Är det en killgrej?
Enligt sambon är det en "killar och tjejer grej" och det är därför han inte fattar vad jag vill.
Tidigare idag så stoppade jag in kläder i tvättmaskinen. När det var klart så stod jag och lagade mat åt sambon (vi äter inte samma mat så jag skulle även laga till mig själv sedan). Jag frågade då om han kan ta hand om resten av tvätten. Han sa ja.
Han frågade var tvätten är och jag sa i tvättmaskinen. "Ska den tumlas då eller?" Ja det är klart. Så han la den i tumlaren.
Efter maten och vi har kollat på tv osv, så rökte vi. När vi kom in så sa jag "kan du kolla om tvätten är torr så tar jag hand om diskmaskinen?" (Dvs plockar ur och i diskmaskinen). Detta sa jag eftersom jag misstänkte att han glömt bort att tvätten låg i tumlaren då han inte är van att ta hand om tvätten då jag gjort det de senaste två åren., så jag tänkte påminna honom om att den låg där så att han kom ihåg att ta hand om det.
Han gick in på badrummet och ropade att tvätten är torr. Sen kom han ut och gick mot sin dator.
Jag: Oj det var snabbt! Var la du tvätten?
Han: Va?
Jag: Ja, var la du tvätten? I sovrummet eller på tumlaren eller var la du den?
Han: I tumlaren.
Jag: Men var den inte torr sa du?
Han: Jo?
Jag: Varför ligger den kvar i tumlaren då? Ska du vika den sen?
Han: Men du frågade ju om tvätten var torr och jag svarade på frågan. Du sa inte att den skulle vikas.
Osv.. Sen följde en lång diskussion. Han anser att jag inte var tydlig nog med vad jag ville eftersom jag bara sa "kan du ta hand om tvätten" och "kolla om tvätten är torr." Enligt honom måste jag säga "Kan du flytta tvätten från tvättmaskinen till tumlaren och sen när den är torr kan du vika och sortera den?" Jag menar att det borde väl räcka med det jag sa?
Han säger nu att det är en killgrej vs tjejgrej. Att man måååste vara övertydlig med killar. Jag menar att han borde väl inse själv att tvätten inte ska ligga kvar i tumlaren, kan han inte ta initiativ och själv tänka att han vill avlasta mig lite?
"Ta hand om tvätten" betyder i hand värld att tvätta kläderna och sen torka dem så de inte ruttnar. Sen är han klar!
Samma som när han ska städa. Dvs dammsuga och skura golven. Han anser att han är färdig när det är skurat, inte en tanke på att lägga tillbaka allt man flyttat på för att komma åt golven... Blir så irriterad.
tydligt ska det vara!