Novali skrev 2013-01-10 17:52:16 följande:
Ja jag förstår ju att risken att misslyckas är ganska stor trots allt. Jag vet ju inte ännu hur fertil jag är. Ska på gynundersökningen den 5 feb, vet inte om man får veta med en gång, eller om det tar några dagar innan man får provsvaren? Tack för era lugnande ord... jag bävar fortfarande, men jag kommer göra det. Även om jag börjar gråta av obehag :P
Jag tänker också så här, eftersom jag först hade tänkt vänta några år med att skaffa barn, men nu ganska plötsligt ändrade mig, så kan jag nog stå ut med om det tar ett tag innan det funkar. Men jag håller tummarna hårt så de blir blåa för att jag ska lyckas på första. Man vet ju aldrig? Har iaf köpt ägglossningstest nu så jag ska ha koll på den några månader...
Glad att vi är flera i samma eller liknande sits iaf. Hur har resorna gått till för dig minimyran? Flyg eller? Tänkte nog att jag tar den vägen. Verkar smidigast och rätt så bra pris... bebissugennu, jag är uppvuxen i småland. Önskar nästan att jag bodde kvar bara för avståndet, haha... nädå. Flyget funkar prima ;)
Har förresten redan börjat köpa saker lite smått, kläder och annat. Igår kom vagnen jag beställt från nätet. En paraplyvagn som jag även har till andras barn som jag lånar ibland. Så helt förgäves är det inte även om jag nu skulle ha svårt för att bli gravid. Men självklart tänker jag använda den till min egna också... åhh vad jag längtar! Längtar så äggstockarna kliar :P
Stor kram till er!
Jag är också glad att kunna reflektera och diskutera med er som är i samma situation, är ju inte direkt så många man känner som går igenom samma sak. Jag har åkt tåg ner från Stockholm och det har funkat bra, men givetvis tar det ju lite längre tid. vet egentligen inte varför jag inte flyger kanske ska göra det i februari. Sköt upp mitt försök nu i Januari en månad, mycket på jobbet nu så det var inte rätt tajming kände jag. Haha kanske lyckas denna gång om jag flyger:P Är inte med i femmis, men har tänkt att jag ska nog gå med där när jag lyckas bli gravid, hur tänker ni andra?
SoSS15 skrev 2013-01-11 09:42:14 följande:
Så glad jag blir för er skull. Längtar tills jag kan bege mig ut på min resa mot ett barn... :)
Jag är ju bara 20 år, men har ju redan längtat efter barn i några år, och vet att jag antagligen får vänta några fler år då jag pluggar för fullt! Om jag blev med barn nu skulle jag antagligen få flytta hem till min mamma igen, och lägga utbildningen på is, och jag vill ju gärna kunna ge mitt barn allt jag kan, vilket kräver inkomst!
Har några frågor som ni kanske kan svara på... Undersökningen innan, vart finns det kliniker som går med på det? Om man är ensamstående har jag hört rykten om att alla inte är så tillmötesgående...?
Jag har läst lite inne på
villhabarn.se, finns ju donatorer och så där, men det kanske inte är lika säkert som att åka till Danmark?
Tell me what yah know !
Och stort grattis till er som lyckas, och lycka till och håller tummarna till er som försöker! :)
Jag är 23 år rätt så ung för att inseminera mig, men tycker inte att det finns någon åldersgräns för när det e okej eller inte, men det e jätte bra att du tänker längre så att du är klar med din utbildning. Men sen är det bara du som bestämmer när de e dags om du inte träffat någon som du vill skaffa barn med, tycker inte att du ska tveka utan lyssna på dig själv vad du vill. Mama Mia har bra mottagningar man kan få hjälp med undersökningar och prover, har inte kommit i kontakt med några andra så vet inte om det stämmer. Men jag är rädd att de gör de jag har också tänkt på att det kan kanske vara så.
Jag har valt anonym donator just för att det inte ska kunna gå att ta reda på vem sperman har sitt ursprung och det blir svårt på annat sätt att få till. Det är nog väldigt individuellt vad man väljer och känner sig bekväm med.
Kram till er alla