Inlägg från: PetraMunchen |Visa alla inlägg
  • PetraMunchen

    Vi med långa barn!

    Hej.

    Jag har själv en lång och stor 4-åring som blev 4 i Juli. Han är nu 116 cm och väger 24 kilo. Oftast tas han för en 6 eller 7 åring men beter sig ju självklart som vilken 4-åring som helst avseende humör etc.

    Vore kul att utbyta lite erfarenheter med andra föräldrar om problem eller roliga händelser som ni varit med om pga att ni har långa barn.

    Häromdagen var vår son på ett lekland och blev lite gnällig på eftermiddagen och då undrade en pappa till en 5-åring som lekt med honom om han var lite trött efter första skoldagen.... Min man fick förklara att det var åtminstone 2 år kvar till skolan om man räknar med förskoleklass.         

  • Svar på tråden Vi med långa barn!
  • PetraMunchen

    Jo, en del kan nog titta snett när sonen är "jobbig" men jag tycker det är rätt kul att säga typ..."men N nu har du ju fyllt 4 nyss, inte kan du vara så grinig nu" typ... och sen kolla på allas häpna miner. .-)
     

  • PetraMunchen

    Fördelarna kommer ju om inte annat senare, när de ska in på 15 års bio fast de bara är 13... Eller när de når upp till översta hyllan i skåpet där vi förvarar godis och liknande. 

     

Svar på tråden Vi med långa barn!