• Anonym (Mattias)

Blottat ollon - en hit

Omskärelse diskuteras i en del trådar. Men det finns ett bra sätt att vara fräsch utan att göra ingrepp i kroppen.
    Jag har sedan många år haft förhuden tillbakarullad. I början åkte den tillbaka, men numera är det nästan svårt att få fram den.
    Det har blivit naturligt att ha ollonet blottat.

Fördelar:
    - ingen flensost utan alltid rent och frächt!
    - Känsligheten minskar lite och man blir inte överkänlig utan kan "hålla på".
    - Flexibiliteten (att penis kan rulla på huden) finns kvar och är bra om det inte är perfekt glid, eller t ex vid analsex.

Hur gör ni/era män?
    Är det illaluktande ostiga ollon, eller sköna, blottade rena?

• Svar på tråden Blottat ollon - en hit
  • Anonym
    Wittra skrev 2012-09-20 16:45:37 följande:
    Alltså....min man brukar duscha regelbundet och då dra tillbaka förhuden o tvätta sig. Trodde alla män hade vett att tvätta sig och sköta sin hygien.. 
    Alla utom en :)
  • Anonym
    Fröken reserverad skrev 2012-09-20 09:30:01 följande:
    Men varför i hela friden gör du inte en riktig omskärelse då..?
    Din kuk lär ju se lite annorlunda ut med förhud upprullat hela tiden..
    Förstår inte vad som är mer hygieniskt med det heller...förhuden skyddar ju ollonet mot smuts och ludd...
    och förhoppningsvis tvättar sig mannen ordentligt både vid dusch och efter han kissat..

Låter som att du fått lite ohälsosamma tvångstankar kring det här..
    Tvätta kuken efter man slagit en drill ?? känner ingen man som gör det :s
  • Anonym (åjo)
    Anonym skrev 2012-09-21 16:21:08 följande:
    Tvätta kuken efter man slagit en drill ?? känner ingen man som gör det :s
    Det gör jag ibland, vill man vara redo för action får man också se till att det är rent och fräscht. Är ju inte svårare än att tvätta händerna.

Och det där med omskärelse, sinnessjukt i mina ögon, att skära bort en bit av snoppen för att nåt religiöst pucko kom på det en gång i tiden är ju bara helknäppt. Bara kvinnlig omskärelse toppar det.
  • Anonym (tjej)
    Anonym (Mattias) skrev 2012-09-19 19:14:28 följande:
    Och? Uppskattar eller dissar?
    4 sekunder eller en timme? (tror dom flesta tjejer redan vet vad dom väljer)
    Jag väljer 4 sek :-P Men jättebra att du tipsar till dem som har tjejer som gillar att hålla på länge Kul att det går att göra så.
  • Anonym (Robban)
    Anonym (Nästan) skrev 2012-09-20 10:53:56 följande:
    Förhuden skyddar inte bara ollonet den skyddar också dina kalsonger från att lukta
    Det där stämmer inte. Jag hade förhud fram till 30 års ålder (för tio år sedan), innan jag av olika skäl behövde bli omskuren, så jag har erfarenhet av båda delarna... Snarare är det faktiskt så att det är lättare att hålla den luktfri när man är omskuren... En omskuren penis = torrt ollon = fritt från lukt.

Gällande TS teorier / åsikter så är det nog mest en smaksak. När jag hade en förhud så gillade jag inte ha ollonet blottat, men nu när jag är omskuren så trivs jag utmärkt med ett "fritt" ollon, främst för att jag tycker att det känns fräschare än en förhud som lätt blir fuktig på insidan (eller min blev det iallafall).
  • Anonym (Jaha)

Jag anser också att en förhudslös penis är fräschare och snyggare. Jag har varit med både de som haft förhud och de som inte haft så det är min personliga erfarenhet. Och jämfört med varandra så luktade de förhudslösa ingenting, även om förhudskillarna faktiskt var fräscha och duschade varje dag. Men nu är det inte så att jag ratar killar för att de har förhud, utan jag känner personligen att det både är mer attraktivt med förhudslös penis och fräschare.

• Anonym (Jaha)

Och det är bättre med en 40-minutrare än en 4-sekundare. Jag tror inte ett jävla dugg på de tjejer som föredrar 4-sekundare. Tror mer att de säger så av principen att de är mot omskärelse eller känner att de måste försvara deras egna män som har förhuden kvar

• Anonym
    sextiotalist skrev 2012-09-20 06:24:32 följande:
    Undrar jag också, finns inget tråkigare än killar som håller på sig läääääääääänge, föredrar absolut en 4sekunders än en 40-minuters

Men vadå? Måste sexel avslutas med en utlösning? Har mannen svårt att komma så så "får" han väl inte komma på samma sätt som att tjejer som tar lång tid på sig eller har svårt för att komma inte får komma vid sex.
  • Johan75
    Anonym (Mattias) skrev 2012-09-19 19:35:53 följande:
    OK om du läser tråden så blir DIN slutsats?
    Att du uppvisar klara brister i :

a) slutledningsförmåga
    b) personlig intimhygien
    c) sexuell uthållighet
    Behold, i come as a thief.
  • sextiotalist
    Anonym (Jaha) skrev 2012-09-21 18:24:15 följande:
    Och det är bättre med en 40-minutrare än en 4-sekundare. Jag tror inte ett jävla dugg på de tjejer som föredrar 4-sekundare. Tror mer att de säger så av principen att de är mot omskärelse eller känner att de måste försvara deras egna män som har förhuden kvar
    Oj, jag minns när jag var yngre och många suckade över killar som trodde att tjejer gillade långkörare, vi sa på skämt att en 4-sekundare är betydligt roligare än en 40-minutare.

Nu är min sambo någonstans däremellan, men exet (med förhud) var en som kunde hålla på i länge och det var inte roligt. 
Svar på tråden Blottat ollon - en hit