• Hannapannagalenpanna

Äl+7 å har precis testat :)

HI hi hi... fick äntligen mina tester från testlagret. Testade idag ÄL+7 ( vet att det är tidigt) MEN fick en sssuuuuuppeeer svag ljus rosa skugga. Ropar INTE hej ännu.. men shit va häftigt det känns.. om det blir starkare lägger jag in bild... ho ho ho..hi hi hi :)

• Svar på tråden Äl+7 å har precis testat :)
  • Idorf
    Flisan79 skrev 2012-10-03 16:53:38 följande:
    Gosnosen: ledsen att säga det men ägget fäster inte före det blivit blasocyst och det tar 5 dagar för det att bli det. Det kan således inte fästa innan dag 5.
    fast varför står de då som viss info på en del internet sidor att ägget fäster mellan 3-6 dagar.
  • Hannapannagalenpanna
    che71 skrev 2012-10-03 21:31:29 följande:
    Jag väntar spänt på att börja testa också. Har tagit Pergotime flera ggr senaste året.
    Är på ÄL +7 eller 8 idag (om man räknar själva ÄL dagen är det +8 annars om man räknar dagen efter ÄL som dag 1 så är det +7 ??? hur räknar ni?)
    Jag fick utslag på kvällen 25 o morgonen 26 o hade ont som ÄL den 26 på em/kvällen så då borde väl ÄL varit!?
    Ska jag räkna 26 som dag 1 då?
    Har varit gravid 3 ggr på 2 år nu (de 2 senaste med Pergotime), men det har blivit missfall.Obestämd
    Sist plussade jag på ÄL+10 eller 11 tror jag.
    Ledsen för ditt MF och håller alla tummar och tår för er nu :) Skriv gärna här å berätta :)
    Idorf skrev 2012-10-03 21:33:45 följande:
    fast varför står de då som viss info på en del internet sidor att ägget fäster mellan 3-6 dagar.
    Precis! Jag tror absolut inte man kan säga någon exakt sanning. Många säger att man inte skall kunna känna sparkar i v.11 tex men det gjorde jag med min son :) klart å tydligt. I v.12 syntest det utanpå magen. Det är så fel tycker jag att säga att det är si eller så.

• Flisan79
    Idorf skrev 2012-10-03 21:33:45 följande:
    Bra fråga. Vilka sidor? Om det är IVF sidor så stämmer det. Ett ägg återförs i vanliga fall efter ca 2-3 dagar och då kan det det fästa dag 3-6 efter återförandet. Vid långtidsodling så väntar man just 5 dagar och ser vilka ägg som utvecklar sig till blasocyster. Vid det återförandet kan ägget fästa direkt.
    En lite tillfällig blogg/hemsida www.nogg.se/glansitillvaron
  • Hannapannagalenpanna
    partouze skrev 2012-10-03 23:24:09 följande:
    Grattis. Plussade också på äl+7 och vet exakt när jag hade äl
    Tror du det är ett Grattis alltså??? :)
  • che71

testade imorse på ÄL+8 men det visade ingenting
    ska vänta tills på lördag då det är ÄL+10

Men räknar ni liksom dagen efter själva ÄL som dag 1 ? Så som jag gör.
    (För jag testade ju positivt redan kvällen den 25 o också på morgonen den 26 sen hade jag ont på em/kvällen
    26 som vid ÄL ibland.)

Fast jag vet att ett plus inte behöver betyda barn (efter 3 missfall) men ett plus är en bit på vägen, o förhoppningarna är stora!

Hannagalenpanna är det första barnet?

• Hannapannagalenpanna
    che71 skrev 2012-10-04 07:47:11 följande:
    testade imorse på ÄL+8 men det visade ingenting
    ska vänta tills på lördag då det är ÄL+10

Men räknar ni liksom dagen efter själva ÄL som dag 1 ? Så som jag gör.
    (För jag testade ju positivt redan kvällen den 25 o också på morgonen den 26 sen hade jag ont på em/kvällen
    26 som vid ÄL ibland.)

Fast jag vet att ett plus inte behöver betyda barn (efter 3 missfall) men ett plus är en bit på vägen, o förhoppningarna är stora!

Hannagalenpanna är det första barnet?
    Hej, nej det är tredje :)
Svar på tråden Äl+7 å har precis testat :)