Inlägg från: Sömntutan |Visa alla inlägg
  • Sömntutan

~* Juni Bebisar 2013 *~

Hera skrev 2013-01-04 23:47:20 följande:
    Ja första! :)
    Tack för tipset, ska testa sen..
    Kände hur det liksom pirrade i nedre delen av magen i slutet av förra veckan, gas eller bebis?
    Vet inte hur det ska kännas såhär tidigt .:)
    Ja jag låg på magen i går när jag kände första riktiga kcken. Vände då på mig och fick en till spark som jag kände med handen. Med första och andra barnet kände jag inte sparkar förrän i v.20.
    Äntligen! BF ~8 juni
  • Sömntutan
    regnskogen skrev 2013-01-04 23:58:05 följande:
    Någon som har berättat för utomstående än? Menar typ facebook, eller bekanta människor som ni träffar sällan. 
    Jag och pojkvännen funderar på att släpppa bomben på facebook, för att slippa rykten. Ack vad nervös jag är för det :/ 
    Haha, jag är nog lite skadad. Jag har redan bestämt att  jag ska skriva typ " Idag blir det en sväng ner på stan för en efterlängtad träff" innan vi ska iväg på ULet. När jag väl varit där och sett att allt är bra kommer jag att lägga ut UL bilderna och släppa bomben. Många vet ju redan, men eftersom jag har många vänner i min gamla hemstad så är det ju en del som inte vet.
    Äntligen! BF ~8 juni
  • Sömntutan

Jag kommer inte heller att skriva så mycket på min Facebooksida om min graviditet. Men ULbild kommer jag att lägga ut när jag berättar.

• Sömntutan

De symtom jag hade var utebliven mens och växtvärk. Alltså att det sliter och drar i livmodern för att den växer. Det har varit första symtomet för mig i alla tre graviditeter.

• Sömntutan

tantS: Min hade ätit kebab idag till lunch och stank vitlök ur munnen när han kom hem. Jag hoppas innerligt att jag slipper vakna av någon som ligger och flåsar mig nyllet med sin vitlöksstank.

• Sömntutan

Usch den här dagen har inte börjat bra alls. Känner mig fet och ful och inga kläder passar. Ser inte gravid ut utan enbart jättetjock. Bröt i hop totalt när jag skulle klä mig idag. Mannen försöker trösta så gott det går stackarn. Ja ja nu blir det en sväng till stan för inhandlande av kläder till äldste sonen. Han har växt som sjutton så ingenting passar. Hade varit kul att få köpa sig ett par mammabyxor, men här finns det bara en butik som har lite mammakläder och inte i min storlek. *suck*

• Sömntutan
    Tessss skrev 2013-01-05 11:33:32 följande:
    Usch vas tråkigt sömntutan! Beställ från nätet? Inget slår ett par sköna mammabyxor nu när man tjockat till sig lite

Själv har jag gått och lagt mig igen. Tvingade i mig ca 1dl fil till frukost och mår nu som om det varit 2kg godis
    Ja det blir att besälla från nätet. Dock gillar jag att prova innan jag köper, men vad gör man? Var ju till Sundsvall innan jul och provade HMs byxor. Men då var magen på tok för liten och det såg allmänt dumt ut så jag struntade i att köpa dem. Men jag vet ju iaf vilken storlek jag ska ha. Brukar kika in då och då på tradera också. Haha, jag är nog aning snål. Tycker att det är lite dyrt att köpa brallor för 4-500:- som man "bara" ska ha i några månader. Men jag inser ju att jag måste.
    tantS skrev 2013-01-05 11:34:26 följande:
    Sömntutan - När jag känt mig på det humöret har jag internetshoppat :P Finns inga gravidkläder över strlk 44 typ i hela Sverige känns det som (utom kanske ullared). Fick mitt paket hem igår! 2 klänningar och 3 toppar med magutrymme. Dejligt :D
    Härligt! Jag har kört men tjocka strumpbyxor och kjol mycket nu när byxorna blivit för små. Men när man ska ner på stan och det är 12 minus ute känns det lite kallt.
    mysmamman2 skrev 2013-01-05 12:00:29 följande:
    Www.greatestmom.se har stora storlekar å snygga kläder
    Ser bra ut. Ska kika ordentligt sen. Tack för tipset!

Äntligen! BF ~8 juni
  • Sömntutan
    MissMe83 skrev 2013-01-05 17:48:08 följande:
    Hjärtat3: då är det säkert inga problem. Se det som din lördags drink
    Själv dricker jag Loka och lyxar till det med en skiva citron
    På tal om dryck så har jag blivit såld på citronvatten, alltså helt vanligt kranvatten med citronskivor i....muuuums!
    Sen blir jag galen i mjölk när jag är gravid .
    Äntligen! BF ~8 juni
  • Sömntutan
    Hjärtat3 skrev 2013-01-05 18:08:02 följande:
    Jag häller i mig ca en liter mjölk om dagen. Citron är jag inte så förtjust i så det hoppar jag gärna...Då måste du ha väldigt friska urinvägar! Glad Däremot har jag blivit hooked på Ramlösa mango! Yum yum yum!
    Haha, ja vi får hoppas det. Tidigare har jag haft väldiga problem med mina urinvägar .
    Äntligen! BF ~8 juni
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~