• Amarre

Hur ofta duschar du?

Jag är lite nyfiken! Ibland läser jag i trådar om folk som duschar typ en gång i veckan. usch! Jag duschar varje dag för jag gillar att känna mig ren och fräsch. Duschar jag inte en dag så går jag helst inte ut. Men jag svettas mycket så det känns bäst. Håret tvättar jag inte varje dag dock men jag har det oftast uppsatt.

• Svar på tråden Hur ofta duschar du?
  • Insanejane77

Tja jag vet att det inte är bra men jag mår bäst om jag får duscha varje dag. Håret tvättar jag varannan dag.
    Som någon skrev ovan, man blir ju lite svettig efter sex, efter cykling och faktiskt ibland efter städ här hemma, för att inte tala om när man stekt vissa saker, matos är inte så mumsig doft oftast. Så varje dag för mig Tungan ute

• nozpa

Duschar dagligen. Eller ja, varannan dag duschar jag, och varannan badar jag typ. Dock kan det hända att man inte hinner/orkar en dag pga div omständigheter.
    Men tycker det är såå skönt att byta om till lite mysigare kläder på kvällen efter dusch. Tvättar håret varannan dag typ. 

• Baby Firefly

Jag borde nog duscha oftare men jag hatar att göra det om jag inte är sugen på att onanera samtidigt. Jag duschar ungefär var tredje dag av hänsyn till andra. Fick jag bestämma skulle jag duscha högst en gång i veckan. Oh yes, jag känner mig äcklig ibland, men jag luktar väldigt sällan svett och jag tvättar händerna ofta och jag älskar att borsta tänderna. Ibland gillar jag att känna mig skitig och jävlig. Busig va?? :-P Om jag fantiserar tillräckligt omkring hur skitig jag är så kan jag nästan få för mig att jag är en ond och känslokall mördare. Det är en rätt skön känsla.

Jag önskar att jag vore som en självrengörande ugn så jag slapp duschhelvetet. Vet inte riktigt varför jag hatar det så mycket, men jag tror att det är en blandning av lathet och att jag blir så torr i hyn + att jag faktiskt gillar den skitiga känslan.....som ett gitarrsolo med riktigt dirty sound.

Ja nu framstår jag ju som ett totalt psykfall. Hoppas inlägget får stanna kvar här ändå och att jag inte skrämt skiten ur någon stackars renlig och rädd moraltant.

• Hallonet

Jag duschar i regel varje dag. Men jag tränar även nästan varje dag så då blir det liksom ett måste. Händer att jag avstår ngn ledig dag när jag har extremt soffhäng eller likn... Håret tvättar jag varannan, var tredje dag beroende på hur skitigt det är, sköljer det med vatten vid varje dusch istället för att köra med schampo jämt. Har fått bättre hårkvalitet och hårbotten av att inte toktvätta det varje dag!

• Hallonet
    Fru Pu skrev 2012-09-17 18:53:23 följande:
    Jag duschar i regel varje dag. Men jag tränar även nästan varje dag så då blir det liksom ett måste. Händer att jag avstår ngn ledig dag när jag har extremt soffhäng eller likn... Håret tvättar jag varannan, var tredje dag beroende på hur skitigt det är, sköljer det med vatten vid varje dusch istället för att köra med schampo jämt. Har fått bättre hårkvalitet och hårbotten av att inte toktvätta det varje dag!

Tränar jag på kvällen kan det hända att jag duschar två ggr på en dag om jag "råkat" morgonduscha oxå. Men då blir det bara sköljning andra gången, inte massa skrubbande...
  • Ellikapellika

2 gånger i veckan. Sommartid något mer. Ibland okynnesduschar jag flera dagar i rad bara för att det är skönt att duscha riktigt hett.
    Håret tvättar jag 1 gång/v.
    Men jag är inte ohygienisk för det. Tvättar "kritiska" punkter varje kväll :)

• M Y L F

Varannan dag. Jag har så torr hud så det hade inte funkat att duscha varje dag. Men man tvättar sig ju både i ansikte och under armarna och i underlivet varje dag. Använder torrschampo om håret ser lite fett ut. Bra styling...

• Anonym

Jag duschar vanligtvis varannan dag, ibland blir det oftare om jag tränat/haft sex.

• Anonym (.)

Tvättar håret var tredje dag, och om jag inte tränat däremellan så duschar jag också kroppen var tredje dag (tränar jag brukar jag skölja av mig utan duschtvål).

Svar på tråden Hur ofta duschar du?