• Anonym (Osäker)

"akta dig för honom!"

Hej,

Jag är en tjej på snart 25 år som har lite beslutsångest just nu.
    Det är så att jag börjat snacka med en kille från en dejtingsida på facebook och telefon som jag verkligen blivit intresserad av. Alltså riktigt intresserad. Han verkar vara min "typ" helt enkelt.

Men sen igår skrev en vän till honom på facebook (tjej) till mig att jag ska akta mig för honom, att han är farlig osv.  Jag frågade vad hon menade och du svarade hon bara "tro mig du vill inte åka till honom! för ditt eget bästa...".

Jag frågade honom om det här och han bara skrattade och sa att det var nåt psykfall som han dejtat förut men glömt att ta bort från facebook. Jag valde att tro på honom.

Till saken hör att han har gjort lite grejer han inte är stolt över tidigare i sitt liv...suttit 6 år i fängelse. Han har inte velat gå in allt förmycket på detalj utan ville bara att jag skulle få veta det och så. Jag sa att det var okej. Tänkte fråga han mer sen.

Nu vill han att jag åker till honom över en helg. Han bor runt 50 mil från mig så jag kommer isåfall ta tåg så han får plocka upp mig på järnvägsstationen där han bor.

Som sagt jag gillar honom verkligen så har egentligen redan bestämt mig för att åka innerst inne men ville ändå höra här vad ni andra har att säga. Råd eller så från tidigare situationer? Tack!!

• Svar på tråden "akta dig för honom!"
  • Lufsan
    Ant3 skrev 2012-08-29 19:20:33 följande:
    Att han inte vill berätta mer om sin fängelsedom förstår jag, tycker det är mer märkligt att TS känner att hon kan berätta sina "mörkaste hemligheter" för honom.. De verkar inte ha pratat speciellt länge och har dessutom aldrig träffats, inte brukar man väl vända ut och in på sig själv då?
    Alla är olika och har olika lätt att lita på människor. Jag är inte en sådan människa men har full respekt för att andra är sådana. 
    En dag i sänder.
  • Anonym (Osäker)
    Ant3 skrev 2012-08-29 18:44:25 följande:
    Hur gammal är han?
    Han är 35.
  • Anonym (Mansons tjej??)

"Han är så romantisk." "Han är 100% genuin." "Ni känner inte honom som jag gör." *Asg* moahahahaaa.. Stumpan, du känner inte honom. Du har inte ens träffat honom. Om han nu skulle vara 100% genuin med dig så skulle han berättat för dig varför han suttit inne. Vilka av dina mörkaste hemligheter har du delat med dig av till honom? Att du fortfarande leker med barbie i smyg? Att du "råkat" snatta tuggummi på ica en gång för sju år sedan när du glömde betala och inte vågade gå tillbaka? Att din favoritfilm är dirty dancing? Blev du berörd och tårögd ånär han berättade att han drabbas av hemlängtan när han påminns om kumlabunkern? Lycka till!

• zannah

Men snälla TS tänk efter före nu, åk inte dit och va inte som en barnunge, då kommer du att bli ldande i detta.
    Skall inte säga att de kommer gå åt helvete men ta de lugnt och var beredd på att ni kommer från helt olika världar, vad det gäller allt i livet.
    (har själv levt 6 år med en kille som suttit 5 år) och de var inte ett hinder men det beror på vad din snubbe gjort, om han har ett beroende så skall du veta att de kommer vara mkt upp och ner och att du som partner aldrig kommer gå före ev droger (när han är aktiv).
    Ta de lugnt och tänk efter före..... 

• Anonym (Osäker)
    Ant3 skrev 2012-08-29 19:34:52 följande:
    Okey, var det länge sen han satt inne?
    Det var för över 2 år sedan nu.
  • zannah
    Anonym (Mansons tjej??) skrev 2012-08-29 19:36:36 följande:
    "Han är så romantisk." "Han är 100% genuin." "Ni känner inte honom som jag gör." *Asg* moahahahaaa.. Stumpan, du känner inte honom. Du har inte ens träffat honom. Om han nu skulle vara 100% genuin med dig så skulle han berättat för dig varför han suttit inne. Vilka av dina mörkaste hemligheter har du delat med dig av till honom? Att du fortfarande leker med barbie i smyg? Att du "råkat" snatta tuggummi på ica en gång för sju år sedan när du glömde betala och inte vågade gå tillbaka? Att din favoritfilm är dirty dancing? Blev du berörd och tårögd ånär han berättade att han drabbas av hemlängtan när han påminns om kumlabunkern? Lycka till!
    hehe! lite så kan man med se det, där med inte så att de är fel på nån som suttit inne, men att romantisera det som ts är lite naivt!
  • MLB
    Anonym (Osäker) skrev 2012-08-29 19:38:10 följande:
    Det var för över 2 år sedan nu.
    Jag får det ännu inte till något annat än att han haft livet av någon. Han dömdes antagligen till 8-9 år och han vill inte berätta vad han dömdes för. Testa att googla vad det är som ger de straffen.
  • Celie

Varför ens be om råd eller få höra erfarenheter från andra som varit i mer eller mindre samma situation när man inte ens tänker ta till sig det personerna skriver?

Visst, det kanske är hårt att kalla dig idiot osv, men vad jag lärt mig bör man lyssna på ex, även om man tror att det ligger svartsjuka bakom deras ord, men många gånger visar det sig att det bara vill skona killens nya ragg från mörka sidor.

Tyvärr kan jag inte annat än att hålla med det Baginbox skrev senast....

• Anonym (Osäker)
    zannah skrev 2012-08-29 19:41:16 följande:
    då ska du tänke till en extra ggn alltså, det är inte så att man blir en ny människa på två år och sannolikt har han delen kvar och står med en for på denna sidan sas.
    Alltså det var över 8 år sen han gjorde det han har suttit inne för...en person kan utvecklas mycket på så lång tid!
Svar på tråden "akta dig för honom!"