellt. Den intelligenta vet att ju mer man lär sig ju mindre kan man.
  • Tealhawk
    EnAnonumius skrev 2012-08-22 01:15:01 följande:
    1 Lämnar du din kille efter den saken så är du inget annat än en stor hycklare
    2 Din kille är min hjälte

"Hur ska jag få honom att sluta utan att behöva ge mig?"

3 Man kan aldrig äta kakan och ha kakan kvar. Lär dig kompromissa.
    Word!
    These are not the droids you're looking for
  • OnlyOne

Tycker din sambo gör helt rätt. Varför ska inte han få gå i klänning? Du tycker ju att det är helt normalt för ditt barn som har en penis, att gå i klänning. Din sambo har också en penis så varför är det inte ok att han går klädd som han vill? Ska du lämna honom för det? Din förlust känner jag spontant...

• Läs vad som står och inget annat
    Anonym (Ts) skrev 2012-08-21 21:28:03 följande:

Hur tänkte du hen ska komma på den idén då om hen inte har valmöjligheten nära sig?
    Men herregud, de lär ju han/hon ju själv begripa när han/hon kommit upp i åldern ! Tror du inte ditt barn kommer känna de bäst själv sen eller ?

Låt barnet själv få välja vad denne vill klä sig i som vuxen men fan inte när bebis e så liten, jag kan mycke väl förstå varför din pojkvän vill  jävlas när du har sånna knäppa inställningar !
  • Pissenisse

Jag är så nyfiken på vad sonen heter, namnet får vl inte avslöja könet heller så kanske Patra? Inte Petra inte Patrik...

• Läs vad som står och inget annat
    Anonym (Ts) skrev 2012-08-21 21:53:28 följande:

Nej jag fick vad jag ville ha - ett friskt och fint barn. Det är ju det viktiga, könet kommer mycket längre ner på viktig-listan. Vi bad bm ta barnet och lägga in i filt direkt utan att säga el visa kön så vi i första hand fick bekanta oss med vårt BARN inte vår son/dotter. Vi visste inte könet förrän barnet skulle vägas, mätas och kläs på. Först då såg vi att vårt barn fötts med penis. Det gör inte vårt barn annorlundare än det könslösa knyte jag fick upp på mitt bröst. Jag sa att jag inte skulle bestämma mig i förväg att barnet var pojke el flicka och har hållit på det även om pojkvännens förståelse och stöd försvann efter några dagar. Vi tog även bort lappen på babysängen på bb där det stod "pojken xx" och satte dit "babyn xx", inte då heller protesterade pojkvännen. Inte förrän nu trots att jag alltid varit tydlig och öppen i mina åsikter och tankar
    Ha ha ha, alltså jag tror de e hög tid att du söker hjälp ts, detta låter inte friskt nånstans, stackars ditt barn o dessutom hoppas jag faktiskt din gubbe lämnar dig med tanke på hur "jobbig" du kan va me sånt här ha ha,
Svar på tråden Min pojkvän går i klänning för att jävlas!