• Mirande

Läs vad hemsk jag är mot min stackars dotter!

Efter att ha läst många trådar här på familjeliv har jag upptäckt något helt fantastiskt, jag är verkligen världens sämsta förälder! Först och främst tvingar jag i mitt barn vegansk kost. Hon har aldrig i hela sitt liv smakat på något från djur. Hon ligger verkligen i sängen och skriker efter kött innan hon ska sova! Och vill ni veta något ännu hemskare? Jag ammade henne aldrig! :O Jag är med barn igen, en fin liten pojke, och han skall inte heller äta kött eller bli ammad! Ni måste vara alldeles till er vid det här laget, att det finns sådana hemska föräldrar som mig! Fy skäms på mig!

Nu har jag inte tid att skriva här. Jag ska tvinga i min dotter grillade majskolvar, som hon tyvärr råkar älska så mycket. Inget fredagsmys framför TVn eller lördagsgodis får hon heller! Bara hemmagjord glass, UTAN MJÖLK!!!

Bäst ni ringer socialen på en gång! 

(Jag är så hemsk att jag till och med står för det här och inte är anonym!!!)

Trevlig helg på er. ;) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-25 17:25
    Oj, många upprörda tanter här ser jag. Hur känns det att bli så upprörd för en tråd? Jag hoppas ni inte tar ut det över era nära och kära.

Ja, jag är både barnslig, patetisk, tråkig, dålig mor och allt vad det heter. Troll kanske jag är också! Livet är underbart!

Hoppas ni har en skön helg för övrigt.

• Svar på tråden Läs vad hemsk jag är mot min stackars dotter!
  • josse1

Ts. Hur gör du glass utan mjölk? Har precis köpt no egg, kan man göra glass på det?

• Mirande
    Ellan92 skrev 2012-08-24 22:05:46 följande:
    jag ammade inte min son, han äter lördagsgodis, ibland mitt i veckan, ha när uppe över läggdags ibland, o kött äter han, o pizza eller hamburgare någongång i månaden ...åjåjåj
    Ja, än sen då? Det får han väl göra om han vill? Lördagsgodis är ju gött! Du låter som en cool mamma. Men har någon sagt att du inte får ge honom dessa saker?
  • Ellan92
    Mirande skrev 2012-08-24 22:07:29 följande:
    Ja, än sen då? Det får han väl göra om han vill? Lördagsgodis är ju gött! Du låter som en cool mamma. Men har någon sagt att du inte får ge honom dessa saker?
    har nån sagt att man inte får ge dom kött eller inget lördagsgodis
  • Mirande
    josse1 skrev 2012-08-24 22:07:25 följande:
    Ts. Hur gör du glass utan mjölk? Har precis köpt no egg, kan man göra glass på det?
    No egg brukar jag oftast använda i bakverk och så. I min veganska glass tar jag i alprosoya-mjölk, havregrädde, socker och bär beroende på smak.
  • josse1
    Mirande skrev 2012-08-24 22:09:55 följande:
    No egg brukar jag oftast använda i bakverk och så. I min veganska glass tar jag i alprosoya-mjölk, havregrädde, socker och bär beroende på smak.

Tack. Jag är själv inte vegan, men min mamma är ägg och mjölk allergisk så hon har inte smakat glass på över 30 år. Ska prova ditt recept Tack
  • AngelandDevil

Alla gör vi våra egna val, du gör dina vi göra våra. Låt oss bara hoppas att vi alla gör det vi tror är bäst. Glad

Tack för ett roligt inlägg i alla fall! Haha! Flört

• Mirande
    josse1 skrev 2012-08-24 22:16:42 följande:

Tack. Jag är själv inte vegan, men min mamma är ägg och mjölk allergisk så hon har inte smakat glass på över 30 år. Ska prova ditt recept Tack
    Var så god! Det är bara att göra som man gör glass för dem som dricker mjölk, bara att googla fram recept också! Stackars din mor, glass som är så gott! Bäst du ordnar en riktigt god glass till henne!
    AngelandDevil skrev 2012-08-24 22:16:43 följande:
    Alla gör vi våra egna val, du gör dina vi göra våra. Låt oss bara hoppas att vi alla gör det vi tror är bäst. Glad

Tack för ett roligt inlägg i alla fall! Haha! Flört
    Det tror jag, litar man på sina känslor går allt bra! Alla är ju olika och har sina egna val här i livet!
  • Sommarlöv
    IsadorasMamma skrev 2012-08-24 19:28:47 följande:
    Men gud vilket dåligt försök till att vara kul...

Kan inte annat än att hålla med...
  • emmy1982

Stackars barn som inte får glädjen av att äta kött! Tur dom kan välja när dom blir vuxna. (kanske dom kommer smygäta kött på skolan när dom blir äldreFlört)

P.S. Ikväll har vi ätit taco med älgfärs som vi tom har malt tillsammans, mest som en familjegrej. Sonen var också med när min man slaktade älgen och har framtidsplaner om att bli en jägare, han älskar kött och ska inte ha nån fjantig hamburgare eller chicken nuggets med pommes när vi är på resturang, då ska han ha riktigt kött säger han.
    Jag är glad att jag och min familj kan äta älgkött och annat viltkött när tusan vi vill. Och vi njuter när vi gör det! Det är annat än sojakorvar och baljväxter det!

Svar på tråden Läs vad hemsk jag är mot min stackars dotter!