• fortsätt paddla

Låter ni barnen ärva skor?

Har faktiskt loggat in via datorn nu för att fråga ( funkar inte med appen,grr) om ni låter barnen ärva skor av varandra?
    Var och handlade höstskor idag,det blev ett par timberland,ett par viking och ett par kavat. Ni vet ju vad det kostar:(
    Insåg att det snart är dax för vinterskor med.Kollade i min ruskigt stökiga garederob och hittade ett par viking i st 29.Såg fina ut men dom är använda en säsong av storasyster.Frågan är,skulle ni låta dom gå i arv?
    Det är ju inte några knappt använda kavat i st 22/23 ( brukar funka på två barn).  

• Svar på tråden Låter ni barnen ärva skor?
  • Mitz
    fortsätt paddla skrev 2012-09-08 21:36:49 följande:
    Har faktiskt loggat in via datorn nu för att fråga ( funkar inte med appen,grr) om ni låter barnen ärva skor av varandra?
    Var och handlade höstskor idag,det blev ett par timberland,ett par viking och ett par kavat. Ni vet ju vad det kostar:(
    Insåg att det snart är dax för vinterskor med.Kollade i min ruskigt stökiga garederob och hittade ett par viking i st 29.Såg fina ut men dom är använda en säsong av storasyster.Frågan är,skulle ni låta dom gå i arv?
    Det är ju inte några knappt använda kavat i st 22/23 ( brukar funka på två barn).  
    Japp ,när det handlar om små barn så är det ingen som ser att de är använda, dess utom har barnen dom bara en säsong, även om det skulle synas så får min barn ärva av varandra. 
  • HCS
    Indianica skrev 2012-09-13 10:41:05 följande:
    Man känner väl om skon känns helt formad efter någons fot, men barn kanske är så pass lätta och de använder inte skorna i flera år, så jag tror inte det behöver vara ett stort bekymmer. Mina barn ärver inte varandra eftersom de har samma skostorlek
    Mina pojkar har storlekarna efter varandra, så de kan inte heller ärva längre... 

Men hur gör ni som INTE låter barnen/syskon använda ärvda skor? Slänger ni dem bara? Det tycker jag är slöseri på vår miljö... och säljer ni dem så då är det ändå något barn som får ha dessa ärvda skor....
  • Silversvans

Ja lillebror har ärvda skor från storebror men nu när stora killen är fyra sliter han så på skorna att det nog inte blir något att ärva så från 4 kommer det att bli nya skor även för lillebror!

• FruOMor

Starbaby: jag skrev aldrig att kläder formar sig bara skor, läs igen! Jag tycker bara att de ser fattigt ut med ärvda plagg..

• Lekia

Absolut om de är hela fina och inte slitna, vilket vinterstövlar av bra kvalite brukar vara. Sen brukar jag köpa ny innersula till dem innan lillebror tar över dem.

• Flisan79

Har tre döttrar på 5, 3 och 1 år. Givetvis ärver de skor och kläder som är i gott skick.

De ärver även skor och kläder från sina några år äldre kusiner.

• Natulcien
    Starbaby skrev 2012-09-13 00:01:52 följande:
    :) ok men kläder då, hur formar dom sig efter kroppen tänker du?
    De kanske har väldigt stela kläder...? Flört
  • Flisan79

FruOmor: hur kan du skilja på ett par fina ärvda skor och ett par som en unge använt en vecka på dagis?

• nozpa

Har bara ett barn. Men hon har alltid allt nytt. Blir 2:an en tjej så är det möjligt att hon får ta över storasysters skor. Iaf de skorna som används när hon är liten. Ser ju helt nya ut, vissa har hon inte ens gått i så. Men när dom kommer upp emot 3-4 år så får det bli helt nytt även till 2:an.

Svar på tråden Låter ni barnen ärva skor?