• Mirande

Läs vad hemsk jag är mot min stackars dotter!

Efter att ha läst många trådar här på familjeliv har jag upptäckt något helt fantastiskt, jag är verkligen världens sämsta förälder! Först och främst tvingar jag i mitt barn vegansk kost. Hon har aldrig i hela sitt liv smakat på något från djur. Hon ligger verkligen i sängen och skriker efter kött innan hon ska sova! Och vill ni veta något ännu hemskare? Jag ammade henne aldrig! :O Jag är med barn igen, en fin liten pojke, och han skall inte heller äta kött eller bli ammad! Ni måste vara alldeles till er vid det här laget, att det finns sådana hemska föräldrar som mig! Fy skäms på mig!

Nu har jag inte tid att skriva här. Jag ska tvinga i min dotter grillade majskolvar, som hon tyvärr råkar älska så mycket. Inget fredagsmys framför TVn eller lördagsgodis får hon heller! Bara hemmagjord glass, UTAN MJÖLK!!!

Bäst ni ringer socialen på en gång! 

(Jag är så hemsk att jag till och med står för det här och inte är anonym!!!)

Trevlig helg på er. ;) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-25 17:25
    Oj, många upprörda tanter här ser jag. Hur känns det att bli så upprörd för en tråd? Jag hoppas ni inte tar ut det över era nära och kära.

Ja, jag är både barnslig, patetisk, tråkig, dålig mor och allt vad det heter. Troll kanske jag är också! Livet är underbart!

Hoppas ni har en skön helg för övrigt.

• Svar på tråden Läs vad hemsk jag är mot min stackars dotter!
  • Mirande
    Wittra skrev 2012-08-24 23:39:05 följande:
    Du är inte så bra på detta va? Flört Med tanke på tidigare reaktioner på din tråd också. 
    God jul på dig! Hahaha, kul med människor som blir så himla provocerade, tack för att ni räddar min fredag! 
  • I Walk The Line

Får man fråga varför du inte ammade ditt barn?

✰❤✰Mamma till världens finaste pojke -02 & flicka -04✰❤✰
  • Wittra
    Mirande skrev 2012-08-24 23:40:29 följande:
    God jul på dig! Hahaha, kul med människor som blir så himla provocerade, tack för att ni räddar min fredag! 
    ....för du startade ju inte tråden för du själv blev provocerad och irriterad ......nejdå. inte alls. inte skuggan av en chans. 
  • Mirande
    I Walk The Line skrev 2012-08-24 23:42:37 följande:
    Får man fråga varför du inte ammade ditt barn?
    Ja, givetvis. Har opererat mig. Blev lite struligt.
    Wittra skrev 2012-08-24 23:42:44 följande:
    ....för du startade ju inte tråden för du själv blev provocerad och irriterad ......nejdå. inte alls. inte skuggan av en chans. 
    Haha va? Nej, jag startade tråden för att irritera andra och skapa lite debatt. Hade tråkigt helt enkelt. Du vet att trådar man inte tycker om, kan man faktiskt stänga ner! Du behöver inte spy galla på andra för att du haft en dålig dag. Jag har inte gjort dig någonting så din tråkiga ton kan du behålla för dig själv!
  • vinter

Tänk vad underbart att det finns så många som vet så mycket bättre än en själv här på fl, det finns med andra ord otroligt många att få tips från, oavsett om man ber om det eller ej...

Jag vill absolut amma mina barn, och eftersom jag äter kött kommer mina barn också serveras kött. Det innebär dock inte att jag automatiskt tycker att alla som gör det motsatta gör fel. Däremot tycker jag det är superbra att man kan göra olika!

• Thaleya1

Varför valde du att inte amma dina barn, jag tycker det är mer konstigt än hemskt.
    Förstår heller inte varför dina barn skriker efter kött på nätterna??? 

• Mirande
    vinter skrev 2012-08-24 23:46:37 följande:
    Tänk vad underbart att det finns så många som vet så mycket bättre än en själv här på fl, det finns med andra ord otroligt många att få tips från, oavsett om man ber om det eller ej...

Jag vill absolut amma mina barn, och eftersom jag äter kött kommer mina barn också serveras kött. Det innebär dock inte att jag automatiskt tycker att alla som gör det motsatta gör fel. Däremot tycker jag det är superbra att man kan göra olika!
    Ja, dom borde samla ihåg sig och göra en bok! Men jag skulle inte köpt den. Jag kör mitt egna race, bra att du också gör det!

Och det man själv är gör är ju naturligt att man ger sina barn också. Jag tror inte många köttätare får för sig att ge barnen veganmat helt plötsligt, så då är det inte så konstigt att man som vegan inte ger barnen kött.

Ja, jag tycker det är bäst att det är olika jag med. Gud vilken tråkig och ointressant värld vi skulle levt i annars!  
  • Wittra
    Mirande skrev 2012-08-24 23:44:50 följande:
    Ja, givetvis. Har opererat mig. Blev lite struligt.
    Haha va? Nej, jag startade tråden för att irritera andra och skapa lite debatt. Hade tråkigt helt enkelt. Du vet att trådar man inte tycker om, kan man faktiskt stänga ner! Du behöver inte spy galla på andra för att du haft en dålig dag. Jag har inte gjort dig någonting så din tråkiga ton kan du behålla för dig själv!
    du ville ju att folk skulle käfta med dig? 
  • BymBym

Tröttsamma trådar som man ändå måste peta i

Barn som mår bra, psykiskt och fysiskt, får en bra uppväxt. Sen kan uppväxten se olika ut.
    God natt och ha det fortsatt trevligt

• Mirande
    Thaleya1 skrev 2012-08-24 23:49:04 följande:
    Varför valde du att inte amma dina barn, jag tycker det är mer konstigt än hemskt.
    Förstår heller inte varför dina barn skriker efter kött på nätterna??? 
    Det har jag skrivit förut, för att jag inte kunde (jag ville amma men det fungerade inte). Ursäktar mig för att jag inte är som alla andra.

Mitt barn skriker inte efter kött på nätterna. Jag var ironisk. Mer att många säger "åh nej stackars din dotter, hon måste ju ligga och drömma om kött och tänka på hur gott det är med kött när hon ser andra äta det, stackars barn!!!", men det är det hon inte gör, hon är inte intresserad av kött. Hon var det en period, men när jag berättade vad kött var ville hon inte längre pröva det.
Svar på tråden Läs vad hemsk jag är mot min stackars dotter!