~* Juni Bebisar 2013 *~
Tants: grattis! Cirka 180 kvar då! Jag har 100 passerade på tisdag :)
Tants: grattis! Cirka 180 kvar då! Jag har 100 passerade på tisdag :)
Jag har ett ks snitt som infekterades och läkte väldigt dåligt och är liksom indraget i magen.. Vad är egentligen risken att snittet går åt fanders när magen växer eller under förlossningen? Börjar redan bli bekymrad. Den sida som inte är indragen är normal och följer magens växtnad hittills. Men den indragna sidan är fortfarande lika indragen fast jag känner att magen är spänd där och det spänner lite i snittet där.
Rädd hur det ska utvecklas.. :/
Jag vet inte, vet bara att jag inte klarar av att göra annat än ligga hemma.. Och vi har det ju likadant sen lika länge. Men jobbigt det där med ekonomin såklart! Du kanske får känna efter i januari när nästa sjukskrivning tar slut?
Kickilina: har läst det där 0.3-1 förut.. Är även 1% att få Utomkvedshavandeskap och det fick jag. Så siffror av den sorten lugnar inte mig ett bajs! :(
Just eftersom mitt läkte så fruktansvärt dåligt och gjorde mig jätte sjuk, de yttre stygnen höll inte alls och jag fick tejpa två-tre gånger och eftersom jag fortfarande får ont i det (även innan denna grav) vid nysningar och ex situps. Så känner jag mig grymt orolig. Och menar ruptur på vilket lager som helst men främst livmodern eftersom det är det farliga.
Ärret i livmodern efter äggledaren oroar jag mig inte för iallafall. Är väl nål litet det. :P
Men jag fick nog måndagsexemplars kirurgen på min operation.. :(
Vet inte hur jag ska få bort rädslan för detta.. Vill ju föda vanligt men det där ger mig lite panik!
Jo hon vet om det redan sedan hälsosamtalet och inskrivningen och vi skulle se hur det känns längre fram. Om snittet ömmar osv. Vill ju gärna föda vanligt men kanske inte är så bra heller när man är så rädd över något som inte riktigt går att påverka så mycket :/
Alltså kan man vara smärtfri EN dag? Ikväll fick jag ont i ljumsken som FAN! Tänkte att nu blir det missfall tammefan. Även ont bak i ryggen och runt blygdbenet, möjligtvis något ovanför. Bara på höger sida! :S
Livmodern känns inte lika hård heller men det är nog bara oros inbillning.. :P
Therese: gick in i v.15 idag och vi får RUL 10/1. Så en vecka innan borde ni rent logiskt kunna ta därmed 3/1 och tidigare än så är det ju ändå jul och nyår. Vi har ju dock i v.19, (18-19 men helst 19) ni kanske ska ha tidigare?
Du torde ju få tiden innan jul om tiden inte ska fastna i postföringen så ring och fråga?!
Madelen: haha förlåt men lät så roligt att du var och köpte fisk till akvariet så middagen blev sen! Som att du åt de gamla fiskarna!
Men läste snabbt så sen fattade jag ju :P
Haha jo jag förstod ju sen men kopplade lite fel första läsningen! Skyller på att jag köpt julklappar idag och är helt slut :P
Oj ja, vad långt gånget då! Trodde du var en vecka före mig och tänkte eftersom jag är i 19 de 10/1 så skulle du vara det en vecka tidigare men tänkte nog fel. :P
Men kolla om det inte går på mellandagarna iallafall då? Då är ju jag i 17 så då borde du vara i 18 och de kan ju inte ha stängt helt alla mellandagar? Tåls ju att kolla iallafall!
Det görs ju i v.18-19 av en anledning tänker jag. Hoppas det går att fixa! Förstår att du är otålig! Är jag med! :P