Novali skrev 2013-01-09 21:08:49 följande:
Haha, vad rolig du är. Jag är precis tvärtom. Jag har INGENTING emot sprutor och nålar, kan gärna ta tusen sådana om jag bara slipper gyn. Tauerade mig för två år sedan och tyckte inte alls att det gjorde ont... Haha, vad olika man kan vara. Men tack för dina lugnande ord. Jag pratade med dem på telefon idag och de var väldigt mysiga och lugnande. Kommer bara lite ångestattacker då och då, OMG, hehe...
Jo jag Tänkte vänta tills sommaren, dels för att jag helst vill ha en vårbebis. Men grejen är att jag ganska nyligen bestämde mig för att börja nu, för bara några veckor sedan tänkte jag att jag skulle vänta ett par år till. Jag fyller 29 nu i vår och jag vill helst inte vara mer än 30 när jag får mitt första barn. Det är nog största anledningen till att jag vill börja nu, men samtidigt vill vänta till sommaren så att jag får min vårbebis (förhoppningsvis) och så att jag hinner ställa in mig mentalt på att det blir då... skulle kännas lite hastigt från att gå från "om några år" till att göra det imorgon liksom. Men jag känner frid över beslutet att börja i sommar :D
Jag bor i västmanland... var bor du?
Jag har faktiskt oxå vågat tatuera mig trots spruträdslan :)
Skönt att det kändes bra att prata med dem. Det kommer att gå så bra så!!! ingen fara.
Oki, då förstår jag att du väntar till sommaren. Vårbebis är ju mysigt :) Samtidigt vill jag bara att du har i tanken att det inte alltid går på försök 1 eller 2. De sa till mig att jag kanske skulle räkna med 4 försök. Förstår dig att du behöver tänka och förbereda dig lite mer även att du har bestämt dig.
Jag kände mer att när jag hade börjat med tester mm så ville jag åka direkt. Det visade sig när jag gjorde gyntest att jag hade lindrig PCO, så jag har käkat pergotime från dag 5-9 för att äggen ska bli större (tror jag). Var först helt knäckt när jag fick veta att jag hade det, men verkar ju ha gått bra iaf. På lördag går jag in i v 7. Måndag är det hälsosamtal hos BM. Känns helt fantastiskt att det faktiskt växer en liten bebis i min mage :) Blir helt varm när jag tänker på det ;) Vill att det ska gå fort till v 12 nu, så jag är lite mer utom farozonen för MF.
Jag bor i Småland, så inte lika långt till DK som för dig. Ska du välja Storkkliniken eller?
Ha det bra så hörs vi!
kram