• pralinen86

Babyskydd/ Bilbarnstol?

Jag funderar lite över det här med babyskydd eller bilbarnstol. Jag har inte riktigt satt mig in i detta än, men som jag förstår det så använder man ett babyskydd i ungefär ett halvår innan man bör byta till bilbarnstol. Och skillnaden är att babyskyddet kan klickas ur och tas med från bilen utan att man behöver väcka barnet. Har jag förstått rätt då?
    Hur har ni andra gjort och tänkt, är det värt att lägga pengarna på ett babyskydd trots att man inte kan använda det så länge?

• Svar på tråden Babyskydd/ Bilbarnstol?
  • Myran12

Vi hyrde från babyproffsen, 500 kr för 6 månader och 500 kr i deposition som vi fick tillbaka när vi lämnade tillbaka stolen

• pralinen86
    Cornellia skrev 2012-09-13 12:59:00 följande:
    Vi har länsförsäkringar och hos dem fick vi låna babyskydd.
    Jag pratade precis med länsförsäkringar och de hyr inte ut (lånar inte ut heller).
  • pralinen86
    Myran12 skrev 2012-09-13 13:01:10 följande:
    Vi hyrde från babyproffsen, 500 kr för 6 månader och 500 kr i deposition som vi fick tillbaka när vi lämnade tillbaka stolen
    Det måste varit ett tag sedan?
    Numera kostar det som sagt 300 kr veckan hos Babyproffsen.
  • Cornellia

Annars finns det ju ganska många fräscha begagnade babyskydd till salu, brukar inte kosta särskilt mycket.

• pralinen86
    Cornellia skrev 2012-09-13 13:23:54 följande:
    Annars finns det ju ganska många fräscha begagnade babyskydd till salu, brukar inte kosta särskilt mycket.
    Jo, jag vet. Men jag vill inte köpa ett babyskydd utan att besikta det, och då kostar besiktningen några hundralappar också. Vi får diskutera det lite här hemma. =)
  • Myran12

Nej vi hämtade ut det i februari och lämnade tillbaka nu i augusti. 300 kr i veckan låter ju helt sjukt mycket

• pralinen86
    Myran12 skrev 2012-09-13 14:30:21 följande:
    Nej vi hämtade ut det i februari och lämnade tillbaka nu i augusti. 300 kr i veckan låter ju helt sjukt mycket
    Ja, de har samma princip på barnens hus, men där kostar det 400 kr i veckan istället. På babyproffsen svarade de att det inte är lönsamt för dem att hyra ut babyskydd och att de inte är så dyra att köpa istället. (Inte så dyra beror ju på vems plånbok man går efter...)
    Tanken med att hyra ut veckovis är för att t.ex. släktingar som ska vara barnvakt kan hyra just den perioden.
  • Airhostess

Vi använde babyskyddet i över 1 år, nästan i 1,5 faktiskt. Fick våran med barnvagnen, man kunde klicka på den på vagnen alltså. Upp till 13 kilo, abc-design heter märket. Anyway, skitbra och man kunde använda den som "gunga" eller babysitter också. Absolut värt så slipper du väcka bebis när du ska ur bilen, du tar bara bort bältet och bär med barnet.

Svar på tråden Babyskydd/ Bilbarnstol?