• bebissugennu

Ska skaffa barn själv

Hej Jag har funderat i många år på att skaffa barn själv eftersom jag inte hittat en man än att skaffa barn med. Självklart vill jag träffa min drömprins någon gång, men känner att jag vill ha barn NU. Har därför bestämt mig för att skaffa barn själv! Beslutet känns jättebra! Ska ha mitt joursamtal med en BM på Storkkliniken den 5/9. Och sen hoppas jag på att dra igång asap. Just nu funderar jag mycket på vad jag ska säga till barnet när den kommer att börja fråga "Var finns min pappa". Jag är inte rädd för att jag inte ska klara det vardagliga med allt vad detta innebär. Har både en familj och kompisar som gärna kommer att ställa upp.  Skulle vara kul att få kontakt med andra i samma situation. /jag 

• Svar på tråden Ska skaffa barn själv
  • bebissugennu

Håller på att bli galen snart...

Vet att jag inte har väntat så länge, men jag vill verkligen åka till DK nu. Har tagit en omgång med Pergotime, och var sen på VUL i tisdags. Dr sa att det borde släppa ett ägg fre, lörd, eller sönd. Nu har fre och lördag passerat, så hoppas verkligen på i morgon. Annars blir det att vänta tills nästa gång. Fick oxå Ovitrell utskrivet, men dr tyckte inte att jag behövde ta den...

Är det någon mer som har först tagit Pergotime på dag 5 och 5 dagar framåt. När har ni se varit på VUL, och när har ni tagit sprutan?

Vill detta SÅ gärna nu, och känner att jag inte kan tänka på annat..
    Så snälla Gud, gör så att det blir i morgon, amen. 

• pessaret

Hej ts! Jag har några undringar och filuringar, vad fick dig att känna att det är dags att ta detta steget? Hur gammal är du? Jag närmar mig sakta men säkert 30, inga barn sen tidigare och det verkar som att jag och min nuvarande ska bryta upp. Men vet inte hur länge jag kan vänta på att hitta drömprinsen, han fattas liksom. Och jag känner att det börjar bli dags att skaffa bäbis helt enkelt! =)
    Lycka till i jakten på ditt barn, jag kommer följa dig här helt klart, jättespännande ju! 

• bebissugennu
    pessaret skrev 2012-11-17 11:40:56 följande:
    Hej ts! Jag har några undringar och filuringar, vad fick dig att känna att det är dags att ta detta steget? Hur gammal är du? Jag närmar mig sakta men säkert 30, inga barn sen tidigare och det verkar som att jag och min nuvarande ska bryta upp. Men vet inte hur länge jag kan vänta på att hitta drömprinsen, han fattas liksom. Och jag känner att det börjar bli dags att skaffa bäbis helt enkelt! =)
    Lycka till i jakten på ditt barn, jag kommer följa dig här helt klart, jättespännande ju! 
    Hej!

Jag har länge velat skaffa barn, typ sen jag var liten :) Hade väl en dröm om att jag skulle ha barn när jag var 20, men är 27 nu, och ingen prins har dykt upp än :)
    Så därför kände jag nu att jag verkligen verkligen vill skaffa barn NU, och inte vänta ytterligare massa år.

Var inget lätt beslut, men efter att ha berättat för familjen och närmaste kompisar om mitt beslut så kändes det väldigt rätt. Har absolut inte bara fått positiva reaktioner från dem, men jag är fortfarande övertygad att detta är rätt för MIG. Kan inte säga hur ngn annan ska göra, och blir SÅ trött på folk som bara har åsikter... Det är ju lätt när man inte är i samma situation.

Jag tog kontakt med en klinik i DK, och nu går jag bara å väntar på att åka ner. SÅ spännande, och läskigt på samma gång. Det enda som snurrar i hjärnan nu är mens, ÄL och rätt dag. Hoppas så att det ska funka på första försöket bara.

:) 
  • pessaret
    bebissugennu skrev 2012-11-17 15:45:39 följande:
    Hej!

Jag har länge velat skaffa barn, typ sen jag var liten :) Hade väl en dröm om att jag skulle ha barn när jag var 20, men är 27 nu, och ingen prins har dykt upp än :)
    Så därför kände jag nu att jag verkligen verkligen vill skaffa barn NU, och inte vänta ytterligare massa år.

Var inget lätt beslut, men efter att ha berättat för familjen och närmaste kompisar om mitt beslut så kändes det väldigt rätt. Har absolut inte bara fått positiva reaktioner från dem, men jag är fortfarande övertygad att detta är rätt för MIG. Kan inte säga hur ngn annan ska göra, och blir SÅ trött på folk som bara har åsikter... Det är ju lätt när man inte är i samma situation.

Jag tog kontakt med en klinik i DK, och nu går jag bara å väntar på att åka ner. SÅ spännande, och läskigt på samma gång. Det enda som snurrar i hjärnan nu är mens, ÄL och rätt dag. Hoppas så att det ska funka på första försöket bara.

:) 
    Vad folk tycker och tänker ska absolut INTE påverka ditt beslut. Tjejer "lurar" ju till sig barn på daglig basis så jag tycker ditt beslut snarare är imponernade! Är själv 27 men vill ge drömprinsen ett år eller två till på sig att dyka upp =)
    Hur är det med kostnader och sånt? Och vad var det som fick dig att välja just klinik istället för spermiedonation i hemmet som blir allt vanligare?
    Vad ligger kostnaderna på per försök, eller får man betala en viss avgift och få ett antal försök i ett "paket"? Haha frågor, frågor, men jag tycker detta är jätteintressant! =)  
  • bebissugennu
    pessaret skrev 2012-11-17 16:45:05 följande:
    Vad folk tycker och tänker ska absolut INTE påverka ditt beslut. Tjejer "lurar" ju till sig barn på daglig basis så jag tycker ditt beslut snarare är imponernade! Är själv 27 men vill ge drömprinsen ett år eller två till på sig att dyka upp =)
    Hur är det med kostnader och sånt? Och vad var det som fick dig att välja just klinik istället för spermiedonation i hemmet som blir allt vanligare?
    Vad ligger kostnaderna på per försök, eller får man betala en viss avgift och få ett antal försök i ett "paket"? Haha frågor, frågor, men jag tycker detta är jätteintressant! =)  
    Jag vill göra det på klinik eftersom då vet man att donatorn är frisk, och det känns tryggt tycker jag.

kostar fr 4 000 DKK beroende på öppen donation eller sluten, och det är pr försök. kolla på Storkklinikens hemsida så hittar du massa info.

Tycker att du fattar helt rätt beslut att vänta om du känner att du kan det. Självklart är det bästa att få barn med en pappa tycker jag, men jag vill inte vänta i typ 2 år till, så för mig känns detta rätt :)

ÄL visade :) idag, så i morgon kl 10 har jag tid!!! Så spännande :) Hade gett upp tanken på att det kunde bli denna gång.

Så nu håller jag alla tummar och ber till Gud att det ska ta på första försöket!

• pessaret
    bebissugennu skrev 2012-11-18 09:53:50 följande:
    Jag vill göra det på klinik eftersom då vet man att donatorn är frisk, och det känns tryggt tycker jag.

kostar fr 4 000 DKK beroende på öppen donation eller sluten, och det är pr försök. kolla på Storkklinikens hemsida så hittar du massa info.

Tycker att du fattar helt rätt beslut att vänta om du känner att du kan det. Självklart är det bästa att få barn med en pappa tycker jag, men jag vill inte vänta i typ 2 år till, så för mig känns detta rätt :)

ÄL visade :) idag, så i morgon kl 10 har jag tid!!! Så spännande :) Hade gett upp tanken på att det kunde bli denna gång.

Så nu håller jag alla tummar och ber till Gud att det ska ta på första försöket!

Jag håller tummarna med dig! =)
  • bebissugennu

Då var det gjort! Bara vänta i 16 dgr nu innan grav testet :)

Allt har gått bra å tjejerna som jobbade på kliniken var så proffsiga å bra!

• minimyran

Nyfiken om har fått något resultat än? Jag väntar på ÄL just nu för att kunna åka ner till Storkkliniken så snart det är dags för ett tredje försök:)

• bebissugennu
    minimyran skrev 2012-12-01 22:09:41 följande:
    Nyfiken om har fått något resultat än? Jag väntar på ÄL just nu för att kunna åka ner till Storkkliniken så snart det är dags för ett tredje försök:)
    Hej

Mensen kom i lördags, så blev inget + denna gång. Var så säker på att det hade funkat :( Så nu ska jag vänta på ÄL nån gång nästa vecka, och då är det dax för försök nr 2 i DK.

Håller verkligen tummarna för dig och att du ska lyckas. Tredje gången gillt brukar det ju heta!  Glöm inte att skriva igen å berätta hur det går för dig! L Y C K A  T I L L !!
  • minimyran

Va tråkigt att höra, man blir alltid lika uppgiven när det inte visar positivt:( Men det är bara att försöka igen, jag tror på talesättet "skam den som ger sig" så jag är envis.

Kom hem från DK i morse så nu är det bara att hålla tummarna att det tar denna gång, två veckor känns som en evighet.. men vipps så har det gått..

Svar på tråden Ska skaffa barn själv