• Hannapannagalenpanna

Äl+7 å har precis testat :)

HI hi hi... fick äntligen mina tester från testlagret. Testade idag ÄL+7 ( vet att det är tidigt) MEN fick en sssuuuuuppeeer svag ljus rosa skugga. Ropar INTE hej ännu.. men shit va häftigt det känns.. om det blir starkare lägger jag in bild... ho ho ho..hi hi hi :)

• Svar på tråden Äl+7 å har precis testat :)
  • Hannapannagalenpanna
    gosnosen skrev 2012-10-03 16:01:43 följande:
    Ser ju onekligen något svagt, hoppas hoppas! Jag plussade svagt på äl+9 och har fått starkare streck varje dag sen dess (är nu på äl+15 eller bim+2) och jag är totalsäker på min ägglossning och nästan säker på när ägget fäste, tro det eller ej, men på äl+4, kändes jättetydligt!
    Sååå himla kul! Åh grattis! Va härligt! Har du nån bild du kan lägga upp på hur testerna har utvecklats. Efter testet nu torkat så syns det fortfarande :)
  • Flisan79

Gosnosen: ledsen att säga det men ägget fäster inte före det blivit blasocyst och det tar 5 dagar för det att bli det. Det kan således inte fästa innan dag 5.

• Hannapannagalenpanna
    Flisan79 skrev 2012-10-03 16:53:38 följande:
    Gosnosen: ledsen att säga det men ägget fäster inte före det blivit blasocyst och det tar 5 dagar för det att bli det. Det kan således inte fästa innan dag 5.
    TIll historien hör också att jag igår på CA: dag 6 fick jag värk på vänster sida... under ca: 1 h tid sen var det borta.. dock va jag svullen på magen hela dagen... KAN ha varit så att det va då ägget fäste.! :) ska bli sjukt spännande å se om man faktiskt kan känna såhär tidiga saker
  • Flisan79

Ja det är ju möjligt. Jag är själv känslig och känner av vilken sida jag har äl på. Jag kände även rörelser mycket tidigt. Man är nog olika känsliga helt enkelt.
    Jag kan dock inte säga att jag kännt ägget fästa. Första barnet tog 7 år att tillverka så när jag väl blev gravid var det inget jag "kände efter". Barn 2 kom oplanerat sp samma där. Barn tre där jag verkligen kände efter hade jag mindre hugg, stick osv just den månad jag var gravid än de två månaderna innan då vi försökte . Trodde verkligen inte det hade tagit sig.

Eller jo, jag hade nog en nidblödning vid första barnet och det var ca en v efter äl men just då trodde jag ju inte på det

• Hannapannagalenpanna

Sjukt att jag redan nu efter testet här ikväll börjar känna mig känslig mot lukter, känner allt starkare och starkare. Mensvärken blir tydligare också... vadå inbillningssjuk.. eller?

• Hannapannagalenpanna
    Vickan I skrev 2012-10-03 21:24:21 följande:
    Sjukt spännande. När ska du testa igen?
    Imorgon bitti ;) kommer inte kunna hålla mig... kanske e ganska meningslöst egentligen eftersom jag hört nånstans att det skall höjas varannan dag? Men kommer testa ialla fall :)
  • che71

Jag väntar spänt på att börja testa också. Har tagit Pergotime flera ggr senaste året.
    Är på ÄL +7 eller 8 idag (om man räknar själva ÄL dagen är det +8 annars om man räknar dagen efter ÄL som dag 1 så är det +7 ??? hur räknar ni?)
    Jag fick utslag på kvällen 25 o morgonen 26 o hade ont som ÄL den 26 på em/kvällen så då borde väl ÄL varit!?
    Ska jag räkna 26 som dag 1 då?
    Har varit gravid 3 ggr på 2 år nu (de 2 senaste med Pergotime), men det har blivit missfall.Obestämd
    Sist plussade jag på ÄL+10 eller 11 tror jag.

Svar på tråden Äl+7 å har precis testat :)