• pralinen86

Babyskydd/ Bilbarnstol?

Jag funderar lite över det här med babyskydd eller bilbarnstol. Jag har inte riktigt satt mig in i detta än, men som jag förstår det så använder man ett babyskydd i ungefär ett halvår innan man bör byta till bilbarnstol. Och skillnaden är att babyskyddet kan klickas ur och tas med från bilen utan att man behöver väcka barnet. Har jag förstått rätt då?
    Hur har ni andra gjort och tänkt, är det värt att lägga pengarna på ett babyskydd trots att man inte kan använda det så länge?

• Svar på tråden Babyskydd/ Bilbarnstol?
  • MissLovely

I vilken stad har du kontaktat Babyproffsen?

• Sisisisi
    Airhostess skrev 2012-09-13 20:26:18 följande:
    Vi använde babyskyddet i över 1 år, nästan i 1,5 faktiskt. Fick våran med barnvagnen, man kunde klicka på den på vagnen alltså. Upp till 13 kilo, abc-design heter märket. Anyway, skitbra och man kunde använda den som "gunga" eller babysitter också. Absolut värt så slipper du väcka bebis när du ska ur bilen, du tar bara bort bältet och bär med barnet.

Visste ni inte att rekommendationen är att man bör byta till en bakåtvänd stol så fort bebben kan sitta själv, runt 6 mån, eftersom den stolen då är säkrare för barnet?
  • drömmaromsmått

Det är ju bara att sälja när man inte längre behöver det jag sålde vårt förra för en tusenlapp, det finns ju billigare babyskydd än de för 1600 och uppåt som du nämner t ex britax på jollyroom billigaste ligger på 1095kr och på kopbarnvagn finns esprit för 900 någonting finns ju även ett annat på jollyroom för runt 900kr. De sitter mycket bättre i babyskydd och det är riktigt praktiskt att ha.

• Myran12

Men så länge som 1,5 år ska man ju inte använda ett babyskydd även om barnet får plats. Så fort bebisen sitter stadigt, ofta runt 6 månader ska man byta för en vanlig bilstol är mycket säkrare än ett babyskydd, och säkerhet hoppas jag går före smidighet!

• pralinen86
    MissLovely skrev 2012-09-13 20:30:19 följande:
    I vilken stad har du kontaktat Babyproffsen?
    Vi kontaktade dem i Falun. Hon som svarade sa det på ett sånt sätt så min sambo förstod det som att hela kedjan slutat hyra ut längre perioder. Kanske ska prova och ringa till Borlänge med... =)
    drömmaromsmått skrev 2012-09-13 21:57:23 följande:
    Det är ju bara att sälja när man inte längre behöver det jag sålde vårt förra för en tusenlapp, det finns ju billigare babyskydd än de för 1600 och uppåt som du nämner t ex britax på jollyroom billigaste ligger på 1095kr och på kopbarnvagn finns esprit för 900 någonting finns ju även ett annat på jollyroom för runt 900kr. De sitter mycket bättre i babyskydd och det är riktigt praktiskt att ha.
    Jo, absolut kan man sälja det sen, men det var just att lägga ut pengarna nu som kändes lite motigt när man ska ha så mycket annat också. Köper vi ett babyskydd sparar vi nog det till nästa barn också.
    Tack för tipsen på billigare babyskydd, ska kolla upp det! =)

• Dikta

Vi köpte Brio Primo inkl bas för 990kr för ca 4 månader sedan. Så om det är lång tid till BF så hinner du säkert hitta något kanonerbjudande på babyskydd, om du håller utkik =)

• Rocktroll
    Dikta skrev 2012-09-16 09:47:58 följande:
    Vi köpte Brio Primo inkl bas för 990kr för ca 4 månader sedan. Så om det är lång tid till BF så hinner du säkert hitta något kanonerbjudande på babyskydd, om du håller utkik =)
    Vart hitta du det så billigt? Glad
    .:: Vilda 090425 och BF 121202 ::. rocktroll.blogg.se
  • Dikta
    Rocktroll skrev 2012-09-16 10:55:20 följande:
    Vart hitta du det så billigt? Glad

Barnens Hus i Norrköping hade någon slags "babykväll", kommer inte ihåg exakt vad de kallade det. Då hade de iaf öppet extra länge (19-21 typ) och hade massor av kanonerbjudanden. Köpte babyskyddet då fast jag inte var så långt gången i graviditeten. Superpris som inte gick att motstå =D.
  • Becciee

Fick den nya biltema katalogen hem häromdagen, där fanns ett babyskydd för bara 279 kr. Billigt och bra

Svar på tråden Babyskydd/ Bilbarnstol?