• skogstjejen19

Fertilitetsmottagningen i Gävle

Är det någon här som går på fertilitetsmottagningen i Gävle på sjukhuset???

• Svar på tråden Fertilitetsmottagningen i Gävle
  • skogstjejen19

En vanlig dag ser ut så här för mig med maten

Frukost 1 ägg med salt på och till det en kopp the utan något i.
    Mellis typ en timme efter består av valfri mängd morötter.

är jag hungrig innan lunch äter jag en riskaka utan något på, ( innan alla stora mål dricker jag 3 dl vatten)
     Lunchen består av precis det jag brukar äta annars fast mindre jag tar 1 medelstor potatis och ganska mycket grönsaker och sen köttgryta till det ca 2 dl.

Mellis riskaka eller morötter och vatten

Middag är precis som vanligt också, en dl pasta och en massa grönsaker och ca 2 dl pastasås.

Kvällsmål är också morötter eller riskakor plus vatten

Det är kanske tråkigt men jag måste lära mig att äta regelbundet och jag gillar morötter plus att det är lätt att skala och ha i en påse med sig.

Jag dricker inget annat än vatten, (om vi inte är ut på restaurang då syndar jag med cola, fast vi är inte ofta på restaurang )

Jag äter godis på lördagar men det är lite typ 10-15 bitar och fredagar äter jag popcorn på ca 2 dl, till detta kolsyrat vatten utan smak

Jag tycker det är viktigt att jag får unna mig för annars klarare jag det inte.
    Och med den vanliga maten är för att jag skulle aldrig klara av att inte få äta god mat, man får äta precis det man vill men inte så mycket och inte ofta.
    Det händer att vi äter på mcdonalds eller max då köper jag det minsta målet med pommes, och dricker vatten till det. Och man klarar sig faktiskt iallafall jag, förr åt jag mer bara för att det fanns och för att det var så gott, nu tar jag mat 1 gång sen ingen påfyllning även om jag känner mig hungrig, då knaprar jag i mig en morot i stället.

Det går kanske 4 kg morötter varje vecka nu  

Men jag har ätit så här i 3 månader nu och det fungerar för mig, visst det går inte fort men det går ner.

Jag joggar 2-3 gånger i veckan ca 2.5 km jag skulle behöva mer motion men har inte "tid"...
    Jag ska försöka ta mig mer tid men det är lite klurigt med ett hus som står mitt i rust...

• princesspeach

Vad skönt att det fungerar för dig! Det är ju det som är det viktigaste! Haha ja morötter gick det en hel del här också förut.. Sån himla bra mat när man är småsugen :D Jag slutade även röka för exakt två månader sedan idag så morötter var en stor del av vardagen i början när jag slutade. Jag räknade kalorier ett tag men det fungerade inte alls i längden, kändes som att jag svälte mig själv för att inte inta för mycket kalorier. Sedan tänkte jag ge LCHF ett försök då läkaren till och med rekommenderade det för mig på grund av PCOS. Och det verkar fungera bättre än att räkna kalorier. Spännande med ett hus under rust! Då är det såklart det som suger all tid från ens "fritid" :)

• princesspeach

Varför fungerar inte mina radbrytningar för ? Jag ber om ursäkt för mina ihoptryckta inlägg.. Måste vara något lurt ifrån jobbdatorn..

• skogstjejen19

Jag kan verkligen inte sluta äta ris, pasta och potatis men har minskat ned det massor, förut åt jag största delen det sen mindre av allt annat, jag älskar ris och skulle kunna leva på bara det i flera veckor

Bröd äter jag nästan aldrig, eller jo när vi äter hamburgare ute så gör jag det, men det handlar om max en gång i månaden bortsett från det så äter jag det aldrig.
    Men jag har hört om hur bra det kan vara för oss med PCOs och vem vet jag kanske kommer kunna dra ner ännu mer när jag kommer ner mer i vikt.

Det är inte så spännande med rusten vi skulle bara byta tapeter och golv men nu står vi med torpargrunden framme och vet inte vart detta kommer sluta, det är fuktskador så vi måste byta en massa reglar och isolering som ska bort och göra nytt bjälklager....

Men det blir säkert bra när det är klart  

• princesspeach

Jag trodde inte att jag skulle kunna leva utan bröd, för det var min största last innan men konstigt nog går det faktiskt jättebra. Men så länge du har en bra viktnedgång med den kost du äter nu så är ju det perfekt. Då behöver du ju inte ändra något iallafall.. Fast, har ju läst om vissa som har fått mildare besvär av PCO/S med hjälp av LCHF och folk som till och med har fått sin mens trots att den har varit utebliven i flera år/månader. Det är helt fantastiskt om det kan påverka balansen i kroppen? Än så länge har jag inte märkt av något sådant med att ha ätit LCHF kost.. Ingen mens har dykt upp naturligt iallafall.. och uppenbarligen ingen graviditet ;) Åh va trist med rusten!! Det är aldrig roligt när man väl skrapat på en yta och det bara dyker upp mer och mer problem ju mer man "skrapar".. Själv önskade jag just att jag gjorde någon rust hemma för att hålla tankarna borta ifrån graviditet, bebisar och behandlingar just nu.. Så man kan lugna de jobbiga tankarna :P

• skogstjejen19

Jo det är ju det jag har läst, jätte många som har blivit bra i sin PCOs och det är ju verkligen något jag vill, men jag får börja såhär, och när det känns bra ska jag försöka gå över till LCHF helt för att se om det blir bättre med mensen.

ja rust är roligt men inte när det blir såhär  

• princesspeach

Jag känner inte av någonting direkt ännu av LCHF'n, men samtidigt har jag inte hört hur lång tid det tagit för folk att få någon form av förändring i kroppen.. Det återstår och ser. För mig är det såklart det bästa med god mat och viktnedgång samtidigt! Nu har jag fått tid till den 16e november för vul.. Ska äta pergo mellan 9-13 november.. Nu är det pirrigt! Eftersom det är första kuren för mig :)

Svar på tråden Fertilitetsmottagningen i Gävle