Inlägg från: Sömntutan |Visa alla inlägg
  • Sömntutan

~* Juni Bebisar 2013 *~

Hjärtat3 skrev 2013-01-05 18:15:58 följande:
    Ååh, det som är så gott! Åså ska den va sådär riktigt jättekall så det nästan gör ont att dricka den!
    Guds gåva till mänskligheten! "Cháteau Muu" kallar vi det hemma. Flört
    Håller med! Guuud vad gott!
    Äntligen! BF ~8 juni
  • Sömntutan

När vi nu pratar dryck så undrar jag om det är fler som är törstiga? Jag blir lite nervös då jag hade högt blodsocker på inskrivningen (men på glukosbelastningen så såg allt bra ut) och jag vet att törst är ett tecken på diabetes. Men jag har för mig att jag drack mycket under mina andra graviditeter också.

Äntligen! BF ~8 juni
  • Sömntutan
    Hjärtat3 skrev 2013-01-05 18:26:36 följande:
    Samma här. Har sen jag blev gravid ätit mig igenom 2 pencillinkurer mot UVI. Det gör ju så ont!  Rynkar på näsanSå var 14:e dag går jag och lämnar urinprov hos bm. Det är inget kul, men är samtidigt glad att dom kollar regelbundet för att kunna upptäcka det tidigt.
    Ja hua! Jag vet inte hur många UVI jag har haft i mina dagar. Var värre när jag var yngre. Men när jag väntade första sonen fick jag en UVI som jag gick med för länge så det gick upp i njurarna. Det var smärta vill jag lova.
    Äntligen! BF ~8 juni
  • Sömntutan
    MissMe83 skrev 2013-01-05 18:34:49 följande:
    Sömntutan: jag har alltid druckit mycket men sen jag blev gravid är jag ett bottenlöst hål. Är gräsligt törstig och vågar inte ens gissa hur många liter vatten jag häller i mig. Har jag inte vatten med överallt får jag panik
    Skönt att höra. Då är det inte bara jag....
    Äntligen! BF ~8 juni
  • Sömntutan
    Hjärtat3 skrev 2013-01-05 19:02:56 följande:
    Du menar "Cháteau H2O"? Flört
    Fy, det förstår jag!
    Ett tips om du har mycket besvär med ständigt återkommande UVI så be om att få Hiprex utskrivet. Det kan du även ta utan risk när du är gravid. Det är alltså tabletter du tar i förebyggande syfte en gång om dagen som gör urinen ogästvänlig för bakterier. Jag har ätit det i ett par år, men burken tog slut strax innan jag blev gravid, sen hann jag inte få nya utskrivet innan de va kört. :( 

Bra tipps! Tack!
    Äntligen! BF ~8 juni
  • Sömntutan
    Friiidaaay skrev 2013-01-05 19:27:32 följande:
    Jag vet inte riktigt, för jag pratade med köpbarnvagn igår om deras liggdelar just för att vi har ett chassi med sittdel från 2009 och vill köpa en ren liggdel med och hade tänkt en ny. Men 2010 gjorde de om chassit, sen om det gäller bilstolen med vet jag inte? :)
    Hmm den modellen man kan sätta fast bilstolen i är väl inte Happyn va. Heter inte den Brio Go?

Äntligen! BF ~8 juni
  • Sömntutan
    flagnell skrev 2013-01-05 21:13:07 följande:

Jag är lite sen, men hinner inte med i allt som skrivs här :)

Tänkte inte släppa nyheten på facebook, men har många bra-att-ha-kontakter där som politiker och internationella aktivister som jag bara har känt genom mitt arbete och som inte har någonting med mitt privatliv att göra. Kanske en bebisbild när den väl kommit, men tidigare barn hamnade inte på bild där över huvud taget fören det var dryga två. Många jag har arbetat med har inte ens vetat att jag är förälder.

Däremot vet både nära vänner, och efter mellandagarnas och ledigheternas "träffar" av människor vet många bekanta också eftersom det syns på mig. Så personer jag sällan träffar (bara någon eller några gånger per månad) ställer frågan "och hur går det med graviditeten?" pga att det inte går att dölja längre (om jag inte har vinterjacka på mig såklart, men det har en sällan inomhus :))  

Ja det beror nog helt på vad man har för kontaktnät/vänner på Facebook.
    Äntligen! BF ~8 juni
  • Sömntutan

Alexandra: du beskrev en känsla precis vid naveln. Ungefär som man får en stöt på sidan om den. Precis så får jag också ibland, men har inte kunnat beskriva känslan. Tack!
    Gör inte alls ont, men man reagerar ganska starkt ändå då det känns en aning obehagligt.

• Sömntutan

MissMe83: jo du det där med att vakna så fort man vänder på sig pga. foglossningssmärtor känner jag igen. Har haft så i flera veckor nu, Skitdrygt! För mig då värker det mellan benen och jag kan vakna av bara värken utan att jag. Vänder mig. Den sista veckan har jag sovit som en kratta. Dels pga. foglossningen men också pga att jag måste springa på toa hela tiden.

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~