• Jojjo82

    Nyinflyttad i Linköping söker mammavänner

    Jag är nyinflyttad i Linköping med min man och lilla dotter på 5 månader. Jag söker nya mamma- (eller pappa-) vänner att snacka bebisbajs och andra viktiga saker med! Bjud gärna in mig i en tråd om det finns :)

  • Svar på tråden Nyinflyttad i Linköping söker mammavänner
  • Guldkorn

    Måndag fm är jag och Stella 7 månader hemma, så om ni kan ta er till Ekängen är ni välkomna! Förstår om det är mycket såhär innan jul... Vi har oxå massor planerat men måndagen är ledig!

  • myessence

    Guldkorn: attans, har möte på banken på måndag fm, hade gärna kommit annars. Jo, det är lite tajt nu innan jul, efter har jag dock inte så mkt inplanerat ännu så kanske lättare att få till en träff då?

    Vi har varit på öppna förskolan i Ryd och även öppet hus i kärna men provar gärna att gå någon annan stans med.

  • Guldkorn

    Myessence: vi får ta det efter jul!
    Är det bra på öppna förskolan i Ryd och kärna? Här finns det tyvärr inget och jag vet att vissa inne i stan måste man vara bosatt i området för att få gå till...
    Babysång finns här så det har vi gått till i höst, det är mysigt.

  • LojsanAu

    Efter jul låter bra för oss, vi hattar omkring och försöker få det fint här innan jul då släkten anstormar.
     

  • myessence

    ..och tis fm har de öppet för de små barnen 0-12 mån eller om de va 18 mån. Resten av dagarna är 0-5 år så då är det ju lite mer fart;)

    I kärna anordnas det av kyrkan och de har öppet på onsdagar och fredagar, 0-5 år.

    Så det är vad man föredrar:) man behöver inte vara bosatt i områdena för att komma.

  • skjuter illa

    Efter jul säger vi då? Det vore jättekul om det kunde bli en dejt, snart kommer jag vara mammaledig oxå så då vore det perfekt att kunna umgås med andra mammor o barn. Ja, snart o snart... I juni.  Känns som en evighet. :)

  • NoahLeah

    Hej, är en 37-årig tjej som flyttat hem till Linköping efter 12 år i Sthlm.
    Har en son på snart 5 och en dotter på 2 och det skulle vara kul att lära känna o träffa andra mammor med barn då mina vänner antingen har mycket äldre barn el inga barn alls.

  • Thea01

    Hej!
    Jag är en 36-årig mamma med en 1,5-årig dotter. Jär också ganska ny i linköping och har liksom inte kommit ut så mycket här i stan. Först pendlade jag till stockholm och sedan var jag mammaledig. Jag vill jättegärna lära känna nya människor, kanske för att träna ihop med träffas med barnen eller fika. Hör gärna av er!

  • tokmonkan

    Snart nyinflyttad (Aug) från Östersund. Mamma, pappa, och 2 flickor på 2 & 5! Träffar gärna nya vänner=)

  • Mammis

    Hej Hej! 28 årig mamma här som är föräldraledig, Jag ses gärna och tar en fika eller promenad på stan. Bor ganska centralt i Linköping så ses helst i stan. Hör av er här eller skicka ett mail om ni vill ses!

  • tokmonkan

    Är det någon här som har lite erfarenhet om Stångåstadens kösystem (poäng). Någon som fått lgh centralt? Hur många poäng hade ni isf???

  • Mammis

    Hej! Stångåstadens kösystem är uppbyggt så att man få 1 poäng (tror jag) per dag man står i kö. Ju längre du står i kö desto bättre chans har du att få en lägenhet som du vill ha. Jag själv hyr inte av dem, men vänner som gör det har nog fått stå i kö ett par tre å för att få lägenhet centralt. Har också vänner som hittat lägenhet i stan med Stångåstaden som inte haft så många poäng men som varit villig att ta lägenheten direkt, alltså anagligen ha dubbla hyra 3 månader då de har kvar deras förra lägenhet. Själv gjorde jag så när jag sökte lägenhet att jag skrev till alla hyresvärdar i hela Linköping ( de finns på kommunens sida) och jag hade tur och fick en bra lägenhet i stan,så det kan jag rekommendera er att göra. Lycka till!

Svar på tråden Nyinflyttad i Linköping söker mammavänner