• bambigirl

Renovera gammalt hus (del 3)

Här samlas vi som kämpar på och renoverar hemma. Här kan vi beklaga oss och (förhoppningsvis) glädjas någon gång också! När vi behöver hjälp ber vi om den och får oftast svar.

Du behöver inte ha renoverat massor för att vara med och du behöver inte bo i ett riktigt renoveringsobjekt heller!

Välkomna alla nya och gamla hemmafixare!

• Svar på tråden Renovera gammalt hus (del 3)
  • Våran lilla familjs

Mmm, det har du ju faktiskt rätt i...!
    Men du, kan jag provmåla en liten del av väggen för att se om färgen passar utan att det blir "ojämnt" sedan?

• frulan

Vi målar allt minst två gånger, så det är nog ingen fara, har inte sett några skiftningar i färgen
    Du kanske kan prova på ett ställe där du vet att något kommer stå mot väggen eller längst ner?

• Våran lilla familjs

Ja, det låter som en bra idé! Nu: på med målarbyxorna !

• Nandez

Vi köpte ett hus från 1917 med underbar charm . Jag har skrivit lite i mitt krypin om vad vi har hunnit med att göra. Flyttade hit för ett år sedan

• Våran lilla familjs

Nandez>>
    Hade ni tritex-skivor på era väggar oxå? Vårat hus är nämligen byggt 1919-1920...

• Våran lilla familjs

Nandez>>
    Vi har oxå tjocka träbrädor BAKOM tritex-skivorna, men vi skall dra ny el i hela huset innanpåliggande... Så vi sätter gips över!

• bambigirl

Har någon här använt ikeas köksplaneringsverktyg? Jag tänkte göra det idag, men när jag lagt in kökets mått och dörren så kommer det upp ett felmeddelande och programmet stängs...

• Minja

bambi girl: jag har använt Ikeas köks planering och hade inte de problem du beskriver.. kanske tillfälligt fel?

Här samlar man energi och krafter för snart.. skall jag börja igen.. känner krafterna återvänta men vill inte börja förtidigt så energin tar slut för fort
    Men vet bara inte vart jag skall börja denna gång efter som det är mest måla och tapetsera som gäller här så är det ju inte direkt avanserade grejer som vissa av er andra som river och sätter upp nya väggar m.m

Svar på tråden Renovera gammalt hus (del 3)