• Anonym

Vinterkläder till barnen, en stor utgift

Anonym skrev 2012-09-09 13:24:20 följande:
    Det är inte priset på skorna som avgör att dom är bra, eller att kvaliten är bra.

Ser man på skorna att de är vattentäta nertil, dvs gummerade. Med en lös filtinnertoffel  så klarar man sig.

Sen lyfter man ur toffeln under natten.
    Man kan även köpa lös ullsula.

Och att använda tunnstrumpa, plus ullsocka.

Dessa skor kostar inte mer än 2-300 kr och klarar både kyla och slask.

Men det minus som ni kanske tycker är att de saknar MÄRKE...Flört

Är det slaskväder, så funkar det att sätta gallon utanpå overall/flisdräkt .
    Håller med!

Jag trodde (?) alla satte på sina unga gallonbrallor utanpå ovberall när det var riktigt slaskväder. Det känns liksom självklart. Har jobbat på förskola för flera år sedan och då gjorde alla så. Komemr ihåg det från min egen barndom också. På dotterns förskola sätter de såklart på gallonbrallor utanpå overallen när det är vår och snöslask. Hur praktiskt som helst, ofta är det ju massa grus som kommer fram då också och då sliits inte overallen heller Toppen!
  • Anonym
    Astarte skrev 2012-09-09 14:32:23 följande:

Fast de allra, allra flesta gör ju det också, frågan är vilka sätt som är smartast och hur man kommer billigast undan. Jag använder också alla knep som finns på grund av min ekonomi, men min son är alltid mätt, torr och välklädd.

åh din blogg verkar bra
    *ska följa*
  • Anonym
    asfaltsbarn skrev 2012-09-09 16:26:46 följande:
    Jag rekomenderar loppisar. Nu i sommras fyndade jag overall till mitt äldsta barn för 20kr. Den var använd av ett barn, och han kunde inte minnas att han frusit i den. Just nu letar jag vinterskor till barnen på tradera. Finns många fina kavatskor som inte är jättedyra..

Jag har inte så gamla barn än som sliter så mycket på vinterkläderna men jag handlar väldigt mycket på loppis, dyra saker som overaller, vinterjackor och fodrade kängor kan man få för en billig slant på just bakluckeloppisar som är min favorit om somrarna.
    Hela sommaren (ickesäsong med andra ord) har jag fyndat ovanstående saker till barnen.
    Ett annat tips är att kolla i bekantskapskretsen om man har någon som har äldre barn som man skulle kunna få/låna/köpa av. Kolla blocket, tradera, myrorna, röda korset osv osv.   

• Anonym

Jag fick tag på 2 fina overaller till mina barn på seconhand nästan helt nya jag gav 200 kr för båda tradera har jag köpt fina kläder också det rekomnderar jag

• Anonym

Jag köper KappAhls vinteroverall så fort jag får 25%-rabattkupongen. Ullunderställ köper jag på rea på Pop och nu har jag hittat Furuliull på Tradera som har ok priser. Vinterskor köper jag alltid nya, jag försöker hitta kupong men i år hittade jag inte så det blev nytt.

• Anonym

Vi köper på Ullared. För 5 år sen så var det bara skit. Men nu har det kommit riktiga bra saker som vi har köpt till alla 3 barnen.

• Anonym

Jobbar i butik så köper ofta fjol årets overall för halva prist om inte mindre, är de problem så har jag ju garanti, fråga i butiker om de har på laget från förra året!! Många butiker hat en del, skor köper jag också på rea kolla på sommaren, köper riktigt va skor och overall Gore tex skor då för under 1000!!! Max

• Anonym

Jag försökern utnyttja reor, erbjudanden och rabatter.

I år har jag köpt: 

Sonen 10 år:  Täckjacka ca 200 kr Ellos
    Dunparkas 350 kr Sportamore 
    Vinterkängor 550 kr Viking Ellos
    Fodrade gummistövlar 199 kr Stadium   

Sonen 2 år:   Dunjacka Name It 350 kr
    Overall Kaxs Kappahl ca 550 kr
    Vinterstövlar ca 300 kr Viking Sportamore  

Allt är inköpt på rea, eller med rabatt.   

Stora sonen ska få termobyxor också, men det har vi inte köpt än.
    Mössor, handskar och halsdukar ska vi kolla först vad som passar från förra året, sen köper vi till. 

• Anonym

Lager 157 har hyfsat bra priser, overaller för 400kr nu till vintern, fleeceset för 100kr mm. Finns webshopom man inte har ett i sin stad:lager157.se. annars handlar jag på halva reapriset och helst när det är precis i slutspurten rea+3 för två om det är ex under-/fleeceställ spelar ju sällan färg någon till när barnen inte är så stora

Svar på tråden Vinterkläder till barnen, en stor utgift