• bebissugennu

Ska skaffa barn själv

Hej Jag har funderat i många år på att skaffa barn själv eftersom jag inte hittat en man än att skaffa barn med. Självklart vill jag träffa min drömprins någon gång, men känner att jag vill ha barn NU. Har därför bestämt mig för att skaffa barn själv! Beslutet känns jättebra! Ska ha mitt joursamtal med en BM på Storkkliniken den 5/9. Och sen hoppas jag på att dra igång asap. Just nu funderar jag mycket på vad jag ska säga till barnet när den kommer att börja fråga "Var finns min pappa". Jag är inte rädd för att jag inte ska klara det vardagliga med allt vad detta innebär. Har både en familj och kompisar som gärna kommer att ställa upp.  Skulle vara kul att få kontakt med andra i samma situation. /jag 

• Svar på tråden Ska skaffa barn själv
  • bebissugennu
    minimyran skrev 2012-12-04 19:58:07 följande:
    Va tråkigt att höra, man blir alltid lika uppgiven när det inte visar positivt:( Men det är bara att försöka igen, jag tror på talesättet "skam den som ger sig" så jag är envis.

Kom hem från DK i morse så nu är det bara att hålla tummarna att det tar denna gång, två veckor känns som en evighet.. men vipps så har det gått..
    Håller tummarna för dig!

Glöm inte att skriva å berätta :) 
  • minimyran

Nej det blev inget denna gång heller, men man får inte ge upp hoppet! Nu har jag bestämt mig för att ta det lugnt över och nyår och fortsätta i början på nästa år.

Kan nog vara bra att kolla upp hormonnivåerna med hjälp av blodprov så har man det uteslutet iaf, fick jag tips om i DK sist. Hur går det för dig bebissugennu, börjar det bli dags för en till resa eller hur tänker du?

• bebissugennu
    minimyran skrev 2012-12-16 19:41:25 följande:
    Nej det blev inget denna gång heller, men man får inte ge upp hoppet! Nu har jag bestämt mig för att ta det lugnt över och nyår och fortsätta i början på nästa år.

Kan nog vara bra att kolla upp hormonnivåerna med hjälp av blodprov så har man det uteslutet iaf, fick jag tips om i DK sist. Hur går det för dig bebissugennu, börjar det bli dags för en till resa eller hur tänker du?
    Hej

Nej, vad tråkigt :( Men helt rätt, ge inte upp hoppet!!! Det blir vår tur någon gång ska du se!

Jag har kollat upp hormonnivån, och det var lite lågt. Därför käkar jag pergotime.

Väntar faktiskt på att åka antingen i morgon, tis eller ons. Detta enl vad gyn läkaren sa i tisdags. Så hoppas på att det stämmer. Är inte lika "taggad" denna gången. Var nog lite för säker på att det hade funkat första gången. Så ska verkligen försöka att inte känna efter så mkt denna gången. Lättare sagt än gjort iof...

Klokt att ta tag i nästa försök efter jul. Blir lite jobbigt när allt bara kretsar kring mens o ÄL hela tiden ju...

Ta hand om dig och ha en bra jul!
    kram 
  • minimyran
    bebissugennu skrev 2012-12-16 22:29:31 följande:
    Hej

Nej, vad tråkigt :( Men helt rätt, ge inte upp hoppet!!! Det blir vår tur någon gång ska du se!

Jag har kollat upp hormonnivån, och det var lite lågt. Därför käkar jag pergotime.

Väntar faktiskt på att åka antingen i morgon, tis eller ons. Detta enl vad gyn läkaren sa i tisdags. Så hoppas på att det stämmer. Är inte lika "taggad" denna gången. Var nog lite för säker på att det hade funkat första gången. Så ska verkligen försöka att inte känna efter så mkt denna gången. Lättare sagt än gjort iof...

Klokt att ta tag i nästa försök efter jul. Blir lite jobbigt när allt bara kretsar kring mens o ÄL hela tiden ju...

Ta hand om dig och ha en bra jul!
    kram 
    Hej

Jaha okej, vad sa det om chanserna att plussa om du åt de tabletterna gemfört med om du inte skulle gjort det?

Å jag ska hålla tummarna för dig;) Nej men det blir nog lätt så, tror att det är positivt också att inte bygga upp allt för mycket förhoppningar. Blir så nere då när det inte lyckas, bättre att bli glatt överraskad när det äntligen dags för positivt besked:)

Ja men det e ju så, allt man tänker på till slut, man måste släppa det lite tror jag så kroppen slappnar av men det är lättare sagt än gjort... man går ju in 100 %

Detsamma, önskar dig en god jul också.
    Kram
  • SoSS15

Spännande resa ni är inne på. :)

Jag har velat ha barn ett tag också, hade en dröm om att ha barn nu på 20 års ålder, men så blev det ju inte. Jag går i tankar om insemination och sådant också. Tänkte mest på Danmark till och börja med, eftersom det då är helt säkert att man får det som man vill, med en frisk donator också. Men det är så dyrt! Och de resurserna har jag ju inte ännu, jag som pluggar och kämpar mig fram ekonomiskt.

Glöm inte skriva hur det går! Följer er med spänning och hållna tummar! :)

• bebissugennu

Hej

När jag inte åt Pergotime så fick jag inte en Glad på stickan. Tror det var något att hormonvärdet var för lågt eller nåt. Vet inte om det ökar chansen att bli gravid, MEN det kan visst öka flerbörd stod det.

Fick Glad på stickan på fm idag, så i morgon så bär det av till DK för försök nr 2.

Håller alla tummar och hoppas på att det är min tur i morgon.

kram 

• minimyran

Jaha okej, på så vis.

Ja det hoppas jag med för din skull, ska hålla tummarna jag me:)

Kram

• bebissugennu

Plussade i tisdags, och beräknad till 7 september :)

Ömma bröst, illamående och fryser. MEN vad gör det... Jag är ju gravid :) :) :)

Ringde BM och bestämde hälsosamtal om drygt en vecka.

SÅ spännande! Svårt att sova på natten för att jag vill att tiden ska gå fort nu i början så jag kommer över v 12. Är i v 5 nu visst.

Lycka till till er som kämpar!

kram 

• spermadonator
    bebissugennu skrev 2013-01-04 16:16:01 följande:
    Plussade i tisdags, och beräknad till 7 september :)

Ömma bröst, illamående och fryser. MEN vad gör det... Jag är ju gravid :) :) :)

Ringde BM och bestämde hälsosamtal om drygt en vecka.

SÅ spännande! Svårt att sova på natten för att jag vill att tiden ska gå fort nu i början så jag kommer över v 12. Är i v 5 nu visst.

Lycka till till er som kämpar!

kram 
    Grattis!!!!! Skrattande
Svar på tråden Ska skaffa barn själv