Anonym (sur?) skrev 2012-09-01 01:43:03 följande:
Du behöver inte ta dem på allvar, din åsikt spelar ingen roll förstår du. Jo, det har jag. Sen kan du undra varför och försöka komma med argument för att då måste det vara på ena eller andra sättet och tycka att jag måste förklara mig men så är det inte. Jag behöver inte redovisa min hälsa och orsaker till olika behandlingar för dig. Det räcker med att jag vet att jag har rätt till annan behandling.
Anonym skrev 2012-09-01 01:36:57 följande:
För att du inte har en läkarutbildning kanske? Vad tror du att dom lär sig på läkarutbildningen? Eller är du en utbildad läkare, i så fall tar jag tillbaka. Jag vet inte hur det är för dig, men dom gånger jag har fått pencillin har alltid läkaren frågat mig om jag är allergisk, utan undantag. Är det för att du inte tål Kåvepenin som det inte är bäst för dig. Din sista mening håller jag med dig om, möjligen vill jag lägga till att det gäller alltid.
Vad vet du om vilken utbildning och kunskap jag har? De lär sig bl.a hur man bör medicinera genomsnittsmänniskan och den utgår många läkare från det utan att ta vidare hänsyn till ev orsaker att behandla annorlunda, med stora biverkningar som följd. Ja, det handlar om unika personer och tyvärr tror jag att läkarnas krav på dokumentation osv har lett till att de lyssnar sämre, de orkar mer sällan kolla igenom så att rätt behandlingar ges för varje patient osv. Många sjuka får lida pga det och jag tycker inte att det är okej.
Jaha, min åsikt spelar ingen roll. Trodde det här var ett diskussionsforum där allas åsikter spelar roll. Och nej, du har inte rätt till behandling efter ditt eget huvud. Läkaren ska behandla dig i enlighet med vetenskap och beprövad erfarenhet. Behandlingen bör ske i samråd med patienten men ändå innanför ramarna för vetenskap och beprövad erfarenhet. Om du önskar dig någon behandling utanför dom ramarna kan och bör läkaren neka dig den behandlingen. Det står dig helt fritt att vända dig till alternativmedicinen men du kan inte kräva det av hälso och sjukvården.