• fortsätt paddla

Låter ni barnen ärva skor?

Har faktiskt loggat in via datorn nu för att fråga ( funkar inte med appen,grr) om ni låter barnen ärva skor av varandra?
    Var och handlade höstskor idag,det blev ett par timberland,ett par viking och ett par kavat. Ni vet ju vad det kostar:(
    Insåg att det snart är dax för vinterskor med.Kollade i min ruskigt stökiga garederob och hittade ett par viking i st 29.Såg fina ut men dom är använda en säsong av storasyster.Frågan är,skulle ni låta dom gå i arv?
    Det är ju inte några knappt använda kavat i st 22/23 ( brukar funka på två barn).  

• Svar på tråden Låter ni barnen ärva skor?
  • Mimmi77

Jag kommer inte låta mins barn ärva skor då man har olika fötter och olika sätt att gå på.
    Däremot kommer ärvda skor funka utmärkt som extra skor eller övergångs skor.möjligt vis kan lillan ärva skor som används fåtalet ggr och innerskor/fest skor går också bra.

Köpte de "bäst i test" allra dyraste ecco vinterskorna i vintras. Följde säljaren rekommeatione med mått och storlek men dottern frös om tårna på mindre än 20 min ( hon var varmare i gympaskorna) så de användes inte.dem kan lillan få som höstskor.

• Anne69

Absolut! Och de ärver också av andra! De skor de inte har ärvt är gymnastikskor, detta dels eftersom de används så mycket o blir slitna, dels eftersom de "formar" sig väldigt tydligt efter foten. Det gör däremot inte gummistövlar, vinterkängor, finskor osv så de kan lätt ärvas!

Sen passar ju inte alltid skor i storlek och då får man köpa nytt eller begagnat. Köpte just ett par reservvinterskor på Tradera i en storlek som vi inte hade hemma!  

Äldsta barnet får alltid nya skor, nu i veckan ett par vinterskor för 850 kr.   

• Flickan och kråkan

Barn som får specialskor av sjukvården - barn som dessutom just har fotproblem - får "ärva" dessa, så jag har ju lite svårt att tro att ett par inte alltför slitna skor skulle innebära något problem för barn generellt.

• Aaglars

Köper alltid nya skor till 1:an som  2:an får ärva. Hoppas på att några av dem håller även till 3:an.

Barnen är 4år, 2,5år och den lille 4månader. 

• viseversa

JAPP utan att tveka. Köper inte helt nya skor när det finns fina hela vinterskor som dom kan ärva i rätt storlek. 

• Natulcien

Ja visst! Barnskor är så små och skinnet därmed så pass styvt att det knappast hinner förändras så mycket under den korta tid barnet har skorna.

• sommar2001

Köper inte begagnat men storasyster har vinterskor som knappt är använda som lillebror får ta över. Skor som ser använda ut slängs eller hamnar på dagis som "låne skor" Skor i nyskick som inte lillebror kan ärva säljs på blocket eller Tradera.

Avskyr när dotterns extraskor är utlånade till något barn som ex kissat ner sina egna och inte har extraskor.

• tilj75

Japp, de ärver av varandra och av släktingar och jag köper begagnat. Brukar bara kolla så inte sulan är snedsliten.

♥ Jack 070423 ♥ Jonatan 080918 ♥ Tim 091208 ♥ Kevin 091208 ♥ bf 130314 ♥
  • fortsätt paddla

Nu har vi mätt, provat osv. Köper en ny innersula och så får hon ha dom. Dom kändes bra enligt henne så.
    I värsta fall är det ju bara att köpa ett nytt par sedan om dom inte duger.
    700 kr som jag kan lägga på något annat i höst/ vinter garderoben.

Svar på tråden Låter ni barnen ärva skor?