Anonym skrev 2012-09-08 14:38:24 följande:
Jag har fyra barn och även om de till viss del ärver varann och jag köper mycket begagnat så drar ju kostnaden iväg jättemycket! Det är overaller, ullunderställ, varma tröjor, vantar, sockor, mössor och skor i det oändliga...Bara en overall kostar ju en dryg tusenlapp och ett par rejäla vattentäta skor går på 600-700.
Jag känner att jag vill bli bättre på att planera, bättre på att hitta fynd och köpa bra grejer som håller för att ärvas (tycker ju man borde lärt sig en del efter fyra barn, men icke....) Likväl så står man nu där med tom plånbok...
Var köper ni andra kläder? Vilka märken och varför? Hur mycket lägger ni på vinterkläder? Planerar ni långt innan och köper på reor?
Hur gör ni????
Beror väl på hur gamla barnen är men jag skulle aldrig betala en tusenlapp för en overall.
Inte heller SÅ mycket för ett par skor.
Varma tröjor har man väl ändå?
Jag köper mycket på fyndmarknader men då är ju mitt barn dagisbarn och där det är idiotiskt att klä på dem nya, dyra kläder.
Är barnen större krävs lite finare kläder.
Sockar kostar inte en förmögenhet och vantar, ja jag vet inte men jag ger inte många tior.
Jag kanske har turen som har ett barn som är väldigt varmt men det är inte helt lätt det heller.
Fleecefodrat regnställ klarade han sig på hela förra vintern faktiskt som jag gav ca 130 spänn för på GeKås. Och ja, det höll och mitt barn är ganska vilt.
Hade thermobyxor och jacka men det var bara thermobyxorna som använder ett fåtal gånger.
Mössor har jag köpt på KappAhl, då har man råd att köpa flera om de andra kommer bort.
Sen är GeKås guld värt för sockor och nya kläder.
Ska troligen ta en tur till GeKås vid månadskiftet och köpa vinterkläder och byxor om jag hittar. Räknar med att allt kommer kosta under 4 tusen.
Skor köper vi på Dechman, köpte vinterkängor förra året för 350.
Och nej, jag har inte överflöd. Går på socbidrag och har en sambo som inte tjänar något alls just nu och lever på mitt bidrag.
Men återigen, allt beror ju på åldern på barnen.