Anonym skrev 2012-09-01 10:56:01 följande:
Är de ute och cyklar säger du? Får jag se vetenskaplig källa på att din typ av kost är den bästa då? Du är väl medveten om att antalet som drabbas av cancer kommer att öka med 75 % till 2030?
Vad är det för fel på kostråden då enligt dig?
Grejen är att det är inga fel på kostråden, utan folk klarar inte av att följa dem utan proppar sig fulla med snabba kolhydrater, läsk, pizza osv istället för att följa kostråden.
Det finns massa studier gjorda som visar både åt det ena och det andra hållet. Men det finns massor med vetenskapliga källor som påvisar att kolhydrater driver cancer, diabetes, inflammationer i kroppen, hjärtinfarkt etc. Dock har jag inga referenser då jag inte läst dem själv utan bara läst om dem som läst dem, om du förstår vad jag menar. Du får sätta dig och leta om du vill förkovra dig.
Felet med dagens kostråd är alldeles för mycket kolhydrater. De stör metabolismen, mättnadskänslorna och man blir inte mätt av dem! Det leder till överätning och fetma. Man får högt blodsocker, insulinpåslag och fettinlagring i kroppen. Enligt slv ska man undvika mättate och animaliska fetter (fast här börjar slv vackla lite nu och kommer säkert om några år ha ändrat sig på den punkten) och ska hellre äta margariner.