• fortsätt paddla

Låter ni barnen ärva skor?

Har faktiskt loggat in via datorn nu för att fråga ( funkar inte med appen,grr) om ni låter barnen ärva skor av varandra?
    Var och handlade höstskor idag,det blev ett par timberland,ett par viking och ett par kavat. Ni vet ju vad det kostar:(
    Insåg att det snart är dax för vinterskor med.Kollade i min ruskigt stökiga garederob och hittade ett par viking i st 29.Såg fina ut men dom är använda en säsong av storasyster.Frågan är,skulle ni låta dom gå i arv?
    Det är ju inte några knappt använda kavat i st 22/23 ( brukar funka på två barn).  

• Svar på tråden Låter ni barnen ärva skor?
  • Natulcien
    FruOMor skrev 2012-09-13 19:33:02 följande:
    Starbaby: jag skrev aldrig att kläder formar sig bara skor, läs igen! Jag tycker bara att de ser fattigt ut med ärvda plagg..
    Fattigt?

Menar du att det ser mer "fattigt" ut om ditt barn har ett plagg som ett annat barn har haft i ett halvår än om ditt barn har ett plagg som han/hon själv har haft i ett halvår? Eller slänger du ditt barns plagg efter en vecka?
  • Starbaby
    FruOMor skrev 2012-09-13 19:33:02 följande:
    Starbaby: jag skrev aldrig att kläder formar sig bara skor, läs igen! Jag tycker bara att de ser fattigt ut med ärvda plagg..
    :) ok, jag tror inte mina barn ser "fattiga" ut även om de ärver av varandra. Ja eller vad spelar det för roll egentligen. Vi är ju ganska fattiga om man jämför med våra grannar där vi bor. Så kanske lika bäst så de inte tror att vi mopsar upp oss och leker nyrika hahaha
  • Starbaby

Jag är EXTRA nöjd när jag stryker över två namn i namnlappen och adderar ett tredje i en regnjacka eller liknande. Känner mig så nöjd över att fått valuta för pengarna.

• FruOMor

Natulcien: i min värld betyder ärvda kläder lika med kläder ett annat barn använt till det var förlitet och well under den perioden så slits kläder och de tappar passformen efter otaliga tvättar och jag skulle aldrig sätta på mitt barn sådana kläder. Däremot om du får ett plagg från ett annat barn som kanske var fel stl eller fel stil och det kan jag absolut använda till mitt barn men få är dem heller inte ärvda..

• Ejin

jag köper skor på tradera...så ja de är definitivt använda innan... men små barn växer super fort så oftast är de bara använda någon säsong...
    toppen för plånboken dessutom... 

• Natulcien
    FruOMor skrev 2012-09-14 20:38:20 följande:
    Natulcien: i min värld betyder ärvda kläder lika med kläder ett annat barn använt till det var förlitet och well under den perioden så slits kläder och de tappar passformen efter otaliga tvättar och jag skulle aldrig sätta på mitt barn sådana kläder. Däremot om du får ett plagg från ett annat barn som kanske var fel stl eller fel stil och det kan jag absolut använda till mitt barn men få är dem heller inte ärvda..
    Jaha, då talar du om väldigt billiga kläder med dålig kvalitet, alltså? Slit-och-släng...?

Själv ogillar jag slit-och-släng och tänker på miljön. Sonen har ärvt kläder som både en och två av hans kusiner har använt. Och inget av plaggen har tappat passformen eller gått sönder, eftersom det är bra kvalitet. Dessutom växer barn fort och hinner inte ha kläderna så länge.
  • ladysoul77

Lillasyster har fått ärva väldigt mycket kläder och ytterkläder men skor har det inte blivit så mycket.. Tyvärr! Lillasyster har väldigt höga fotvalv, så hon är rätt knepig att hitta skor till överhuvudtaget. Plus att de är födda på olika delar av året och har liksom missat varandras säsonger.. 

• En blå giraff

Ja absolut ärver barnen skor om de är i bra skick. Åt lillebror blir det nog inte många par nya skor närmsta åren då jag har så mycket sparat. Tänk för miljöns skull om alla skulle kasta kläder och skor använt av ett barn. Om någon tycker det ser fattigt ut med second hand, synd för er. Jag tycker det är jättesmart och ekonomiskt.

• Dr Mupp

Ja de första storlekarna, men inte sen. De sliter för hårt på skorna. 

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Jelenas

Jag låter barnen ärva om skorna ser ok ut.
    Frågade dessutom Lionels ortoped ang skor och hon sa precis som han i länken att småbarn hinner inte slita ut skorna så därför är det ok att ärva. :)

• Harmagedon

Sonens fötter växer så himla fort att hans skor ser i stort sett oanvända ut. I sommar är första gången han lyckats slita ut ett par skor. 4 år. Så lillasyster kommer få ärva hans så fort hon växer i hans första...

Svar på tråden Låter ni barnen ärva skor?