Vallmo78 skrev 2013-06-18 17:52:06 följande:
Jag ställde samma fråga vid första misslyckade ivf försök. Svaret jag fick var ...Det är otur och det kommer...lugna ner dig...än har ni ju tid!! Va fan!! Tiden rinner iväg och jag är så rädd att det är nåt som de missar! För att varför funkar det inte! Jag är har svårt att köpa när de säger till en " ja...det var väl otur!" men kom igen vaddå otur! Vill gå till botten om orsaken....Ja..du hör ju på mig...jag bör lugna ner mig hihi...
Hoppas verkligen att din mens håller sig undan nu... :) jag hann köra 2 pergotimekurer innan vi fick tid...
Känslan nu är...förutom att det känns skönt att skriva av sig...rätt så lugnt faktiskt. Min mens är beräknad till idag men inte dykt upp än. Är inte hoppfull alls...inte varit från början heller denna gång. Känner inga symtomer mer än att jag är kokar ...är frusen typ av mig egentligen men senaste veckan håller jag på kokar. Känner mig som klimakterietant

Men inga svullna tuttar eller illamående så...jag väntar in mensen...
Blev såååå ledsen förra gången...då kände jag mig gravid som fan...hade alla symtom du kan tänka dig men men....
Vilken klinik går du?
Den gör ju det...rinner iväg..och man blir ju lite knäpp! Det är svårt att lugna sig, det är väl det sista man är bra på när man är allt annat än lugn!
Det är verkligen jätteskönt att skriva av sig, och bolla och älta med personer som är i samma situation. Har en vän som jag pratar med och hon är verkligen fantastisk och låter mig tjata och älta detta. Men fortfarande - hennes son är ett nu, hon förstår inte fullt ut..men det känns faktiskt nästan så på något konstigt sätt.
Ja, det är ju inte givet att man ska må illa och få svullna tuttar. Jag har haft ont i brösten varenda gång som jag lyckats få äl (får det väldigt sällan), denna gång är jag inte hundra på att jag fick äl, av pergotimen. Hade ingen sticka just de dagarna för att jag var bortrest, men jag har iaf inga känningar i brösten. Så visst - då tänds ju hoppet. Men det har gjort det några gånger nu, lite för många gånger för att man ska tro att det faktiskt är något.
Ja, vi får älta och vända och vrida på det här, tills vi lyckas, för det ska vi tamejfan göra! :)