Fosterbarnet bor i förrådet
Hon är 16 år och bor i förrådet på gården, det är prylar i hyllorna (sånt som de sparat alltså) och stengolv, dock mycket mattor.. De har ställt in en säng och där sover hon..
Vad tycker ni om det upplägget?
Hon är 16 år och bor i förrådet på gården, det är prylar i hyllorna (sånt som de sparat alltså) och stengolv, dock mycket mattor.. De har ställt in en säng och där sover hon..
Vad tycker ni om det upplägget?
Och btw så får de nog en hyfsat bra peng i månaden om de har 3 barn hos sig, så de borde minsann lägga pengarna på barnen också. Att soc accepterar sånt här bullshit handlar nog om brist på familjehem eller något.
Ställ prylarna i rummet som är över då och stäng till dörren. Problem solved.
Det är upp till dig att informera socialtjänsten om detta dock!!
Jag menade ju att de kunde göra det, jag vet inte vem de är så svårt att rikta det rätt.
Men alltså här är ju många frågetecken. För det första hon är ett barn, men har tydligen fritt val att bosätta sig i ett förråd. Hur många föräldrar accepterar det alternativet?
För det andra, nu när det är bestämt så här.. hur många föräldrar låter sin dotter bo i den där miljön? Hon hade säkert inte blivit behandlad så om hon var deras biologiska barn. Att hon inte är den klagande typen ska hon ju inte straffas för. Man kan ju ändå visa lite omtanke och hjälpa henne göra fint. Man kanske kan gå igenom om det finns saker man ändå borde slänga. Snygga upp och se om något kan ställas inne i huset eller i en källare/vind. Exempelvis.
Jag menar inte att de är usla, men de borde ändå göra något åt hennes boendesituation om de nu tyckr det är ok att hon bor där ute. De ska ju faktiskt ta lite vuxenansvar för henne som familjehemsföräldrar.
Hade du själv kunnat tänka dig att bo där inne? Nu menar jag inte ett par nätter, utan BO där inne? Hade du kunnat tänka dig att låta din egen 16-åriga dotter bo i det förrådet? Det är väl bara det detta handlar om egentligen. Är det rimligt? Jag tycker inte det.