• Anonym (Osäker)

"akta dig för honom!"

Hej,

Jag är en tjej på snart 25 år som har lite beslutsångest just nu.
    Det är så att jag börjat snacka med en kille från en dejtingsida på facebook och telefon som jag verkligen blivit intresserad av. Alltså riktigt intresserad. Han verkar vara min "typ" helt enkelt.

Men sen igår skrev en vän till honom på facebook (tjej) till mig att jag ska akta mig för honom, att han är farlig osv.  Jag frågade vad hon menade och du svarade hon bara "tro mig du vill inte åka till honom! för ditt eget bästa...".

Jag frågade honom om det här och han bara skrattade och sa att det var nåt psykfall som han dejtat förut men glömt att ta bort från facebook. Jag valde att tro på honom.

Till saken hör att han har gjort lite grejer han inte är stolt över tidigare i sitt liv...suttit 6 år i fängelse. Han har inte velat gå in allt förmycket på detalj utan ville bara att jag skulle få veta det och så. Jag sa att det var okej. Tänkte fråga han mer sen.

Nu vill han att jag åker till honom över en helg. Han bor runt 50 mil från mig så jag kommer isåfall ta tåg så han får plocka upp mig på järnvägsstationen där han bor.

Som sagt jag gillar honom verkligen så har egentligen redan bestämt mig för att åka innerst inne men ville ändå höra här vad ni andra har att säga. Råd eller så från tidigare situationer? Tack!!

• Svar på tråden "akta dig för honom!"
  • MLB

Om han utvecklats så skulle han berätta för dig vad han suttit inne för.

• zannah
    Anonym (Osäker) skrev 2012-08-29 19:42:43 följande:
    Alltså det var över 8 år sen han gjorde det han har suttit inne för...en person kan utvecklas mycket på så lång tid!
    Jag kan lova dej att under de 6 åren så händer inte ett skit med en människa, man är som i ett vakuum och utvecklas inte på nått plan,! speciellt inte mentalt.
    Så ta till dej de vi skriver eller gå på en fet nit.... det är upp till dej.
    ps. du är inte coolare för att han vill ha dej o du kan inte rädda honom från det onda i världen.....är ganska vanligt att brudar tänker så nämnligen. 
  • Anonym (josse)
    Alltså det var över 8 år sen han gjorde det han har suttit inne för...en person kan utvecklas mycket på så lång tid!
    Du tänker inte ta till dig några varningar utan bara lita blint på honom, har haf rätt?
  • Anonym (Misshandlad)

Han var alltså kring 24-25år...alltså ingen tonåring som kan skylla på att det var en dum sak i tonåren. Han var vuxen och visste mycket väl vad han gjorde. Varför har du inte fått veta? Har du aldrig tänkt den tanken?

• Anonym (ppp)

Gå till tingsrätten i hans kommun och begär ut domen. Det har du rätt till.

• Anonym

Ett råd, prata mer om hans förflutna så att du får veta mer och kan känna dig trygg. Han kan säkert vara en jättefin kille, men man vet aldrig om hans förflutna följer honom.
    Jag har en hel del dejtande bakom mig, rest mååånga mil för att träffa killar, äldre män.
    Och jag har har varit med om en småbarns pappa som verkade super fin och allt klickade via nätet och telefon. Men som inte förstod ett nej. Så man ska ALLTID vara EXTRA noga och ge information till nån vän, vart du far, hans nummer och namn. Så OM det skulle hända något så nån vet vart du är.
    Och efter allt jag gjort och varit med om så skulle jag ALDRIG göra det igen, ska man dejta så får han komma till ens stad och bo på hotell och man går på nån dejt, mkt säkrare.

Men lycka till och jag förstår känslan du har, verkligen. Men lova att du är försiktig!

• Wittra

Det kanske är han Anders Eklund du ska träffa. Han sitter visserligen fortfarande inne men efter vad jag vet så skäms interner bort med massa , som t.e.x tillgång till dator och telefoni i vissa fall. 

• Anonym

är du så jävla naiv? vill du mista livet, bli våldtagen misshandlad?
    det är precis det du riskerar nu! faktum att du ens tvekar är svar på din fråga!

• Wittra
    och om personen har rent mjöl i påsen och verkligen ångrat sitt brott så skulle han berätta. Är du inte ens intresserad av varför någon åker i fängelse i sex år? Det är ganska långt straff....o vart satt han? beroende på var han suttit så kan du också få en hint av vilken brottslighet det är. Pratar vi Kumla eller Österåker , till exempel, så hade jag sprungit min väg. 
Svar på tråden "akta dig för honom!"