Inlägg från: AlexandraViberg |Visa alla inlägg
  • AlexandraViberg

~* Juni Bebisar 2013 *~

Cm är hur stor hela bilden är, lite som perspektiv. Skala ungefär! Min bild visar 8.5 cm i verkligheten och bebisen tar upp ungefär 7 cm av utrymmet. Så tror nog det är samma för dig att 11 cm är storleken på bilden i verkligheten. Om du förstår!

Hz är väl Frekvensen på bilden.. Hertz!

Svårt att förklara!

• AlexandraViberg

Zora: Han har ju ingen rätt att tvinga dig att jobba om du är sjuk och blir han så sur att han sparkar dig så är det inte heller ok, så det går att driva vidare. Förstår om du inte vill berätta, men vad är du rädd för ska hända? Att du blir särbehandlad? Bara anmäla till diskrimineringsombudsmannen i så fall.

Och läkare sjukskriver absolut för detta, i många länder ses graviditet som ett sjukdomstillstånd och alla gravida är lediga på heltid.

Hoppas iallafall att det löser sig! Låter som en jobbig 70 årig trångsynt kvinnoförtryckare det där :P

efter en lång kamp kom vårat + | Dotter-07
  • AlexandraViberg

Idag har jag inte känt av illamåendet alls! Vaknade och mådde lite illa men kände på en gång att det var hunger illamåendet och inte gravid illamående! Och ingen huvudvärk heller! Kunde inte detta kommit förra veckan när dottern var här?

Nåväl, hoppas hoppas att det håller i sig nu! :D

• AlexandraViberg
    Zora skrev 2012-11-27 12:35:44 följande:
    Men ni tror att det räcker att bara ringa och prata med honom nu då? Säga som det är och att jag inte orkar? Eller borde jag försöka hitta en läkare idag?

Härligt att slippa illamående och huvudvärk Alexandra! Själv tycker jag att jag fått mer huvudvärk den senaste veckan, vill inte äta alvedon heller (fast det är väl inte farligt?) men för några dagar sedan hade jag huvudvärk från att jag vaknade till att jag gick och la mig + att jag vaknade på natten och det hade fortfarande inte gått över, då tog jag faktiskt en tablett..

Nån som har tips på hur man blir av med huvudvärken utan piller?   
    Var och träffade förlossningsläkare och tog prover på huvudvärken fast det inte var därför jag var där men de ville göra det ändå. Blodtryck och blodvärde bra, lite hög puls som kanske kunde förklara att det blir spänt i ådrorna i huvudet. Men han sa att det mest sannolikt är hormonellt och då hjälper ju inga tabletter. Alvedon hjälper inte mig heller och starkare finns det inte riktigt som är helt OK vid grav.

Tråkigt att vara så jävla hormonell att ingen medicin hjälper liksom, tänker att det mycket väl kan vara något liknande för dig.. :/

Vila hjälper inte mig, möjligtvis marginellt men att massera tinningarna hjälper lite. Men är mest bara att härda :/
  • AlexandraViberg

Zora: För läkarbesök ska man alltid få ledigt, men visst man bör ju säga till lite i förväg men det är inte alla gånger det går. Vad fan är det med vissa människor? Blir fan arg.

Jag fick opereras från en dag till den andra och sjukskriven i två veckor, maken jobbade på samma ställe och vår chef gav honom ledigt också för att vårda mig? Som chef så måste man se till välmåendet hos sina anställda. Att hålla på så där stör ju bara i längden.

Tur att du ska byta jobb säger jag! Vet inte exakt hur många paragrafer han bryter mot men i mina öron som har utbildning inom personaladministration osv  så låter det som bra jävla många faktiskt :P

• AlexandraViberg

herregud är det enda jag säger..
    Vi har råkat ut för två idiot chefer i rad, en är fortfarande skyldig mannen en hel lön och har inte betalat in all skatt.. Kronofogden är på honom men som anställd är man efter att lönegaranti-tiden passerat sist på listan att få pengar. Alla företag går före. Vart är alla VETTIGA??

Ja jag förstår det, jag har migrän 1-2gång/år i vanliga fall men nu har jag haft det fyra gånger sen jag plussade och vanlig värk mellan :P
    Sjukt jobbigt!

• AlexandraViberg

Har en kompis som hade konstant ont och fick gå med kryckor fast det var efter v.20. Hon hade btw mardröms graviditeten. Förutom kryckorna så bröt bebisen faktiskt ett revben på henne med! Så man ska kanske inte gnälla..

Men jag vill ha EN dag utan huvudvärk :/

• AlexandraViberg

Jag har ischias sen tidigare.. Går i släkten! Min blev värre under första grav men har gått bra hittills! Märker skillnad på ischias och annat. Min ischias lamslår mig och jag blir i fosterställning och kissar nästan på mig av någon anledning.. Skit jobbigt!

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~