Inlägg från: Sömntutan |Visa alla inlägg
  • Sömntutan

~* Juni Bebisar 2013 *~

Såg att det pratades om klädfärger i bildtråden. Jag kan säga på en gång att om det bli en flicka denna gången så kommer jag garanterat handla tjejkläder i rosa och lila. Har ju två pojkar sen innan och skulle tycka det skulle vara så roligt att få köpa gulliga klänningar ( kanske inte med puffärm och tyll) och söta tunikor. Med det menar jag inte att jag tycker att det är fel att sätta blått på en tjej eller rosa på en kille ( mina pojkar har flera lila och rosa plagg). Men på något sätt tar det emot att köpa en blå body nu. Vet inte varför.

• Sömntutan

Här firades nyårskvällen med pommac. Är ingen fantast av champagne i vanliga fall heller så mig gör det ingenting.
    Vi har inte lagt ut något om graviditeten på Facebook än. Kommer att vänta och lägga ut en UL-bild när vi gjort det.
    God fortsättning på det nya året allihopa. Men det vet jag ju att ni kommer att ha. Det här året kommer ju bli ett av de bästa åren vi upplevt .

• Sömntutan

SandraaL: Härlig inställning :-/! Men alla har ju rätt till sin åsikt. Jag håller inte med dig iaf. Under graviditeten är det nolltolerans när det gäller alkohol. Jag frågar mig varför man måste dricka alkohol under graviditeten? Så gott kan det väl inte vara så man bara måste ta ett glas? Eller?

• Sömntutan

ja det där med anlag är ju jättespännande. Vi har två söner som är otroligt olika. Den ena väldigt lik pappa och har pappas ögonfärg (blå). Den andre är mer lik mig och har min ögonfärg (brun). Tycker det är fascinerande att två barn som kommer från samma föräldrar kan vara så otroligt olika.

Äntligen! BF ~8 juni
  • Sömntutan
    MissMe83 skrev 2013-01-01 21:25:27 följande:
    Sömntutan: ja vist är det spännande detta är vårt första barn men vi har några vänner med två barn. Barnen är som natt och dag. Föräldrarna är blonda blåögda mamman har melerade ögon ungefär som min make. Barnens morfar är brunett och brunögd. Deras ena barn är blond och blåögd, det andra är morfar upp i dagen. Alltså brunett och ljusbruna ögon. Häftigt hur det kan hoppa mellan generationer
    Jag är verkligen jättenyfiken på hur bebis där inne kommer att se ut. Lik någon av brorsorna eller en helt eget utseende?
    Äntligen! BF ~8 juni
  • Sömntutan
    MissMe83 skrev 2013-01-01 21:32:03 följande:
    Sömntutan: kanske en liten koktail? lite av varje.

Det är super spännande jag kan knappt bärga mig vår plutt kan ju se ut precis hur som. Min man är svensk men har nästan ett utländskt pigment och jag är ljus i hyn. Men jag har också mörkt pigment i min släkt längre bak i leden precis som de bruna ögonen. Vågar mig knappt på en gissning ens
    Haha, jag fick nästan övertyga min man att jag inte varit med någon annan när vår yngste son kom ut. Han hade mörkt hår och redan då ganska mörka ögon. Och med lite gulsot på det så kunde man tro att jag varit med någon annan. Nu är han inte alls så mörk i håret, men hans stora bruna ögon har han kvar .
    Äntligen! BF ~8 juni
  • Sömntutan

Hör är en till som inte känner bebisen nå märkbart. Men mina andra barn har inte gjort sig "kännbara" förrän runt v.20, så man borde ju egentligen inte bli orolig. Men visst funderar man. Väntar så till nästa vecka då det är dags för RUL.
    Någon mer än jag som sover som krattor? Jag har jättesvårt att somna på kvällarna och det kryper i hela kroppen. Kan inte ligga still utan måste hela tiden röra på armar och ben. Jätteirtiterande! Somnade inte förrän vid 3-tiden inatt och då var jag helt färdig hela dagen igår då det blev en sen nyårskväll/natt. Tur att man har relativt stora barn som sover en stund på morgonen och sen kan roa sig själva en stund när de vaknat, för på morgonen är det minsann inga problem att sova :-/.

• Sömntutan
    AlexandraViberg skrev 2013-01-02 12:19:07 följande:
    Tänkte på det, angående RUL och att bli flyttad. Känns som att det inte kommer hända för oss, vissa blir ju fasen flyttade veckor, förstår inte hur det går till, majoriteten plussar ju på bim och då måste ju ägget fäst ungefär en vecka innan i regel, med undantag såklart.

Jag får alltid positivt äl test dag 15, så äl blir dag 16. (28-30 dagars cykel)
    Jag plussade 9 dagar efter dag 15 när jag brukar ha äl. (tog inget test den månaden men har fått positivt på dag 15 i 15 månader så..)

Ägget måste då fäst tidigast äl+5 och senast äl+7 för att hinna göra utslag på äl+9.

Så oddsen att bli flyttad för oss är ju inte så stora. Om jag blir flyttad en vecka eller två lär jag snarare bli orolig att barnet inte växer som den ska eftersom jag vet när jag har äl och att jag plussade 9 dagar efteråt.

På vul i v.7 så ville han flytta mig två dagar och det kan jag gå med på, men påstår de på RUL att jag ska flyttas mer än en vecka då kommer oron komma. :P

Någon som varit med om att man blivit flyttad fast man är stensäker på när man blev gravid?
    (är även säker på att ägget fäste på dag 6 eller 7 eftersom PMS försvann på dag 7)
    Jag är väldigt osäker på när jag hade ägglossning när denna bebbe kom till. Hade testat med stickor innan, men inte denna månad. Blev så stressad av alla test hit och dit att jag tror att jag låste mig totalt. Jag har dock en känsla av att jag kommer bli flyttad ca 1 vecka då jag inte plussade förrän på BIM+7. Å andra sidan har jag förstått att RSFUs test behöver en större mängd htc än vissa andra och de var de testen jag använde. På onsdag för jag veta .
    Äntligen! BF ~8 juni
  • Sömntutan
    AlexandraViberg skrev 2013-01-02 12:54:10 följande:
    Ja vår var på dagen exakt rätt stor på vul i 12+0. Så det känns ju bra!

Ja då är det ju möjligt! Ja, testar de från 50 eller? :)

Ja de är från 50 som jag har fattat det.
    Äntligen! BF ~8 juni
  • Sömntutan

Visst är det lite surt att bli flyttad en vecka, men å andra sidan så blir jag så lycklig om den lill* där inne mår bra. Sen så slutar jag skolan den 7:e. Hade varit så skönt att gå klart första året innan bebisen tittar ut. Men det vet man ju aldrig.

Äntligen! BF ~8 juni
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~