Johnny Mnemonic skrev 2012-10-11 08:14:28 följande:
Det är dock väldigt intressant att det ska på pekas vad iPad saknar, att det har finesser så som direkt ljud och video strömmning från enheten till tex dator eller appletv.
Appletv skiter jag i såsom du gör i av IR eller Flash (på de äldre Androidenheterna). Likaså itunes"förträfflighet".
Android-utbudet app/programmässigt funkar bra utifrån de flestas behov.
Själva diskussionen om vad iPad saknar hänför sig till ett uttalande i tråden där man pekar på oduglighet hos Androidplattor. För att få viss funktionalitet och öppenhet väljer man ett läger, vill man ha annan funktionalitet och fool-proof-upplägg väljer man ett annat.
Hur länge garanterar Apple att batterierna fungerar rent garantimässigt, 1-3 år? = Du behöver ändå köpa "nytt" när det lägger av tills dess kanske det till och med funkar med den gamla versionen av OS:et.
För en familj där barn och enklare dagligt bruk behöver man inte ha kontinuerliga versionsuppdateringar.
Jag ligger kvar på android 2.1 på min telefon, även om det finns väl utprovade Community baserade roms som tar den vidare i funktionalitet.
De enskilda behoven lär avgöra köp i framtid också .
Enklaste Sonyplattan ligger väl 500 kr under Apples billigaste platta...(och då har du möjlighet att SD-kortmässigt växa i minneskapacitet), Nexus 7 ligger ännu lägre i pris och då har du en ännu mer portabel platta (om du har det behovet) . (Och ja -de flesta är medvetna om att den 100% kompabiliteten blir lidande av hårdvara/OS/App - missmatch men är man medveten om den kan man ju väga in det i beslutet.)