Inlägg från: Sömntutan |Visa alla inlägg
  • Sömntutan

~* Juni Bebisar 2013 *~

Madelen21 skrev 2012-12-21 20:34:40 följande:
    em77: Oj oj oj vilken chock för dina föräldrar...
    Sitter här å googlar munsår... har fått hemska munsår på underläppen som svider sticks mm å gör skitont... blåsor... funderar va d är..Funderar på herpes... men hur får man sånt? Ää jaja... har smort på idomin... å jag har så svårt att låta bli och pillra på allt sånt där :/

Nu sover båda barnen.. Sambon gick till grannen å skull låna en borr å tog mä en öl... å ja vet hur d blir... han blir där i nån timme å dricker lite öl... 

skitsamma.. Jag ska ta å torka golven här nu å fixa lite annat :) 
    Jag har munherpes lite då och då, ingen höjdare. Jag tycker dock att Anti är bra. Brukar också köpa munsårsplåster på apoteket som innehåller nått medel som hjälper läkningen. Plåstren gör ju också att man inte kommer åt såret hela tiden med bestick osv. Jag har även haft receptbelagda läkemedel då jag ibland får flera stycken på en gång och jag kan även få feber när det är som värst. Herpes är något som ligger latent i kroppen och kan blomma upp i stort sett när som helst. Vissa råkar aldrig ut för det medan andra får det kontinuerligt. Tänk på att det smittar så pussa inte på dina nära under tiden som du har blåsorna. Munherpes kan även smitta och bli könsherpes, så undvik även....ja du förstår .
    Äntligen! BF ~8 juni
  • Sömntutan
    Nisse88 skrev 2012-12-21 23:17:36 följande:
    En fråga, ni som fått magar är dom hårda eller mjuka?
    Mitt första barn och vet inte alls hur det ska kännas.. V15 imorgon och tycker inte det syns någonting.. Är lite orolig..
    Det är så olika det där med magar. Men är man förstagångsföderska så dröjer det oftast lite längre innan magen kommer. Har du fött barn innan så är livmoderns liksom inställd på att ha ett foster där inne och blir större fortare. Sen beror det nog lite på hur man såg ut innan man blev gravid också. Är man smal så blir nog magen mer hård än det blir på mig som har en hel del sladder på magen. Jag är i v. 15+5 och min mage är bara som en deg fortfarande.
    Äntligen! BF ~8 juni
  • Sömntutan

Jag tror också jag börjar känna bebis. Har känt som ett fladder ett par ggr och igår kände jag två svaga puffar på samma ställe strax efter varandra. Hoppas, hoppas att det snart börjar kännas mer tydligt ( eller ja det vet jag ju att det gör ).
    Haha, min mans bror med familj har kommit upp hit för att fira jul med oss. De bor hos mina svärföräldrar och vi var där och hälsade på igår. Deras barn är 5 och 3 och de busade för fullt i vardagsrummet. Snurrade och kastade sig på golvet. Jag satt som på nålar: " oj, akta, åååå, nej åååå," ja ni förstår. Va fan liksom, jag har väl aldrig varit sån. Hur sjutton ska det här gå? Hahaha!!

• Sömntutan
    em77 skrev 2012-12-22 10:20:53 följande:
    Vid den här tiden för 2 års sen miste min vän sin man i akut hjärt stopp 30år bara sådär.. Ingen förvarning alls. Hon var då hög gravid och hade en liten på 2.5 år å en på 6 år. Samma dag som han begravdes var bebis beräknad men hon gick över en vecka. Hon har haft två fruktansvärda år och vi i hennes närhet har ställt upp mkt med att vara barnvakt å hjälpas åt å hjälpa henne med allt från vardagsbestyr till å hålla henne flytande. Nu är hon på banan och träffat världens goaste kille.. Med detta vill jag att man stannar upp å funderar på vad som är viktigt..!! Jag måste erkänna att jag har fått mig en rejäl tankeställare å tar inget för givet numera sen måste man få gnälla ibland men jag har blivit så mycket mer ödmjuk å tacksam för livet. Och väljer mina strider.. När sambon gör vissa små saker som man tidigare har retat ihjäl sig på så tänker jag nu.. Ah va f-n vem bryr sig.. Vi är friska å mår bra.

Vill önska er en God Jul å Gott nytt år. Ta hand om varandra!! Livet kommer inte i repris.
    Fy så fruktansvärt. Idag när jag stod och diskade och min min man gick runt med dammsugaren stannade jag helt plötsligt upp. Jag tittade på min man och tänkte: "Gud vad jag är lyckligt lottad som har honom, vi är så lyckliga och jag älskar honom av hela mitt hjärta". Fortsatte sen att diska med ett leende på läpparna.
    Tyvärr stannar man upp allt för sällan och allt för oftast måste det till någon olycka eller tragisk händelse för att man ska tänka till.
    God Jul till dig också!
    Äntligen! BF ~8 juni
  • Sömntutan

Tänk att folk har så lite att göra att de måste lägga sig i hur andra har det. Spara krafterna och lägg näsan i blöt hos någon som verkligen behöver hjälp ist. *suck*.

Äntligen! BF ~8 juni
  • Sömntutan
    AlexandraViberg skrev 2012-12-22 17:05:07 följande:
    Dottern var hos sin pappa och hade väl lite jul eller så eftersom vi bestämt att hon är med oss på jul varje år. Nåväl, vi har länge haft problem med deras sköljmedel som är parfymerat. Men nu hade han tvättat en vinternössa som täcker kinderna och knäpps under hakan. Och vi var tvungen att hänga ut den. Luktar så starkt att det kändes i hela lägenheten och gav mig huvudvärk.

Är detta något man kan säga åt honom att tänka på (allergiframkallande med för starka parfymer och jag är allergisk mot massa saker och har astma så känns som att hon är i farozon även fast hon inte blivit allergisk hittills) eller är det fånigt?

Är samma sak varje gång hon kommer därifrån. (Kanske därför han tycker att hon luktar när hon varit här som jag berättade häromdagen, för att hon inte är dränkt i parfymerade kläder!!!)
    Klar du kan. Frågan är ju hur det mottas. Som jag förstår på ditt andra inlägg om pappan så verkar han ju inte helt frisk.
    Äntligen! BF ~8 juni
  • Sömntutan

Hmm de ska starta en klass i afrikansk dans där jag bor som jag är jättesugen att gå. Frågan är bara hur pass påfrestande det kommer att vara.

• Sömntutan

Någon som har myror i benen ibland när ni slappnar av. Jag håller på att bli tokig ibland när jag ska sova eller bara slappa framför TVn. Måste ligga och röra på fötter och ben annars blir jag alldeles knäpp. Är det detta som kallas restless legs? Jävligt drygt är det iaf.

Äntligen! BF ~8 juni
  • Sömntutan

Härligt att se att julen varit bra för de flesta. Själva hade vi det lugnt och skönt. Dock har jag varit väldigt trött. Trodde detta skulle vara över, men det känns som jag skulle kunna sova i flera dygn. Sen tycker jag magen har ökat väldigt i volym bara den senaste veckan. Vet inte om jag kan skylla på julmaten/ godiset heller då jag inte varit sugen alls. Speciellt inte på sötsaker.
    Börjar fundera på om det är nån infektion i kroppen eller om man kan bli såhär trött om man har järnbrist? Men kommer den så här tidigt? Är i v.16+3 idag.
    Idag ska vi åka till min mamma och fira minijul där. Vi bor ca 30 mil ifrån varandra, så det blir en liten biltripp.

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~