• skogstjejen19

Fertilitetsmottagningen i Gävle

Är det någon här som går på fertilitetsmottagningen i Gävle på sjukhuset???

• Svar på tråden Fertilitetsmottagningen i Gävle
  • Fidelis ad urnam
    skogstjejen19 skrev 2013-02-18 18:28:27 följande:
    Jag menar inte att vara elak men om man tänker efter så är det kanske inte är så kul för mina barn (som vi fick genom adoption) att höra från andra att nu ska mamma få ett "eget" barn
    okidoki. Jag tänker inte ge mig in i en diskussion om det, tycker bara inte att medlemmen du kommenterade uttryckte sig illa. 
  • Swensken89

Självklart är ett adopterat barn ens eget barn också. Förlåt om någon tog illa vid sig. Det gick av bara farten. Biologiska/biologiskt är ett ord som jag vanligtvis inte använder så jag tänkte inte på det när jag skrev.

• Coors

åh, nu är jag sjukt nervös...

Nu ska vi äntligen ha vårt första besök. Blir lite lätt stressad och nervös när jag känner att jag inte har koll på vad som ska hända.

Vad fick ni andra göra på första besöket? 

• Sorkfeber
    Coors skrev 2013-02-25 11:06:38 följande:
    åh, nu är jag sjukt nervös...

Nu ska vi äntligen ha vårt första besök. Blir lite lätt stressad och nervös när jag känner att jag inte har koll på vad som ska hända.

Vad fick ni andra göra på första besöket? 
    Prata väldigt snabbt och göra en gynundersökning, ett snabbt VUL.
    Sen är det väl individuellt vad läkaren tar tag i just i erat fall, om ni ska vänta på menscykler el ta fler blodprover etc.

Det kommer gå bra, se fram emot att ni är igång! :) Kram 
  • Coors

De blev som jag anade, pratade lite om hur de gått till föra gången sen VUL på mig.
    Lite kort hur vi ville lägga upp de, sen lite remisser.
    De jag skulle få göra nu som jag inte gjort tidigare är spola äggledarna, någon som gjort de och vi berätta lite hur de går till?
    Så nu är de bara att vänta igen då...    

• Sorkfeber

Igår fick jag mens, typ, det börjar iaf.
    Eftersom jag aldrig haft mens i mitt snart 31-åriga liv så är ju det en otrolig positiv sak om så den är kemiskt framkallad (progynon och provera)

Jag mår sååå jävla dåligt. Nu kan jag kanske fått en influenskick oxå, jag hoppas det får såhär får jag inte må av menstruationen.
    Migrän, ont i hela kroppen, spyr, feber, frossa, diarré.

Tjoho! MEN jag blöder iaf och DET är ännu ett steg framåt, snart MR, 7:e mars!

Kram på er alla kämpar! <3  

• annanymt

Dålig i magen blir jag också vid mens, och så en jävla mensvärk. Extra nu vid pergotime får jag för mig. Härligt att mensen kom för dig! Den kom för mig igår också, dock inte lika önskvärd då det betyder att jag inte blev gravid på pergotime. Nu blir det en månads uppehåll sedan pergotime en gång till. Nu börjar jag lessna på det här! :( en till gravid kvinna i min närhet och jag skjuter henne! Nä klart jag inte gör, men... Ja ni förstår tror jag.

• Sorkfeber
    annanymt skrev 2013-02-28 07:31:56 följande:
    Dålig i magen blir jag också vid mens, och så en jävla mensvärk. Extra nu vid pergotime får jag för mig. Härligt att mensen kom för dig! Den kom för mig igår också, dock inte lika önskvärd då det betyder att jag inte blev gravid på pergotime. Nu blir det en månads uppehåll sedan pergotime en gång till. Nu börjar jag lessna på det här! :( en till gravid kvinna i min närhet och jag skjuter henne! Nä klart jag inte gör, men... Ja ni förstår tror jag.
    Jag förstår dig till fullo, jag tror jag iaf slår nästa kvinna på käften (iaf per ord) som bara pratar om sin bäbis. Det är ungar överallt och just dessa ord: "se till att slappna av så ska du se att det kommer och tänk positiva tankar"

-Ska ni ha SPÖ eller?! Vad hjälper de orden mig!?
    -Fast jag vet, jag veeet, att de flesta menar såklart väl men det är ju jobbigt när man får höra de så ofta och de vet ingenting om min sjukdomsbild. "Slappna av" hjälper mig blygsamt i vår ofrivilliga barnlöshet.

Väntan kommer nog knäcka mig, har lixom målat fan på väggen redan och börjat räkna på hur och när det går åt skogen. Snart är det ju sommar och då kommer IVF bli framskjutet flera månader pga sommarstängt, sen kommer jag inte svara alls på sprutorna och inte få fram några ägg och då betyder det kö till äggdonation och det tar också ett år... ja ibland gör jag det inte lätt för mig! 

• starq

Tjohooo....skön att se att det finns fler som håller på med "det här" Gubben ska in till Gävle i morgon och lämna sånt som killar kan lämna i en liten burk Flört Sedan ska det väl rulla på typ....lite läskigt när man inte vet vad som komma skall....

• Coors

Storkfeber: De var ju kanon de! Glad

Ringde och beställde en tid för spermaprov idag, 6v vänte tid på de... Grrr!

Var de någon som gjort en spolning?

Känner mig lite mer påläst och vet lite mer denna gång men man blir så osäker. Gick ju genom läkarhuset sist och de verkar vara lite olika "regler" som gäller på sjukhuset.
    Ni som äter/ätit pergotime, har ni gjort de månad efter månad eller varannan månad?
    Hur fick ni göra med enkel, dubbel, trippelkur? 
    Någon som fått mertoferin (heter de så?) utskrivet?          

Svar på tråden Fertilitetsmottagningen i Gävle