• Anonym (Osäker)

"akta dig för honom!"

Hej,

Jag är en tjej på snart 25 år som har lite beslutsångest just nu.
    Det är så att jag börjat snacka med en kille från en dejtingsida på facebook och telefon som jag verkligen blivit intresserad av. Alltså riktigt intresserad. Han verkar vara min "typ" helt enkelt.

Men sen igår skrev en vän till honom på facebook (tjej) till mig att jag ska akta mig för honom, att han är farlig osv.  Jag frågade vad hon menade och du svarade hon bara "tro mig du vill inte åka till honom! för ditt eget bästa...".

Jag frågade honom om det här och han bara skrattade och sa att det var nåt psykfall som han dejtat förut men glömt att ta bort från facebook. Jag valde att tro på honom.

Till saken hör att han har gjort lite grejer han inte är stolt över tidigare i sitt liv...suttit 6 år i fängelse. Han har inte velat gå in allt förmycket på detalj utan ville bara att jag skulle få veta det och så. Jag sa att det var okej. Tänkte fråga han mer sen.

Nu vill han att jag åker till honom över en helg. Han bor runt 50 mil från mig så jag kommer isåfall ta tåg så han får plocka upp mig på järnvägsstationen där han bor.

Som sagt jag gillar honom verkligen så har egentligen redan bestämt mig för att åka innerst inne men ville ändå höra här vad ni andra har att säga. Råd eller så från tidigare situationer? Tack!!

• Svar på tråden "akta dig för honom!"
  • pussgurkan86
    Wittra skrev 2012-08-29 20:00:20 följande:
    Det kanske är han Anders Eklund du ska träffa. Han sitter visserligen fortfarande inne men efter vad jag vet så skäms interner bort med massa , som t.e.x tillgång till dator och telefoni i vissa fall. 

men snälla han borde få ett skott när han kommer ut. tror inte dom släpper ut honom
  • Anonym

Klart han kan ha förändrts på åtta och har skött sig nu under de två åren han har varit fri så kan han ju faktiskt, precis som du säger, vara en ny person som ångrat vad han gjort. Men att åka til någon man vet har suttit inne UTAN att våga fråga varför så har man inte alla hästar hemma!!

Kan du TS helt ärligt säga att du skulle kunna åka till honom oavsett vad han har suttit inne för. Om du får veta att det är väldtäkt på ett litet barn eller grov misshandel på sitt ex så skulle du inte oroa dig alls? Varför vågar du inte fråga vad han har suttit inne för, om han verkligen har ångrat sig ska han kunna stå för sitt tidigare "misstag".

• MLB
    Wittra skrev 2012-08-29 20:00:20 följande:
    Det kanske är han Anders Eklund du ska träffa. Han sitter visserligen fortfarande inne men efter vad jag vet så skäms interner bort med massa , som t.e.x tillgång till dator och telefoni i vissa fall. 
    Killen som TS pratar om har suttit i 6 år och det är över 8 år sedan han begick brottet. Det passar inte.
  • Wittra
    pussgurkan86 skrev 2012-08-29 20:02:35 följande:

men snälla han borde få ett skott när han kommer ut. tror inte dom släpper ut honom
    jag var ironisk men samtidigt så känns det inte helt osannolikt heller. Allt verkar ju troligt i denna värld vi lever.... 
  • Wittra
    MLB skrev 2012-08-29 20:04:00 följande:
    Killen som TS pratar om har suttit i 6 år och det är över 8 år sedan han begick brottet. Det passar inte.
    Skriftliga språket är svårt, jag drev alltså. Men samtidigt så tror jag lite vad som helst om vad som helst i världen....
  • Anonym (Osäker)

Har pratat lite mer med honom nu...han vill att jag åker till honom nu på fredag och sover över tills måndag morgon. Jag sa ja men är fortfarande lite osäker. :(

Tror jag ska höra ändå vad det är han suttit inne för innna jag bokar biljetterna.

• MLB

Man. Ska. Aldrig. Åka. Hem. Till. Någon. På. Första. Träffen. Hur svårt kan det vara att fatta?

• Anonym (josse)
    Anonym (Osäker) skrev 2012-08-29 20:13:17 följande:
    Har pratat lite mer med honom nu...han vill att jag åker till honom nu på fredag och sover över tills måndag morgon. Jag sa ja men är fortfarande lite osäker. :(

Tror jag ska höra ändå vad det är han suttit inne för innna jag bokar biljetterna.
    Ja du gör ju som  du vill. Vet liksom inte vad som kan sägas mer.

• Baginbox
    Anonym (Osäker) skrev 2012-08-29 20:13:17 följande:

Förmodligen har han suttit för trolltrådande på FL.
  • MLB
    Baginbox skrev 2012-08-29 20:16:56 följande:
    Förmodligen har han suttit för trolltrådande på FL.
    6 års fängelse utan internet skulle väl minska mängden troll...
Svar på tråden "akta dig för honom!"