scrapparlotta skrev 2012-10-12 18:19:36 följande:
Om jag skulle köpa en ipad, kan man då inte ha två olika konton på den?? Eftersom tjejerna ska dela på den så är det ju bra om man kan ha sitt eget konto....Och jag har ju kollat lite på ipaden också, och finns det inte usb port i dom? För jag fattade det som om det inte fanns....men jag kanske fattar fel.
Det beror på vad du menar med flera konton, du kan inte ha flera "inloggningssessioner" på varken Android eller iOS, På Android kan du i dag registrera flera google konton för tex köp, men samtliga konton har tillgång till alla kontons data.
På iPad kan du om du jailbreakar lägga till stöd för multipelt login (liknande inloggning på en vanlig dator) jag har dock inte provat detta, det enda som finns i fleranvändarstöd på iPad idag är föräldrakontroll, dvs möjlighet att låsa vilka applikationer eller vad en användare ska få göra på systemet. Tex kan man förhindra att någon använder enheten till att surfa, titta på video osv.
Få tablets har USB portar, de Android tablets jag har har den ena Xoom, en micro-usb port som används för att synka enheten med datorn. Den kan ej användas till något annat så som att ansluta externa USB enheter.
ASUS Transformer pad har vanliga USB portar i sin dockplatta (dvs tangentbordet om man köper till detta) i själva plattan finns enbart mini HDMI ut och en ASUS properitär anslutning.
iPad har en Apple properitär anslutning, men det finns adaptrar att köpa för att ansluta USB enheter eller HDMI osv. (Liksom i ASUS fallet har Apples tangentbordsdocka har stöd för detta)
Tangentbord osv ansluts lämpligtvis via bluetooth på samtliga tablets. Det är värt att notera att tablets är INTE datorer, även om de har en USB port så betyder det inte att enheten man ansluter kommer fungera med dom.
Är USB funktionalitet något du kräver är det bättre du satsar på att köpa en netbook och sedan kör Android varianten av det spel du tänkte köra på bluestacks.