• skogstjejen19

Fertilitetsmottagningen i Gävle

Är det någon här som går på fertilitetsmottagningen i Gävle på sjukhuset???

• Svar på tråden Fertilitetsmottagningen i Gävle
  • annanymt

Efter min spolning av äggledarna så har jag fått positivt resultat på ÄL test två månader på raken. Tidigare hade jag aldrig haft positivt. Så den där förbannade spolningen var verkligen värt pinan! Inte för att jag blivit gravid än, men så glad att jag har ÄL. Börjar med pergotime på mensen som kommer om 12 dagar.

• Coors
    annanymt skrev 2013-01-14 14:57:12 följande:
    Hej coors. Jag minns inte hur lång tid det tog. Men har inget minne av att det var så lång väntan. Efter att vi båda två lämnat proverna, så gick det rätt fort. Funderar du/ni på att söka hjälp?

Hej!

Kanske ska ta o "presentera" mig...
    Vi är sugen på ett syskon! :)
    Vi har redan ett bran som är gjort genom IVF men då gick vi genom Läkarhuset i Gävle och IVF Falun. Nu finns ju inte läkarhuset nå mer och man måste gå genom landstinget.
    Jag vet att jag inte har egen ägglossning utan måste ha hjälp med att få de.
    Efter förlossningen har jag fått egen mens, inte så regelbunden men de kommer iaf, de gjorde den inte förr och de ger oss hoppet att de kankse räcker med pergotime denna gång.

Jag har lämnat ett medelande på deras telefonsvarare och väntar nu att de ska ringa tillbaks.
    Hoppas verkligen att de rullar på sen...
  • princesspeach

Hej på er! Usch vad jag känner mig oaktiv här men det är så mycket som händer hela tiden nu så jag knappt har tid att sitta ner och hinna läsa ikapp mig.. 

Jag är nu inne på min tredje kur av pergotime och har denna omgången gjort allt enligt regelboken för att lyckas bli gravid. Jag har legat med benen i luften och "cyklat" och även sett till att skratta (vilket var oundvikligt då man såg så fjantig ut).. Även om det bara är en myt så känns det jättebra!

Förra omgången missade vi ju tyvärr ägglossningsdagen och då kändes det extra surt när mensen kom.. Denna gången vet jag iallafall att vi inte missat något och nu inväntar vi bim den 27e januari. :)

Vi har gått till KK tidigare 2 omgångar men eftersom det visade sig att dubbelkur fungerade så ska vi köra själva i 2 omgångar, så utöver nuvarande omgång så har vi en omgång kvar innan vi då får ta kontakt med KK igen och så skulle vi börja med sprutor..

Hur går det för er? Har ni fått tider ännu? 

• Sorkfeber

Hej och hååå :)

Är så glad för IDAG låg det ett brev i postlådan, så nästa onsdag den 23 januari har vi vårat första möte med kvinnokliniken/fertilitetskliniken.
    Vi har fått möte hos Tatiana Malmqvist (tror det var så)
    Ngn som har erfarenhet av henne?
    Jag är bara så JÄVLA glaaaad att det händer ngt!!!! 

• princesspeach

Ååh va roligt! 

Ja, Tatiana var jag hos första gången och tredje gången (då bara för vul).

Då jag inte har så mycket att jämföra med är jag kanske inte rätt person att fråga.
    I början tyckte jag hon verkade lite kylig innan själva "mötet" satte igång. Hon var väldigt mån om att informera om alla möjligheter som finns för att bli gravid och hon var också väldigt rak på sak hela tiden.

Hon gick igenom hälsodeklarationspapprerna som vi fyllt i och dubbelkollade allting. Hon var även väldigt rak att berätta om att IVF exempelvis är den mest effektiva behandlingen för någon med PCO-stockar och berättade även då hur tungt och jobbigt det kan bli fysiskt sett för kvinnan.

Andra gången jag fick träffa henne var hon lika rak på sak men samtidigt väldigt mån om mig som patient. Så i det stora hela upplevde jag henne VÄLDIGT bra. Jag kände mig liksom trygg i hennes hantering och kunskap..

Sen kan ju någon annan tycka något annat så.. :)  

• Sorkfeber
    princesspeach skrev 2013-01-15 22:00:18 följande:
    Ååh va roligt! 

Ja, Tatiana var jag hos första gången och tredje gången (då bara för vul).

Då jag inte har så mycket att jämföra med är jag kanske inte rätt person att fråga.
    I början tyckte jag hon verkade lite kylig innan själva "mötet" satte igång. Hon var väldigt mån om att informera om alla möjligheter som finns för att bli gravid och hon var också väldigt rak på sak hela tiden.

Hon gick igenom hälsodeklarationspapprerna som vi fyllt i och dubbelkollade allting. Hon var även väldigt rak att berätta om att IVF exempelvis är den mest effektiva behandlingen för någon med PCO-stockar och berättade även då hur tungt och jobbigt det kan bli fysiskt sett för kvinnan.

Andra gången jag fick träffa henne var hon lika rak på sak men samtidigt väldigt mån om mig som patient. Så i det stora hela upplevde jag henne VÄLDIGT bra. Jag kände mig liksom trygg i hennes hantering och kunskap..

Sen kan ju någon annan tycka något annat så.. :)  
    TACK! :)

Jamen det låter ju jättebra, alla måste vi göra oss vår egen uppfattning men jag gillar "rakt på sak" "svart, vitt" "såhär gör vi" "såhär gör vi inte".
    Jag kan inte ha ngt lulllull när det gäller detta för då blir det allt för känslosamt :)
    Åh, jag längtar bara att få en PLAN!
    NU, tyvärr, tror inte jag att det är möjligt för mig att bli gravid, jag har väldigt dåliga odds i ryggsäcken, men ett litet hopp tänds ju ändå i mig. Prova iaf. 

• Coors

Hej igen!

De ringde upp mig lite senare på dagen igår och jag fick en tid i slutet av februari.

Hon trodde inte jag behövde ta om alla prov, men vi fick se vad läkaren sa när vi ska träffa den.

Hoppas man hinner börja med något innan sommaren iaf!      

• princesspeach

Coors det låter ju jättebra! Jag håller mina tummar att ni slipper ta om alla prover så det inte drar ut på tiden ännu längre. :)

Hur lång kan väntetiden vara för IVF tro? Om denna omgång inte lyckas så ska vi köra en omgång till med pergotime själva, om det skiter sig även då så ska vi ta kontakt med kliniken igen för att börja förbereda för IVF.

Får kanske snällt vänta och se ;) 

• Coors

Hej igen!

Nu har jag beställt in journal från jag gick på Läkarhuset, ska bli intressant att läsa den.

Visst är de så att man gör all förberedelse inför IVF på sjukan i Gävle och sen äggplock och insättning i Falun på IVF där?
    De var så de gick till med läkarhuset iaf och då var de typ ingen kö alls utan jag fick fortsätta på bara med sprutor osv inför ivf.
    Om de nu inte skulle vara väldigt tryck där i Falun då men annars tror jag inte att kön e sååå lång.         

• Sorkfeber
    Åhhh, i övermorgon onsdag har vi vår första tid hos fertilitetsmottagningen, jag är så nervös och glad... och lite gråtfärdig... 
Svar på tråden Fertilitetsmottagningen i Gävle