• Pallas

Försurad kropp, hjälp mig basgöra den!

Anonym (syrra) skrev 2012-08-30 20:44:28 följande:

Va? Det var väl det jag skrev. Om ålder är en stor bidragande orsak, varför får då barn cancer? Det var så min fråga lydde, men det var nog du som läste nåt annat!
    Men förstår du inte att det finns något motsägande i detta?
  • Pallas
    Anonym (syrra) skrev 2012-08-30 16:43:32 följande:
    Förlåt? Är väl en högst vettig inställning i att vara medveten om att vi inte vet allt än och vara öppen för nya svar på våra frågor! Säger du emot det så är det nog nån annan av oss två som behöver öva sig på ödmjukhet...
    Förlåt? Hur i hela friden kunde du få mitt inlägg till det du svarade på nu? I kontex med den övriga diskussionen?

Vi vet inte allt om varför vi får cancer, därför är det bra att äta en tesked bikarbonat om dagen, är det verkligen ett vettigt förhållningssätt?

• Pallas
    Anonym (sur?) skrev 2012-08-31 00:31:42 följande:
    Allt vet man inte men att dålig kost och motion är orsaker vet man.

Vad kan det skada? Gör det ont i dig om det hjälper mig?
    Nej absolut inte! Jag är bara så intresserad av att lära mig nya saker och det inkluderar vad du bildar dig en uppfattning utifrån. Hittills har jag inte sett något som tycks stödja uppfattningen att kroppen kan bli lite diffust försurad (märk väl att jag håller för öppet at det kan förhålla sig på det sättet) och därför blir jag såklart nyfiken på dels vad som driver folk att prova nya behandlingar och dels hur man gör urvalet och riskbedömningen.
  • Pallas
    reflections skrev 2012-08-31 07:52:10 följande:
    men snälla - inte får man cancer av lite bikarbonat?!?!?!?!??!?!
    Det vet vi inte!?!?!?!?!?!?!?!?!
  • Pallas
    Anonym (syrra) skrev 2012-08-31 00:31:58 följande:
    Och förlåt men hur kan du hela tiden tjata om mig och cancer och bikarbonat i kombination: Vart fasen har jag nånsin påstått att jag lever i tron om att jag tar bikarbonat så kommer jag inte få cancer? Ge dig nu!

Orkar inte bläddra åter och se vilket inlägg det gällde, men klipp och klistra gärna .... 
    Jag vet inte hur jag ska förklara för dig att det inte handlar om dig, utan att jag är intresserad av vad dina påståenden betyder i förlängningen.
  • Pallas
    reflections skrev 2012-08-31 08:01:40 följande:
    Pallas - är det detta du tänker på?

blogg.passagen.se/sannaehdin/entry/bakpulver_mot_cancer

Sanna Edin är en känd kvacksalvare som bland annat har förespråkat olivolja mot bröstcancer - innan hon fick på moppo för det. Tror ni allt ni läser på nätet?

Jag tror inte på svamlet om försurade människor.
  • Pallas
    stickkontakt skrev 2012-08-31 10:46:44 följande:
    Då får du läsa på bättre. Radioaktivitet finns överallt naturligt, även i människokroppen. 
    Alltså är en tesked uran om dagen bra!
  • Pallas
    Anonym (sur?) skrev 2012-08-31 12:55:33 följande:
    Samarin är verkligen att laborera med kroppen.Drömmer Mycket bättre att käka massa piller som tradolan. omeprazol, käka McD mat och en och annan pizza och skölja ner med coca-cola. Det är precis det kroppen behöver, eller?
    Varför tror du att det uppmanas till en begränsning (2 v) av användning av Samarin. Din argumentationsteknik haltar svårt av alla felslut. 
  • Pallas

Halmgubbar igen. Det är ingen som påstår att läkemedel är ofarliga. Vi vet ju om de flesta biverkningar just för att det krävs så rigorösa tester innan lansering. Sådana redovisningar av biverkningar saknas på hemmakurer med till synes ofarliga kemikalier. Inte heller kan man kontrollera dosering på samma sätt och inte sällan saknas information om kontraindikationer på de "naturliga" preparaten. Kolla bara på p-piller vs rosenrot...

• Pallas

Du syrran, det är ju du som har svårt att tolka nyanserna i texten. Jag har anklagat dig för att påstå att bikarbonat botar cancer. Det jag mfl gjort är att dra dina argument till sin spets, till riskerna med ditt resonemang.

Svar på tråden Försurad kropp, hjälp mig basgöra den!