~* Juni Bebisar 2013 *~
Hoppas jag slipper vul imorgon med då! :)
Hoppas jag slipper vul imorgon med då! :)
Ooh, på så vis :) bara de ser ordentligt så är jag nöjd! :)
Har vart på vul:et nu! Den leveeeeer!!!! :D fy satan vad glad jag är! Allt såg normalt ut och storleken stämde finemang! Den lille rackaren var inte still och låg och sög på tummen! ;) Äntligen kanske jag vågar slappna av och tro på att det blir bebis i juni! :D
Kickilina; tack! :) jag har verkligen svävat på rosa moln idag, lyckliiiiig :D
Jag kommer inte göra glukosbelastningen eftersom jag är gastric bypass opererad och riskerar att "dumpa" på den där söta vätskan. De kommer kolla mitt socker på andra sätt istället :)
Valborgs; jag har mått hur bra som helst efter min op! Kunnat äta "allt" utan större problem, dock inte för mycket fett och sött, då mår jag illa. Jag opades i aug i år, så jag blev gravid aaaaalldeles för tidigt! Det hände trots skydd men vi ville ju mer än gärna ha barn så att ta bort det fanns inte på kartan! Jag har väl mått som många andra i tidig graviditet, är just nu sjukskriven för kraftigt illamående. Illamående och vilja spy är ingen bra kombo med op, jag har lite svårt att få i mig mat. Jag äter det som går ner typ ;) bebisen mår bra iaf, såg den senast nu i fredags :)
Valborgs; jo, klart det finns! :) t ex ökad risk för tarmvred då tarmarna flyttar på sig. Speciellt på dem (gäller ju då även mig) som de inte sytt ihop slitsarna (hålrummen som blir efter ommöbleringen av just tarmarna) och dåligt näringsupptag. Alltså ännu sämre än om man väntar det rekommenderade året, eftersom viktnedgången går så snabbt i början. Hittills har jag gått ner strax över 30 kg. Jag mår ju dåligt med illamående och kräkningar (kommer inte upp nåt när jag kräks då jag tydligen inte kan kräkas, men jag gör momentet iaf och det är nog så otrevligt!) och har därför svårt att få i mig mat. Men annars går det bra ;)
Toto10; oj, jösses vilken överraskning! :) vilken julklapp ;)
Det där med att nojja för diverse fel och hemskheter är jag oxå väldigt väldigt bra på! Jag väntar vårt första barn, går in i v 14 på söndag, och är mer nojjig än lugn iaf. För en vecka sedan var vi ju på vul och jag fick se en liten som vinkade och levde halv jäkel där inne, underbart! Och det lugnade ju mina nerver rejält... Men det var ju då det, nu börjar jag tänka mer på att det är ju faktiskt en heeeeel vecka sedan och mycket kan ju hända på såpass lång tid.
Jag mår fortfarande pyton, om än inte ännu värre, men det känns ju inte som några garantier att allt är bra bara för att jag har symtom.
Jag längtar tills jag kan få känna det där lilla fladdret och tills jag oxå får en fin mage. Och jag längtar till rul 23/1, känns verkligen som en eeeevighet! Jag har inte den blekaste hur jag ska göra för att känna mig lugnare, kan ju inte springa på ul varannan vecka! ;)
Jag kommer nog aldrig vara lugn förrän jag har min bebis i min famn, och då börjar väl nya nojjor istället! ;)
Jag är överviktig och har väl ingen mage what so ever... Iaf inte bebismage! Men degmage finns det gott om ;) går in i v 14 imorgon :)
I ungefär vilken vecka har ni varit/är i, som känt/känner fladder/puffar/att bebisen kittlar på insidan?
Jag vill oxå känna nåt från den lill*
Jag har upptäckt att jag fått en sån där mörk hormonrand från naveln och ner. Jippiiii, säger jag för då har jag ju gravidhormoner, right? ;)
Liliana01, vilken v är du i? :) skönt att det finns fler som en själv ;) längtar till jag kan känna nåt från knorten där inne! :)
Våra namnförslag är nog My, Agnes eller Alice om det blir tjej och om det blir kille så ska Tage vara med nånstans iaf :) tycker det är ruskigt svårt att hitta namn, speciellt till killar! :P
Jag har nog haft min hormonrand sedan v 14 eller nåt :P den är visserligen ganska svag i färgen än så länge men det lär väl ändras :P
raggarsträng har jag haft i flera år tyvärr :/
Men i övrigt har både jag och maken märkt att jag är hårigare över lag på hela magen, fast ljusa hårstrån då! Varför blir man det? :P
Nu har även jag skickat en förfrågan till fb-gruppen :)
Jag blir 23 i augusti och maken 39 i juni :) första barnet för båda! :)
Jag kan inte säga att jag verkligen känt bebisen en endaste gång! Går in i v 19 imorgon och har moderkakan i bakvägg. Men det är första barnet och jag är ganska välvadderad om det nu spelar någon roll.. Jag har känt nåt konstigt någon gång sådär men jag är så osäker på om det skulle kunna vara bebisen.. Mina tarmar är det allt som oftast en jäkla fart på så dem känner jag iaf, och vet när det är dem som håller på då det alltid låter som ett åskväder från magen :P
Natan; här gör bm det första gången man kommer dit efter rul, alltså runt v 24-25. Känns som en evighet dit!