• skogstjejen19

Fertilitetsmottagningen i Gävle

Är det någon här som går på fertilitetsmottagningen i Gävle på sjukhuset???

• Svar på tråden Fertilitetsmottagningen i Gävle
  • Fidelis ad urnam
    annanymt skrev 2013-02-07 10:00:43 följande:
    Åh gud vad roligt! Stort grattis! Härligt med positiva besked här i gruppen :D
    Både jag och maken är lite chockade tror jag. Trots att vi visste att varje IVF försök kunde resultera i en graviditet kom plusset som en chock
  • annanymt

Ja tänk vad tokigt man fungerar :) hur har du upplevt ivf-karusellen? Jag kanske kommer att gå igenom allt detta och är nervös inför hormoner och själva ingreppet. Mådde du dåligt av nässprayen och sprutorna? Gjorde ingreppet ont? :/

• Fidelis ad urnam
    annanymt skrev 2013-02-07 14:18:46 följande:
    Ja tänk vad tokigt man fungerar :) hur har du upplevt ivf-karusellen? Jag kanske kommer att gå igenom allt detta och är nervös inför hormoner och själva ingreppet. Mådde du dåligt av nässprayen och sprutorna? Gjorde ingreppet ont? :/

Jag tyckte allt gick bra. Äggplocket gjorde inte speciellt ont och varken nässpray eller sprutor var jobbiga. Huvudvärk och känsliga bröst samt lite dåligt tålamod var väl det jag fick.
  • annanymt

Vad skönt att höra! Jag trodde plockningen var snarlika som att spola äggledarna. Och det var vidrigt tycker jag, har du gjort det? Jag hoppas jag klarar mig lika bra som dig från biverkningar. Avslutade nyss en pergotime kur och den fick jag inte alls nå biverkningar av :)

• Fidelis ad urnam
    annanymt skrev 2013-02-07 18:39:39 följande:
    Vad skönt att höra! Jag trodde plockningen var snarlika som att spola äggledarna. Och det var vidrigt tycker jag, har du gjort det? Jag hoppas jag klarar mig lika bra som dig från biverkningar. Avslutade nyss en pergotime kur och den fick jag inte alls nå biverkningar av :)
    Jag har inte spolat äggledarna men har varit på ÄP två gånger och båda gångerna har jag varit hur pigg som helst efteråt, kunnat gå därifrån ganska omgående och inte haft direkt ont. Nu senast blödde jag en del under ÄP så jag blev öm, som ett blåmärke i magen, efteråt, men det var inte så jag inte klarade av att göra vardagliga saker. 
  • Fidelis ad urnam
    annanymt skrev 2013-02-07 19:10:22 följande:
    ÄP? Är det äggplockning eller? ;)

Precis. Lata jag orkade inte skriva ut ordet
  • Coors

Fidelis ad urnam: Grattis vad härligt för er!!! annanymt: Nu ska jag inte skräma upp dig men mitt ÄP gjorde jätte ont! Jag hade många små blåsor och dom sat lite dumt till. En dr fick stå och trycka ner min mage så den andre dr kom åt dem... Tror de är olika för alla... Själv har jag nog mensen på ingång, jag gav upp att testa mer med ägglossningstesterna. Får ta och "vänta" på besöket på sjukan ist.

• Sorkfeber

Tänkte lite på IVF.
    Hur börjar hela den cirkusen och vilka väntetider är det där?
    Falun? Uppsala?

Den dagen man får höra att nu är det dags för IVF (tex) vad händer då/sen ? Ngn med erfarenhet?

Svar på tråden Fertilitetsmottagningen i Gävle