• Anonym (Ts)

Min pojkvän går i klänning för att jävlas!

Jag är feminist, stolt och hedersfull. Fick barn med min pojkvän i våras, barnet är fött med penis men jag vill vara öppen att barnet själv får bestämma sin tillhörighet och klär hen därför i blandad färgskala och även i klänningar ibland. Min pojkvän, som är en äkta mansgris som bara motarbetar mig, protesterade först verbalt men jag vek mig inte så nu har han lånat korta sommarklänningar av sin syster som han har på sig när vi handlar och går ut. Trodde först han bara skulle hålla på en stund men nu har det gått över en vecka! Och på lördag ska vi på bröllop så nu har han lånat en festblåsa, stora örhängen och klackskor! Hur ska jag få honom att sluta utan att behöva ge mig? Jag lämnar honom om han går dit i klänning!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-22 07:25
    Skriver här med eftersom folk verkar haka upp sig. Min pojkvän hade gärna fått gå i klänning om det vore ett seriöst val från hans sida, hade stöttat honom fullt ut, men inte när det bara är för att jävlas med mig och håna min åsikt.

• Svar på tråden Min pojkvän går i klänning för att jävlas!
  • FebruariVals
    tessum skrev 2012-08-22 07:24:15 följande:
    Tycker du verkligen att din sambo gör så fel när du totalt kör över honom?

Hur kan ni INTE ha pratat igenom så pass viktiga saker som hur ni vill uppfostra era barn?

Du beter dig precis som att du tror att det enbart är ditt barn och nog måste du vara tillräckligt vuxen för att förstå att pappan är lika mycket förälder som du. Du kan inte bestämma att "så här ska det vara" medan han bara ska stå och titta på.

Du måste tagga ner lite och kanske lära dig att kompromissa.

Hade min sambo gjort som du hade jag blivit galen så jag tycker ändå att din sambo tar det bra. Han verkar vara en störtskön kille!

Mina förslag till dig:

* Skippa klänningar! Köp kläder i alla de färger , klä han i rosa varje dag om du vill men använd inte just det plagget som så starkt förknippas med just tjejer. Tro mig, en bebis bryr sig inte om vad den har på sig så h*n har inget behov av att bära klänning för att mamman vill framföra sina åsikter.  Sen när sonen börjar bli några år och kan välja själv så skulle jag absolut låtit honom ha klänningar om det var det han ville ha. Det skulle säkert din sambo tycka var mer ok?!

* Använd inte ett så otroligt fult ord som HEN. Varför är det så illa att vara en han eller hon?
    Mina barn är flickor, vi säger hon/henne men ändå kan de vara precis hur/vem de vill. Vi läser genusböcker och jag lär dem att man kan bli precis vad man vill/ man kan bli kär i en person av samma kön...

Kan du inte bara kalla barnet för sitt eget namn istället för hen?  Det låter inte så konstigt.

Han ligger och sover i vagnen
    Kalle-Lisa ligger och sover i vagnen

Idag när Gun-Bo lekte i trädgården slog han sig på...
    Idag slog sig Gun-Bo på... i trädgården

Men ni måste ju prata med varandra! Prata är det absolut viktigaste man kan göra i ett förhållande, speciellt som nyblivna föräldrar.

-Även om världen gick under imorgon skulle jag plantera ett äppelträd idag-
  • YummyMami

Min son på elva år skrattade mycket om din man. Han är tuff tycker han. Han tycker synd om barnet som inte själv får välja, du är ju mamma och ska "beskydda" honom från oroligheter.

Veckans vägning var UNDERBAR! Följ mor och dotter med viktproblem på två olika sätt viktsaklart.bloggplatsen.se/
  • PolyPond
    Jellybeanbaby skrev 2012-08-21 23:45:23 följande:
    JESUS CHRIST, TS benämnde sin egen son som "hen"!!! Det missade jag totalt!
    Den här tråden är ju en veritabel skrattfest för varje sann antifeministisk tjej.
    Men det kan väl ärligt talat inte vara någon som på allvar tror att den är annat än dålig satir? Den har för många fel för att skrivas av någon som faktiskt är kritisk till genus.
  • Kattdamen

Jag tror inte att en kvinna som påstår sig vara som ts skulle ha ett förhållande eller skaffa barn med en man som i ts.

Så det är nog inga större problem alls egentligen.

En kopp te, tack.
  • Soolrosen

hahaha!! så klockren kille du har!
    jag tycker han gör rätt, han har en poäng i det även fast det är för att jävlas med dig.
    enligt mig ska inte pojkar ha klänning, det är fruktansvärt omanligt! och därför tycker inte jag att man ska klä små barn i klänningar. barnet kommer dessutom bli retad i framtiden i skolan om du ska ta på klänningar...

och vadå.. ska du lämna honom om han går till bröllopet i klänning? tänk om han lämnar dig om du fortsätter klä er son i klänning??

• Kattdamen
    Soolrosen skrev 2012-08-22 08:47:11 följande:
    hahaha!! så klockren kille du har!
    jag tycker han gör rätt, han har en poäng i det även fast det är för att jävlas med dig.
    enligt mig ska inte pojkar ha klänning, det är fruktansvärt omanligt! och därför tycker inte jag att man ska klä små barn i klänningar. barnet kommer dessutom bli retad i framtiden i skolan om du ska ta på klänningar...

och vadå.. ska du lämna honom om han går till bröllopet i klänning? tänk om han lämnar dig om du fortsätter klä er son i klänning??
    Det kvittar iofs om det är omanligt, pojkar är inte män.
    En kopp te, tack.
  • PolyPond
    Kattdamen skrev 2012-08-22 08:50:25 följande:
    Och alla vill heller inte vara eller vara tillsammans med "manliga" män.
  • Soolrosen
    Kattdamen skrev 2012-08-22 08:50:25 följande:
    ne men pojkar växer förhoppningsvis upp till män någon gång..
  • Bonsaiii

Ge din man en kram från mig!! Han sätter ner foten fattar du väll! Så som du känner när han klär sig i klänning så känner han när du klär er pojke i klänning.

Svar på tråden Min pojkvän går i klänning för att jävlas!