• Amarre

Hur ofta duschar du?

Jag är lite nyfiken! Ibland läser jag i trådar om folk som duschar typ en gång i veckan. usch! Jag duschar varje dag för jag gillar att känna mig ren och fräsch. Duschar jag inte en dag så går jag helst inte ut. Men jag svettas mycket så det känns bäst. Håret tvättar jag inte varje dag dock men jag har det oftast uppsatt.

• Svar på tråden Hur ofta duschar du?
  • Hallonmumsan

Jag duschar var 1 1/2 dag. Alltså duschar jag på morgonen ena dagen duschar jag på kvällen nästkommande dag.

• SilverEmma

Varannan till var tredje dag. Gillar också att känna mig ren och fräsch. 

Mitt N funkar hemskt dåligt. Barasåattnivetliksom.
  • Elwan

Jag gör samma som du. Duchar varje dag. Ibland blir det varannan beroende på omständigheter och hur trött jag är. När håret blir fett har jag torrschampo i en dag och sen tvättar jag det. Då sparar man på håret:) Rekomenderat av frisören.

• cattitude

Duschar minst en gång om dan, beroende på vad jag har gjort. Jag kan inte tänka mig annat heller

• sextiotalist

Duschar 3-4 ggr i veckan, och är ren och fräsch. Även om folk inte duschar varje dag, så misstänker jag att alla tvättar av sig varje dag

• Tuss 1

Jag duschar varje dag kan inte med att inte göra det. Mitt hår är tyvärr också beroende av att tvättas varje dag och det är ju inte optimalt...

• Anonym (vanlig)

Att duscha sällan behöver inte innebära att man inte är "ren och fräsch". Det beror på fysisk aktivitet, kroppslig disposition (svett, odör, andra kroppsvätskor). Folk kan ju tvätta sig med tvättlapp utan att duscha sig, bara för att ta ett exempel.

Själv duschar jag kroppen var eller varannan dag beroende på hur jag tränar och går i skolan/jobbar. Håret duschar jag i snitt 2-3 gånger i veckan just nu för att försöka slita så lite som möjligt på det. Utöver detta tvättar jag mig med baby wipes varje gång jag har gjort nummer 2 eller haft sex. Jag har dock inga problem med att gå utan dusch eller tvätt några dagar, men gör det sällan i vardagen. Under längre ledigheter slarvar jag dock.

• Anonym

Ca var tredje dag för då måste håret tvättas. Jag tvättar mig under armarna varje morgon så jag luktar fräscht. Tränar jag eller blir smutsig eller svettig så duschar jag självklart efter det oavsett när jag duschade senast. Jag tror på renlighet men inte överdriven renlighet.

• FlitigaLis

Duschar nästan varje dag. Kanske 6 dagar av 7. Håret tvättar jag var tionde dag, hatar att ha nytvättat hår för de blir så flygigt och fluffigt. Inga spännen eller nått sitter kvar

• katalysator

Duschar var 2-3 dag beroende på vad jag har gjort och vad jag ska göra. Alltid efter träning/sex/etc, men mer sällan om jag bara går hemma och är ledig och inte gör nåt fysiskt.

Svar på tråden Hur ofta duschar du?